2023-10-18, 18:46
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Fast bilden föreställer en parkering. Jag kan inte se sjukhuset. Var är det?
Bilden visar parkeringen, antagligen därför att det inte finns några skador på sjukhuset att visa, precis som det inte gör på husen på andra sidan.
En kirurg på sjukhuset, som intervjuades efteråt, sade att han inte ens reagerade på smällen, eftersom den lät som dem han vid det här laget vant sog vid att höra i omgivningen. Det var först när han kom ut utanför sjukhuset som han såg brand och skadade människor.
Citera
2023-10-18, 18:49
Medlem
53....so whats avatar
Vet inte hur ni får ihop div. videoklipp med det bombade sjukhuset.

Den video på natten som kreverar är mycket kraftig, förmodligen från Israel. Men hur vet vi att den inte slår ner i närheten, på en Hamas avfyrningsramp eller nåt. Det är väldigt svårt för oss att se detta bara med denna video. Tror som andra att Israel har mycket stor koll på var deras mål finns, flyttas de ser de det oxå. Att Israel skulle skjuta direkt med missiler på sjukhus går att spåra enkelt med samma teknik.

Dagsljusbilden av den träffade parkeringen är med stor sannolikhet nån annan explosion.
Citera
2023-10-18, 18:49
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Har inte inte tid att kolla, bara undrar.

"Demonstrerar" dvs kaosar muslimer fortfarande världen över trots alla fakta och filmbevis som framlagts nu om den här "bombningen" eller har det lugnat ner sig på den fronten också nu?

Dessa ”bevis” kommer aldrig att visas eller erkännas av arabvärlden även om det skulle vara 100% bekräftat att det var Hamas som hade en olyckshändelse med en av deras raketer.
Citera
2023-10-18, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Jag har ju sett raketen själv annars skulle jag inte skriva
Dem sköt upp den men sen vände missilen och telegram
Sök på mats molen facebook eller googla

Va? Var du där på plats?

Nej det var du ju inte. Du har däremot sett en film som Israel har presenterat för dig.
Samma Israel som förnekade att de hamstrade organ från döda palestinier.
Man skall aldrig lita på en jude om du själv inte är jude.

Vilken dåre som helst idag kan ju göra en fejkad film med raketer som far kors o tvärs.

Om det är så många som 500 som dog av en endaste raket så är det en israelisk raket då Hamas saknar kapacitet att döda så många med en enda raket.
Hur ofta har Hamas raketer störtat på deras egna hus tidigare? Jag har då aldrig hört talas om att de lyckats spränga sina egna ställningar, kanske du kan klargöra om det är vanligt förekommande?

Däremot har jag hört talas om att Israel spränger mängder med hus sedan en lång lång tid tillbaka. Att de skjuter ihjäl journalister och andra obeväpnade människor.
Så min gissning ligger på att det är Israel som bombat sjukhuset.
De bombar ju som tokar.
Citera
2023-10-18, 18:51
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Det visades bilder på BBC News men hittade detta vid en sökning:

Här (zooma in till höger) ser du sjukhuset (huvudbyggnaden) man kan se de blå fönstren krossade men inga större strukturella skador i övrigt:

https://amp.france24.com/en/middle-east/20231018-what-we-know-about-the-deadly-blast-at-gaza-city-s-al-ahli-hospital
Ja den byggnaden ser intakt ut men om det var huvudbyggnaden var är resten?
Citera
2023-10-18, 18:53
Medlem
Streckkods avatar
Det gör ont att va dum.

Klockrent när hamasmohammed spränger paliwoodmohammed.

What goes around comes around..
Citera
2023-10-18, 18:53
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Oj oj oj oj...du har aldrig firat nyår med mena-folk va?
Det har jag för 9 år sedan!

Sambon med barn och jag hälsade på hennes vänner i ett särskilt socialdemokratiskt utsatt område i en annan mindre svensk stad , där vi hamnade i "sällskap" med mena-grannar , muslimer för att tala klarspråk (en spade är en spade) , i området vid tolvslaget. (ja de fanns ju överallt redan då)

Jisses vilken avsaknad av disciplin och säkerhetstänk... packade som vår-diken var dom , möjligen droger också , MEN DOM VERKADE GILLA NÄR DET SPRÄNGS OCH EXPLODERAR IAF trots att en del raketer hamnade till höger (fönster bl.a) och vänster (husväggar)!

Jag sa till familjen -"låt oss gå lite längre bort för säkerhets skull när vi skjuter våra raketer"-!

Fö. (hmm ? packade och/eller drogade som grisar , är inte det haram eller gäller det bara i deras "shit hole countrys"?)

https://tribune.com.pk/story/1898479/celebratory-gunfire-man-dies-shooting-abbottabad?amp=1

https://youtu.be/_kOSyf1n6vA?si=YCpYiwmyXi4E48IB
Citera
2023-10-18, 18:56
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Bilden visar parkeringen, antagligen därför att det inte finns några skador på sjukhuset att visa, precis som det inte gör på husen på andra sidan.
En kirurg på sjukhuset, som intervjuades efteråt, sade att han inte ens reagerade på smällen, eftersom den lät som dem han vid det här laget vant sog vid att höra i omgivningen. Det var först när han kom ut utanför sjukhuset som han såg brand och skadade människor.
Det naturliga hade varit att fotografera byggnaden och visa skadorna. Vad som är på andra sidan gatan är tämligen ointressant. Ingen är väl dessutom intresserad av att se en bilparkering som brunnit. Märkligt att en kirurg uttalat sig om sjukhuset blivit bombat. Han borde inte vara vid liv.
Citera
2023-10-18, 18:56
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
https://tribune.com.pk/story/1898479/celebratory-gunfire-man-dies-shooting-abbottabad?amp=1

https://youtu.be/_kOSyf1n6vA?si=YCpYiwmyXi4E48IB

Ja ungefär så där ja!
Citera
2023-10-18, 18:58
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Ja den byggnaden ser intakt ut men om det var huvudbyggnaden var är resten?

Bara parkeringen med några utbrända bilar och lilla parken där ett antal människor befann sig (dock INTE +500 personer) man förstår att det har varit en eldbolls- 🔥 explosion utan stor tryckvåg som annars med en konventionell missil skulle rivit väggar, byggnader, kastat bilar ut mot sidorna och gjort en djup krater i marken.

https://www.timesofisrael.com/idf-presents-evidence-misfired-gazan-rocket-caused-hospital-blast-slams-hamas-lies/amp/
Citera
2023-10-18, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Va? Var du där på plats?

Nej det var du ju inte. Du har däremot sett en film som Israel har presenterat för dig.
Samma Israel som förnekade att de hamstrade organ från döda palestinier.
Man skall aldrig lita på en jude om du själv inte är jude.

Vilken dåre som helst idag kan ju göra en fejkad film med raketer som far kors o tvärs.

Om det är så många som 500 som dog av en endaste raket så är det en israelisk raket då Hamas saknar kapacitet att döda så många med en enda raket.
Hur ofta har Hamas raketer störtat på deras egna hus tidigare? Jag har då aldrig hört talas om att de lyckats spränga sina egna ställningar, kanske du kan klargöra om det är vanligt förekommande?

Däremot har jag hört talas om att Israel spränger mängder med hus sedan en lång lång tid tillbaka. Att de skjuter ihjäl journalister och andra obeväpnade människor.
Så min gissning ligger på att det är Israel som bombat sjukhuset.
De bombar ju som tokar.

Och där kom ditt jude hat upp sluta hata.
Du kan inte gissa dig fram men hatar man är det svårt
Leta upp riktiga källor istället för att gissa

Tittade på en video också på när hamas målar sig i blod och leker blodiga kroppar för att det ska se värre ut

Dem får ju lära sig från barnsben att hata judar
Barn lär sig att hata och leka hur man dödar judar hur många har du sett judar göra så.
Hat dödar kärlek vinner
Senast redigerad av Eagle5555 2023-10-18 kl. 19:28.
Citera
2023-10-18, 19:03
Medlem
blamages avatar
Citat:
Bara parkeringen med några utbrända bilar och lilla parken där ett antal människor befann sig (dock INTE +500 personer) man förstår att det har varit en eldbolls- 🔥 explosion utan stor tryckvåg som annars med en konventionell missil skulle rivit väggar, byggnader, kastat bilar ut mot sidorna och gjort en djup krater i marken.

https://www.timesofisrael.com/idf-presents-evidence-misfired-gazan-rocket-caused-hospital-blast-slams-hamas-lies/amp/
En missil som träffar en byggnad gör ingen krater. Ingen bild på hela sjukhusområdets byggnader?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in