2023-10-18, 17:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tror det där ”behovet av framförhållning” har varit ett verktyg som Maja använts sig av när hon inte har haft lust med nåt. Det är en jättebra ursäkt att vifta med närhelst nåt trist ska göras. Sjukdomsvinst.

Om Johanna har köpt Majas ”trauman” så har jag svårt att se att hon skulle bete sig dominerande på ett otrevligt sätt mot Maja. Säkert energiskt pådrivande och enveten när hon velat något, för det ligger i hennes natur. Så är hon mot alla.

Den sidan av Johanna verkar folk ha uppskattat mycket, den verkar inte ha varit ett problem. Den sidan har gett henne kompisar. Det är den hetlevrade och tjafsande sidan av Johanna som gjort att hon förlorat kompisar. Som inte kan släppa, som ältar oförrätter.

När Tove är död är det Johanna som tar alla beslut och driver på vad som ska göras, för både sin egen och Majas del. Men hon gör också det mesta och det otrevligaste själv, hon sparar Maja. Det tror jag är de vanliga rollerna de har haft i sin relation.
Ang fetat. Det finns ju inget.
Maja nämner öht aldrig att hon varit dum mot henne.
Jämfört med andra som hamnat i onåd har hon höjts till skyarna.
Hon har varit hennes trygghet tycker hon.

Om det funnits nåt likt en dålig relation som inkluderar förtryck hade hon garanterat levererat detta.
Det handlar absolut inte bara om underdånig - för M kan säga ifrån.
Att sen M flyter med som en amöba är en sak och helt förväntat via sin mer introverta personlighet.

Det är som sagt helt paradoxalt att J plötsligt orkar med en sjukdomsalstrande gnällspik som Maja.
Som uppenbart beklagar sig om och om igen.

Då undrar jag varför sker denna metamorfos hos J (och som garanterat är en faktor att de kuggar ihop).

Ända bort i TR står bilden fast.

"M: Eh.. Men Asså hon var min allra bästa vän och... eh.. Nämen alltså hon.. eh... Hon lyfte upp mig och gav mig självförtroende.. Och hon är den allra första vännen som jag har känt alltså verkligen ser mig och sådär."

"Kände du dig trygg med någon annan person?
M: Ja, Johanna.
C: Så du kände dig trygg med Johanna?
M: Ja. "

Att Johanna är överenergisk, påhittig, driftig och fixare har Maja gillat.

Att hon är utomordentligt galen ang att hämnas har Maja haft överseende med.
Citera
2023-10-18, 17:54
Bannlyst
Nu känns det äntligen som att Team Rulle är inträngda i ett hörn. Vi Majaner har tillsut med sakliga argument skickat upp dem på läktaren genom att bemöta dem med respektfulla och sakliga argument. En vanlig dag på jobbet så att säga.

Nu över till Clea den fantastiska superkvinna. Det hade allt vart något att få med sig hem ojoj mums. Hon har verkligen levererat och gjort en bra insats. En mycket skärpt advokat. Att få in Anders Eriksson är ju ett riktigt schackdrag av henne som sått så mycket tvivel och haft inverkan både för JJ och MH. Genialiskt rent ut sagt. Även Gillberg MH advokat gjorde ju en helt lysande insats men han vill jag inte ha med mig hem haha!

Det här är ett verk av duktiga försvarsadvokater vi ser. Ja och farliga inkompetenta åklagare skall naturligtvis tillskrivas en del av framgången.

Men tillbaks till Clea, någon som vet om fler mål där hon försvarat och som finns tillgängliga här på FB?
Citera
2023-10-18, 18:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Känns som att väninnan JA lika gärna hade kunnat vara den som blev mördad den kvällen, om dom fått med sig henne istället för Tove.
Absolut och helt bedrövligt.
Hela hennes familj låg i farozonen för hon bodde i hus med sin bror och resterande familjemedlemmar.

Endast regn stod emellan.

I april 2021 har de sleepover och Js ex ska brinna upp.
I Jan 2022 är det planerad sleepover och Tove och My på agendan.
Sen är det då fd väninnan på ännu en sleepover och Maja gissar på våren 2022.

Sen ska fd vänninans bror förslagsvis brinna upp. Den Maja låg med på midsommar och som de polisanmälde.

Vidare har J ånyo sökt på att smidigt bränna inne i september.
Oklart vem som var kandidat och Maja slapp frågor om hon visste nåt.

Sen mördades Tove.
Så nog låg folk ordagrant brunt till i Vetlanda med omnejd även innan dess.
Citera
2023-10-18, 18:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Känns som att väninnan JA lika gärna hade kunnat vara den som blev mördad den kvällen, om dom fått med sig henne istället för Tove.
Återkopplar mer konkret och det blir blott en tanke - men det finns en direkt farlig historik.

Vad hade hänt om J responderat på Majas beklagan att JA slagit till henne i ansiktet som hon fick för sig (och blev snabbt aggressiv vilket en fd vän från handbollen vittnat om)?

J viftar bort henne för Tove var högre prioriterad. För hennes egen del.
Maja blev lägre prioriterad just då.
Senast redigerad av develi 2023-10-18 kl. 18:47.
Citera
2023-10-18, 18:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ang fetat. Det finns ju inget.
Maja nämner öht aldrig att hon varit dum mot henne.
Jämfört med andra som hamnat i onåd har hon höjts till skyarna.
Hon har varit hennes trygghet tycker hon.

Om det funnits nåt likt en dålig relation som inkluderar förtryck hade hon garanterat levererat detta.
Det handlar absolut inte bara om underdånig - för M kan säga ifrån.
Att sen M flyter med som en amöba är en sak och helt förväntat via sin mer introverta personlighet.

Det är som sagt helt paradoxalt att J plötsligt orkar med en sjukdomsalstrande gnällspik som Maja.
Som uppenbart beklagar sig om och om igen.

Då undrar jag varför sker denna metamorfos hos J (och som garanterat är en faktor att de kuggar ihop).

Ända bort i TR står bilden fast.

"M: Eh.. Men Asså hon var min allra bästa vän och... eh.. Nämen alltså hon.. eh... Hon lyfte upp mig och gav mig självförtroende.. Och hon är den allra första vännen som jag har känt alltså verkligen ser mig och sådär."

"Kände du dig trygg med någon annan person?
M: Ja, Johanna.
C: Så du kände dig trygg med Johanna?
M: Ja. "

Att Johanna är överenergisk, påhittig, driftig och fixare har Maja gillat.

Att hon är utomordentligt galen ang att hämnas har Maja haft överseende med.
Maja verkar mer ha varit Johannas gosedjur än hennes slav. Johanna har skyddat Maja. Tagit Majas parti mot ”alla dumma”. Johanna har precis som du säger blivit irriterad på andra kompisar som visat svaghet, typ sjukdom. Inte Maja. Maja gullas det med.
Citera
2023-10-18, 18:39
Avslutad
Citat:
... Och ingen stark doft i J:s walk in closet (som jag tror det var Heretic77 som nämnde).
Dit då Maja tyckte det lät logiskt att släpa Tove.

Dvs nära Törnrosas sovplats bakom nån tunn vägg el draperi.
Hon lyckades väl även dra ut lådan under sängen och ta fram lakan.
Majas lösryckta minuter av sömn som det skulle krävts en bomb att väcka enligt Gillberg.

Maja som egentligen inte alls sov i inledande förhör utan snarare vid köksbordet då hon nära nog höll på att kväva sig med en ostburgare via att äta och sova intermittent.
Du tyckte inte Hanna var trovärdig och tycker väl fortfarande att hon borde dömts för mord I guess - men Majas konstanta lögner och icke trovärdighet tycks du sila likt mygg och svälja kameler.
Instabilt som fan.
Hanna och Maja är två sömniga kvinnor.
Jag tycker ändå att Maja svarade mer sanningsenligt i rätten, tillskillnad från gangsterHanna.
Men det är två olika fall, där två förmodade mörderskor kommit undan, eller hur tänker du?
Två mördare i två olika fall, där det varit två mot 1 i båda fallen?
Senast redigerad av Mumsbulle 2023-10-18 kl. 18:42.
Citera
2023-10-18, 18:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Maja verkar mer ha varit Johannas gosedjur än hennes slav. Johanna har skyddat Maja. Tagit Majas parti mot ”alla dumma”. Johanna har precis som du säger blivit irriterad på andra kompisar som visat svaghet, typ sjukdom. Inte Maja. Maja gullas det med.
Hennes lilla bjäbbiga och sköra chihuahua.

Ingen skulle prata vemod och emotioner med J. Att må psykiskt dåligt hade hon ingen tolerans för.

Men Maja har gått bra att lyssna på jätte, jättemycket när hon beklagat sig.
Varav Maja i sin tur bekräftar detta då hon pratar om att bli lyssnad på och vara förtrolig.

Sen ska Maja beskyddas och hon kommer med sina förslag om hämnd.

Antingen har hon köpt nån offerroll eller så var de möjligen mer partners än de vill ge sken av.
Maja som höjs upp till skyarna enligt egen utsago vågade kritisera hur J behandlade sitt ex.
F behandlar hon som komplett trash och har satt umgängesschema:
En gång i veckan så lagade de mat och såg på film.
Maja har mer umgängesrätt än honom.
Senast redigerad av develi 2023-10-18 kl. 18:49.
Citera
2023-10-18, 18:49
Medlem
Citat:
Återkopplar mer konkret och det blir blott en tanke - men det finns en direkt farlig historik.

Vad hade hänt om J responderat på Majas beklagan att JA slagit till henne i ansiktet som hon fick för sig (och blev snabbt aggressiv viket en fd vän från handbollen vittnat om)?

J viftar bort henne för Tove var högre prioriterad. För hennes egen del.
Maja blev lägre prioriterad just då.

Ja det är ju bara spekulationer. Men man undrar ju hur deras mord-snack har gått. Var ju en del som stod på dödslistan. Känns lite som om dom bara längtade efter att ta livet av nån.
Citera
2023-10-18, 18:51
Medlem
Citat:
Du glömde att hennes föräldrar och hennes bror har svikit Maja på det grymmaste av sätt. Lånat ut bilar o lägenheter, skjutsat och hämtar, köpt dyra telefoner, stöttat i skolan etc etc etc. Majas hemliv var verkligen som ett fängelse!! Ord från Maja själv. Och så rasistisk hennes bror har varit, lika mörk i hyn som Maja.

Du ska nog ta och lugna ner dig lite och fundera över hur ärlig en person är som beskriver sitt hemliv som ett fängelse, men som fått allt serverat på silverbricka.

Att vara bortskämd med prylar och markservicen betyder inte att Maja mått bra i familjen för övrigt
Det som ser bra ut utifrån behöver inte vara bra innanför väggarna
Jag vet en familj där pappan är narc men barnen är borskämda med prylar m. m
Senast redigerad av Anedin 2023-10-18 kl. 18:56.
Citera
2023-10-18, 18:56
Medlem
[quote=Baaaartil|86112746]
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin

Hur kan hon både vara tyst och köra med lögner? Det är dessutom inte brottsligt att ljuga i polisföhör om hon nu hade gjort det. Du pratar nattmössa.

För vad? Brottet mot gravfriden hon kände tvång att delta i?

Ja J gav henne samtidigt en mening hon inte haft förut. Skulle det vara en förtroendekris på något vis? Därmed inte sagt att hon drogs till J för att hon älskar manipulativa sjuka människor eller att det skulle varit anledningen? Vart vill du komma?

Inte ordagrant, skummade den när den kom. Det verkar vara en bibel för team Rulle och att undra om folk läst fup. Du ser ju själv hur bra fupen stod sig till syvende och sist. Utskrivna exemplar används helst miljövänligt som dasspapper. Så mycket är fupen värd. Eller du menar åklagarna inte kunde sitt jobb att använda fupen på rätt sätt eller varför har du frågor om den? Är det avundsjukans fula tryne jag skådar bland träden månne?
Avundsjuka på vad?..
Att jag frågade om du läst fup var för att jag ser att du är inte insatt i bakgrund förhör och indiciekedjan i det här fallet.
Du hoppade in i tråden för ett par veckor sedan med ett syfte att stötta någons teori om fallet
Och med en dålig attityd både mot Tove och hennes anhöriga och skribenter.
Och rättsväsendet
Senast redigerad av Anedin 2023-10-18 kl. 19:18.
Citera
2023-10-18, 18:57
Medlem
Vem ska orka sitta och lyssna på Maja nu? Alla kommer att ha bilden framför sig där Maja släpar en död kropp och sitter tyst i häktet medan oroliga anhöriga med hela Vetlanda letar efter Tove. Vem ska köpa Majas offerroll nu? Pappan vet ju sedan innan mordet att hans lilla Maja ljuger och är kapabel till rätt mycket. Nu kan han inte ha några skygglappar kvar alls. Ska han klara av att hantera Maja nu gäller full kontroll över var hon befinner sig. Han har säkert lagt in ett spionprogram i hennes nya iphone.

Brodern känner jag medkänsla för, vem vill ta hem en ny flickvän och introducera henne till sin syster, mördaren, likskändaren.

Mamman kanske fortsätter att serva med att tvätta hennes kläder, hon fick ju god övning i att tvätta spåren av mordet från Majas kläder dagen efter mordet. Så hon fortsätter väl att curla sin lilla älskling.

De psykologer som tvingas ta emot Maja lär ta stöd i handledning så att de klarar att vara professionella när Maja sitter och ömkar sig.

Hur Vetlandaborna klarar detta vet jag inte, de har alla min sympati. Maja smutsar ner en hel stad.
Citera
2023-10-18, 18:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja det är ju bara spekulationer. Men man undrar ju hur deras mord-snack har gått. Var ju en del som stod på dödslistan. Känns lite som om dom bara längtade efter att ta livet av nån.
Ja, jag tror de var betydligt mer ihoptvinnande än Maja vill ge sken av så det var synd att J nekade och inte svarade ang hur deras snack gått.
Jag tror inte Maja var drivande likt J och lika mordisk - men jag tror hon har skottat koks betydligt mer än hon tillkännager.

Vilket främjat J och jag tror likaväl att en självpåtagen offerroll kom till pass då och då.
Att det varit betydligt mer drama dem emellan.
Hennes beteende mot JA ger en bild i hur det kan ha gått till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in