2023-10-18, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5eifoseh9
K*nt var riktigt härlig! Fruktansvärt orättvist och vedervärdigt öde han gick till mötes…
Var den han som fick hlr utanför taxin ?
Citera
2023-10-18, 20:59
Medlem
Pandalina4s avatar
Kusin i Norge berättar.
Citat:
Brysselterroristen Abdesalem Lassoued hade ett falskt rumänskt pass när han greps i Sverige 2012 – och sa i förhör att han hade med sig 46 000 euro från Italien.
– Visst har han en kriminell bakgrund. Men att dräpa oskyldiga människor, det är något annat, säger hans kusin
Citat:
Abdesalem Lassoued berättar vidare att han jobbade svart i Norge, Italien och Frankrike samt påstod att han hade med sig 46 000 euro när han kom till Sverige.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/abdesalem-lassoued-hade-falskt-rumanskt-pass-nar-han-kom-till-sverige
Citera
2023-10-18, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Instabilo
Det viktiga är att svenskar börjar inse att islam är enda vägen att gå. Hade svenskarna i Bryssel varit muslimer hade de inte behövt dö.
Vilken sjuk humor du har och du skojar när det sker ett brott där en knasboll löper amok.

Sagoboken måste nu omedelbart redigeras från sina våldsamma texter och sjuka uppmaningar att halshugga kvinnor och små bebisar. Sån satans bok.
Citera
2023-10-18, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Var den han som fick hlr utanför taxin ?

Jag har inte tittat på videon då jag vet vilka dom är och inte vill få det fast på näthinnan.

Om du förklarar hur han såg ut/vad han hade på sig kan jag nog bekräfta.

Jag skulle dock tippa på att den som fick HLR var P*r, då han lever ännu. Han är kort och lite knubbig.

P*trick är han inne på ”banken”.
Citera
2023-10-18, 21:10
Medlem
Uppdatering. Nya uppgifter. Varför bekräftar inte media uppgifter innan de publicerar, som de skall?

Twee agenten van een speciale interventie-eenheid zagen terrorist Abdesalem Lassoued (45) zo’n twee uur na de schietpartij vlak bij zijn woning in Schaarbeek. Zijn vrouw had hem toen volgens onze informatie net buitengegooid nadat ze besefte wat hij had gedaan. Met zijn valies stond Lassoued in het park vlakbij toen de agenten hem opmerkten. Maar toen hij dat doorhad, vluchtte hij weg. De agenten speelden hem uiteindelijk kwijt. Hadden ze niet moeten ingrijpen?

Två poliser ur en speciell inyerventuonsenhet såg terroristen cirka 2 timmar efter skjutningen nära hans bostad i Schaarbeek. Hans fru hade då enligt uppgift kastat ut honom när hon insåg vad han hade gjort. Han stod med en (res)väska intill en närliggande park när poliserna såg honom. När terroristen märkte det flydde han. Poliserna tappade sedan bort honom. Slut citat.

Det är helt andra uppgifter sedan tidigare då frun vittnade om att hon flydde bostaden av rädsla för att terroristen skulle komma hem, och att hon tillbringade natten hos polisen tills polisen dödade mannen.
Citera
2023-10-18, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5eifoseh9
Jag har inte tittat på videon då jag vet vilka dom är och inte vill få det fast på näthinnan.

Om du förklarar hur han såg ut/vad han hade på sig kan jag nog bekräfta.

Jag skulle dock tippa på att den som fick HLR var P*r, då han lever ännu. Han är kort och lite knubbig.

P*trick är han inne på ”banken”.
Videoon var väldigt dålig men han hade gul tröja på sig och låg ner på rygg medans dom gjorde hlr. Man såg att att han levde då ena handen skakade lite, har jag för mig. Men annars var han knappt vid medvetande.
Citera
2023-10-18, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Uppdatering. Nya uppgifter. Varför bekräftar inte media uppgifter innan de publicerar, som de skall?

Twee agenten van een speciale interventie-eenheid zagen terrorist Abdesalem Lassoued (45) zo’n twee uur na de schietpartij vlak bij zijn woning in Schaarbeek. Zijn vrouw had hem toen volgens onze informatie net buitengegooid nadat ze besefte wat hij had gedaan. Met zijn valies stond Lassoued in het park vlakbij toen de agenten hem opmerkten. Maar toen hij dat doorhad, vluchtte hij weg. De agenten speelden hem uiteindelijk kwijt. Hadden ze niet moeten ingrijpen?

Två poliser ur en speciell inyerventuonsenhet såg terroristen cirka 2 timmar efter skjutningen nära hans bostad i Schaarbeek. Hans fru hade då enligt uppgift kastat ut honom när hon insåg vad han hade gjort. Han stod med en (res)väska intill en närliggande park när poliserna såg honom. När terroristen märkte det flydde han. Poliserna tappade sedan bort honom. Slut citat.

Det är helt andra uppgifter sedan tidigare då frun vittnade om att hon flydde bostaden av rädsla för att terroristen skulle komma hem, och att hon tillbringade natten hos polisen tills polisen dödade mannen.

Det finns med här bland klippen.

https://www.kaotic.com/video/2a75752e_20231017122838_t
Citera
2023-10-18, 21:18
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
En sak fattar jag inte. Hur kunde den muslimske mördaren leva ett till synes normalt liv med lägenhet, fru och barn, en förmodad inkomst m.m, trots att han blev nekad uppehållstillstånd i Belgien 2019 och alltså befann sig i landet illegalt. Har myndigheterna ingen koll alls?

Nej, GM är ett tydligt exempel på att myndigheterna, istället för att utvisa migranter från EU, indirekt uppmuntrar migranter att asylshoppa i olika länder i en evig loop. Inget land har tagit sitt ansvar och kastat ut den kriminelle araben från EU.

Underlåtenheten för att ta tag i problemet forsätter just exakt nu framför våra ögon, trots att två svenskar blivit mördade i ett uppmärksammat terrordåd. GM:s fru och barn är illegala migranter och ska naturligtvis utvisas omedelbart, men belgiska myndigheter orkar inte ta tag i det.

Genom att läsa tråden kan en människa som inte är helt efterbliven konstatera att GM var yrkeskriminell som försörjde sig på att sälja droger i olika länder. Några försöker tillskriva GM något gott genom att spekulera i att han kanske jobbade svart på ett lager. Nej, han försörjde sig på att sälja droger precis som många andra araber och affärerna gick så bra att han kunde importera en fru, skaffa barn och leva ostört i en egen lägenhet utan att myndigheterna gjorde något åt saken.
Senast redigerad av Snyggast.i.Speedo 2023-10-18 kl. 21:22.
Citera
2023-10-18, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerarter
Händelseloppet är diffust.

Vi kan se video där äcklet i lugn och ro laddar sitt skjutvapen och kör iväg. Även en video där filmaren skrattar. Samma plats och tidpunkt?

Sedan kaan vi se i en annan video hur äcklet kommer på sin mc, slänger den och det hörs två skott. En vit van passerar och obstruerar bilden.

Var är taxin där de två svenskarna (K och vän) satt fastspända i förhållande till gatukorsningen?

Man kan se hur två personer längre upp på gatan springer in i byggnaden (P och chafför?)
Kom de från bilen? Hur hann de ut?

Vad händer inne i byggnaden egentligen, tar det stopp så att det inte gick att springa vidare? Hur hamnade äcklet bakom P så att han kunde skjuta i ryggen?

Är det den videon du menar?
https://streamable.com/xho3gx
Citera
2023-10-18, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Videoon var väldigt dålig men han hade gul tröja på sig och låg ner på rygg medans dom gjorde hlr. Man såg att att han levde då ena handen skakade lite, har jag för mig. Men annars var han knappt vid medvetande.

Om han levde på videon är det med största sannolikhet P*r som får HLR.
Citera
2023-10-18, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Just det. Har du rätt i att Uberföraren kan vara en medhjälpare.
Tycker fortfarande mycket är oklart. Exempelvis, vem den tredje svårt skadade personen är?

Vem är han som filmar allt och pratar franska med arabisk brytning? Medhjälpare?
Citera
2023-10-18, 21:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 300zip
Är det den videon du menar?
https://streamable.com/xho3gx
Citat:
This video has been archived and is not available to watch at this time.
Finns det möjligtvis någon annan länk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in