2023-10-18, 20:32
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwampDogg
Jag förstår att det för mycket begärt, men hade du bemödat dig att kolla längre än din näsa räcker hade du sett att jag skrev flera inlägg som rapporterade om de olika parternas inställning, tillsammans med filmer och skärmdumpar. Inte ett ord om vad jag själv trodde.

Hur känns ditt inlägg nu förresten när till och med Gaza-kopplad media konstaterar att det var en felskjutning?

Jag är alltid öppen att ändra min åsikt.
Vänligen länka till Gaza-kopplad media som konstaterar att det var en felskjutning?
Citera
2023-10-18, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Själva sjukhuset står ju i allt väsentligt kvar med endast små skador typ lite smärre skavanker.

Hamas ljuger om antal döda också, jag gissar på 10-20 st.
Kanske tömde man bårhuset på parkeringen
Citera
2023-10-18, 20:36
Medlem
Nemphis avatar
Fyfan årets charad denna attack, lyssnade man på radio imorse var det inte många kritiska röster utan det var snyftreportage efter snyftreportage. Har man följt detta ett tag blir det uppenbart att det bästa hade fan varit att gjort en parkeringsplats av hela jävla Israel och Palestina sen fick man börja om där nere helt enkelt.
Citera
2023-10-18, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Var kan dessa bilder tagna åt ett annat håll beskådas?
Obs att denna bild, som finns i länken nedan och som länkats i tråden, är från ett annat tillfälle.
https://www.seattletimes.com/nation-world/no-more-safe-places-in-gaza-evacuees-face-airstrikes-in-north-and-south/

Ja, ett alternativ är att Israel såg att raketer sköts upp och attackerade en förmodad avskjutningsplats med en Hellfire eller liknande men siktade fel (eller rätt, för den delen, ett fordon är ju helt förstört). Men någon JDAM-utrustad bomb var det då inte, och inga 500 har dött på parkeringsplatsen, det går ju inte ens att knö in 500 personer på den ytan.

Det finns ingen oberoende part som kan göra dessa undersökningar.
Det kräver att flera parter deltar i undersökningen, som Frankrike eller Tyskland tillsammans med en eller flera andra nationer med rätt teknisk kompetens. Risken är när de drar olika slutsatser.
Citera
2023-10-18, 20:45
Medlem
D4Cs avatar
Känns som att muslimerna vinner det politiska spelet hitills, Saudi pausade sin väntade normalisering av situationen, och nu har dem bombat sitt egna sjukhus och därmed allvarligt försvårat situationen för IDF och gett muslimska grannarna motiv för att gå in och hjälpa till.

Ren ondska Hamas, och dem använder verkligen alla fördelar dem onda har.
Citera
2023-10-18, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Jag är alltid öppen att ändra min åsikt.
Vänligen länka till Gaza-kopplad media som konstaterar att det var en felskjutning?
När Hamas operativa säger själv att det var våra raketer finns ljudfil

Hananya naftali där kan man själv se raketen och även hamas ledare säga på ljudfilerna att det var våra raketer som träffade sjukhuset
Citera
2023-10-18, 20:48
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Var kan dessa bilder tagna åt ett annat håll beskådas?
Obs att denna bild, som finns i länken nedan och som länkats i tråden, är från ett annat tillfälle.
https://www.seattletimes.com/nation-world/no-more-safe-places-in-gaza-evacuees-face-airstrikes-in-north-and-south/
Googla ”Al-ahli hospital bombing” eller ”Al-ahli hospital damage” och välj bilder, så får du upp en del bilder som visar förstörda byggnader. En och annan ser ut att visa parkeringsplatsen från andra hållet.

Men man får såklart ha i bakhuvudet att folk lägger upp litet vad som helst. Förmodligen photoshoppas det en del också.

Citat:
Ja, ett alternativ är att Israel såg att raketer sköts upp och attackerade en förmodad avskjutningsplats med en Hellfire eller liknande men siktade fel (eller rätt, för den delen, ett fordon är ju helt förstört). Men någon JDAM-utrustad bomb var det då inte, och inga 500 har dött på parkeringsplatsen, det går ju inte ens att knö in 500 personer på den ytan.

Inte alldeles otänkbart, men då skulle en israelisk luftvärnsrobot ha träffat PIJ-roboten inom 5–10 sekunder från att den sköts upp. Så snabba kan inte ens israelerna vara, och då måste det nästan ha varit en icke planerad krock?
Citera
2023-10-18, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Och där kom ditt jude hat upp sluta hata.
Du kan inte gissa dig fram men hatar man är det svårt
Leta upp riktiga källor istället för att gissa

Tittade på en video också på när hamas målar sig i blod och leker blodiga kroppar för att det ska se värre ut

Dem får ju lära sig från barnsben att hata judar
Barn lär sig att hata och leka hur man dödar judar hur många har du sett judar göra så.
Hat dödar kärlek vinner

Vad är hat menar du? Är det för att jag skriver obekväma sanningar?

Ja, Hamas är också helt efterblivna, men är det ditt försvar?

Hur förklarar du att så många människor strök med av en endaste raket?
Du bemöter inte en endaste av mina frågor utan du tramsar till det med att jag hatar.
Svara på frågorna istället.
Citera
2023-10-18, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Vad är hat menar du? Är det för att jag skriver obekväma sanningar?

Ja, Hamas är också helt efterblivna, men är det ditt försvar?

Hur förklarar du att så många människor strök med av en endaste raket?
Du bemöter inte en endaste av mina frågor utan du tramsar till det med att jag hatar.
Svara på frågorna istället.

Du skriver ju själv att du hatar judar
Du skriver själv att du gissar
Har svarat på dina frågor
Googla upp
Senast redigerad av Eagle5555 2023-10-18 kl. 20:58.
Citera
2023-10-18, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AD-3sTrIpEs
Varför skulle det vara lögn?

Vet du vilka Hamas och islamiska jihad är? Det är islamistiska jihadister som närmast går att likna vid IS eller talibanerna. De är som IS och värre än Al Qaida. De förtrycker även palestinier. Alla arabiska palestinier som är kristna har tvingats lämna området då de hotas och får sin egendom nedbränd. Även många muslimer har fått sätta livet till då de gett sig på muslimer som vill ha fred och som inte tycker de ska fortsätta begå attacker. Alla muslimer har skrämts till tystnad och tvingas hålla med om allt de gör.

Om man kan något om islamistiska jihadistiska rörelser så som IS och Al Qaida, så vet man att de avhumaniserar människor. De lär bokstavligen ut att judar och kristna är demoner som springer satans ärenden. Därför är det berättigat att göra vad an vill med de, så länge det slutar i att de dör.
Läs boken Growing up bin laden, som är skriven av Osamas ena son som levde med honom innan, under och efter 9/11, han heter Omar Bin laden. Då kommer du fatta vad dessa individer sysslar med. De är sadister.

Okay
Citera
2023-10-18, 20:53
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
När Hamas operativa säger själv att det var våra raketer finns ljudfil

Hananya naftali där kan man själv se raketen och även hamas ledare säga på ljudfilerna att det var våra raketer som träffade sjukhuset

OK...du menar ljudfilerna som redan konstanterats av experter vara fake: https://t.me/IntelRepublic/29404

Ni griper efter halmstrå här.
Citera
2023-10-18, 20:53
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Undrar om inte Israel förfogar över satellitbilder med rätt bra upplösning. Typ att man kan se byggnader som fortfarande står kvar.
Here you go:
https://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/satellite-images-gaza-hospital-b2431920.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in