2023-10-18, 16:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det måste ju vara "kul" för hennes föräldrar, som skjutsat hit och dit och köpt prylar och stöttat henne i ur och skur, att läsa att det varit som ett fängelse hemma. Vilket skitsnack om föräldrarna. Det här är ju inget som Johanna är upphov till. Det här snacket kommer från Maja. Det är hon som beskriver sin hemsituation, som givet allt hon har gjort - fester, Öland, övernattningar etc etc - inte alls verkar ha varit överdrivet kontrollerad. Hon verkar ha fått göra det mesta hon ville, och fått dyra prylar och pengar som bonus. Vilket otacksam otrevlig unge. Som tack för sina omsorger blir de utskämda i Vetlanda.

Maja har inte haft minsta dåligt samvete att ljuga för sina föräldrar och föra dem bakom ljuset. Maja har byggt upp en bild för sig själv och för andra att hon är dåligt behandlad av alla, inklusive sin familj. Därför tycker hon att det inte är mer än rätt att hon själv beter sig illa. "Entitled" heter det på engelska, finns ingen bra svensk översättning. Men Maja ger begreppet "entitled" ett ansikte.
Ordagrant otacksam i bemärkelsen att både glida på röda mattan som rullats ut (full med äggskal) men gnälla över att den inte är tillräckligt lång.

Hon är narcissistisk i det här så ditt eftersökta ord är träffande:
Hon utnyttjar privilegier men anser sig inte behandlas gott nog.

Det ses mängder om hur de både ställt upp som riktigt schyssta föräldrar men tyvärr även att hon är curlad och bortskämd.
Mycket tror jag beror på sjukdomshistorik och walking on eggshells, iaf mamman och jag tror Maja jättegärna sett till att det applicerats behov av framförhållning.
Med J är det som bortblåst.

Pappan försöker mer och det är i huvudsak honom som gnället riktas emot. Han är mer gränssättande och konfrontativ.
Det är honom som J skyggar för och glor under lugg sen sprayburken i ryggan.

Maja åberopar sina "trauman" och sjukdomshistorik - hemma, inför vänner, inför J och i rätten - och det verkar faktiskt som om även J köpt offerstuket.
Hur i hela friden klarar hon att vara tolerant?
Hon är totalt olik sig mot Maja jämfört mot andra.
Senast redigerad av develi 2023-10-18 kl. 16:48.
Citera
2023-10-18, 16:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Var det vid denna tilltänkta brand Maja låg kvar orolig och bad att det skulle fortsätta regna?
Japp.
Citera
2023-10-18, 16:55
Avslutad
Citat:
Johanna är väl ytterligare en som Maja har svikit. J har ju blivit beskylld för både det enda och andra av Maja. Mycket av det är troligen sant. Men problemen med Majas kk, bror och sina hemmaförhållanden tror jag är något som Maja själv varit upphov till, och valt att ventilera detta med J.

Att J skulle vara euforiskt glad vid Illharjen är också något jag är tveksam till. I detta skede har ju polisen redan varit i kontakt med J och ställt frågor. Tror snarare hon är nervös och spänd i det läget.

Tror J är nådigt förbannad att M i princip kommit undan allting, genom att ljuga ihop en story och samtidigt kastat J under bussen.
Säkert upplever sig Maja som sviken av Johanna, och man märker att hon lyckats sälja in sin offerroll i förhållande till Johanna till ett antal troende i tråden.

Maja upprepar exakt samma sak gentemot Johanna som hon tidigare har gjort gentemot skolan, handbollslaget, föräldrarna och brodern. (Säkerligen fler instanser/personer också, antagligen vården, killar, tidigare kompisar etc.) Alla sviker stackars Maja, alla behandlar henne illa. Det är aldrig hennes fel eller ansvar, alltid någon annan som sviker Maja. Offerkoftan är så stor så den räcker till en skolklass.

Jag tror inte heller Johanna har varit euforiskt glad dan efter. Hon har varit orolig. Det är därför hon åker och köper mer bensin och återvänder till kroppen. Det är därför hon vill träffa Maja vid Illharjen, de måste gå igenom sin historia. Johanna vill inte åka fast och hon är orolig för det.
Citera
2023-10-18, 17:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Det måste ju vara "kul" för hennes föräldrar, som skjutsat hit och dit och köpt prylar och stöttat henne i ur och skur, att läsa att det varit som ett fängelse hemma. Vilket skitsnack om föräldrarna. Det här är ju inget som Johanna är upphov till. Det här snacket kommer från Maja. Det är hon som beskriver sin hemsituation, som givet allt hon har gjort - fester, Öland, övernattningar etc etc - inte alls verkar ha varit överdrivet kontrollerad. Hon verkar ha fått göra det mesta hon ville, och fått dyra prylar och pengar som bonus. Vilket otacksam otrevlig unge. Som tack för sina omsorger blir de utskämda i Vetlanda.
Pappan som i huvudsak skitnacket handlar om, lånade ut sin bil när de skulle till Gtbg, bokade vandrarhem och erbjöd sig betala.

Hennes bror har dess innan lånat ut sin lgh i Gtbg till dem.
Då DÖG han:

"Exakt vad de gör på fritiden vet han inte men de har vid något tillfälle varit i Göteborg och bott i hans lägenhet. Han vet också de åkt på konserter och bott bilen vid något tillfälle. Hittar på saker i gänget, filmkvällar med mera."
Citera
2023-10-18, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baaaartil
Maja har gjort sig skyldig till en enda sak i det här. Att medverka till flyttningen av kroppen på grund av rädsla för Johanna. Här duger det inte att hävda rädsla för hon skulle dragit sig ur och anmält detta omgående. Dock lättare sagt än gjort när du är i klorna på en personlighet som JJ. Ev skall det anses som en förmildrande omständighet men inget jag känner mig nödgad att driva. På denna punkten ska hon dömas. Ett brott hon sannolikt redan avtjänat.

Där upphör alla andra misstankar gällande Maja. Hon går fri från den hemska dom som vilat över henne och det känns tryggt. Nu saknas lite ekonomisk kompensation för henne också för att det skall anses helt återställt ur de aspekterna. Utöver det så kommer hon behöva stöd och psykologhjälp för att sortera sina tankar och komma vidare från detta fasansfulla drev åklagare Rullman startat mot henne. Skrämmande hur Rullman och framförallt Eksjö TR hanterat ärendet. De borde skämmas!

Det där med polisen och glassen fattade jag inte. Jag skulle väl aldrig bjuda en polis på glass förstår du väl din knäppis.

Nu är ju det inte riktigt sant
Maja var tyst i flera veckor i häktet hon körde med lögner
Hon visade ingen empati eller ånger
Hon har ickså sagt att J och hon är jömställda och att hon inte har varir rädd för J

Jag har frågat dig utan svar
3.e gången nu
jag frågar dig om du läst fupp?
Citera
2023-10-18, 17:08
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Säkert upplever sig Maja som sviken av Johanna, och man märker att hon lyckats sälja in sin offerroll i förhållande till Johanna till ett antal troende i tråden.

Maja upprepar exakt samma sak gentemot Johanna som hon tidigare har gjort gentemot skolan, handbollslaget, föräldrarna och brodern. (Säkerligen fler instanser/personer också, antagligen vården, killar, tidigare kompisar etc.) Alla sviker stackars Maja, alla behandlar henne illa. Det är aldrig hennes fel eller ansvar, alltid någon annan som sviker Maja. Offerkoftan är så stor så den räcker till en skolklass.

Jag tror inte heller Johanna har varit euforiskt glad dan efter. Hon har varit orolig. Det är därför hon åker och köper mer bensin och återvänder till kroppen. Det är därför hon vill träffa Maja vid Illharjen, de måste gå igenom sin historia. Johanna vill inte åka fast och hon är orolig för det.

Jamenvadå, det är inte någon i trådens fel att Johanna svikit Maja på alla upptänkliga sätt. Det är inte någon i trådens fel, och inte Majas fel heller att andra har mobbat henne och att ett gäng mobbare och hatare i tråden fortsätter att hata henne och agitera emot henne. Det är inte Majas fel att samhället svikit henne och att omgivningen och inte minst alla hatare här i tråden behandlar henne exceptionellt illa och att hon utsätts för grov rasism både IRL och här i tråden. Lika lite som det är ditt fel att du är urbota korkad. Att du sprider hat är däremot ditt fel, så det kan du absolut klandras för.

Johanna var tydligen euforiskt glad direkt efter mordet. Dagen efter hade säkerligen nattens händelser kommit ikapp henne och insåg vad hon gjort och vilka konsekvenser det kunde leda till. Så klart att psykopaten Johanna då vidtog de åtgärder hon trodde sig behöva för att undanröja alla spår. Inte minst städa i lägenheten.
Citera
2023-10-18, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jättesunt med tanke på att ta Johannas mobil och alibi.
Walk your talk. Typ.

Det du högst troligt nämner är deras gemensamma väninna JA?

Det ses ett beklagade från Maja.
Du tar dock inte med en bråkdel av resten.

Vad Maja sen svarar är även följande:

"M: Nej alltså jag kände väl mer att det kändes, att eftersom hon tog avstånd från mig så kände jag väl också jaha ja men då skiter du väl i våran vänskap då och ja och då blev det så."

Väninnan lämnade Maja för att hon ansåg det ohållbart - Maja beskriver att hon ansåg hon skulle ta Johannas parti.

Hon hade så jävla rätt.

Vad Maja sen gör mot väninnan är följande 2022:

" M: Syftet var, eh, ja men både att ja men vi skulle ha sleepover och kolla på film och så och, eh, och att ja hon skulle bränna inne J.
F: När fick du veta det om man säger att det var båda de här sakerna?
M: Ja, jag fick, några dagar eller någon dag innan."

Det fortsätter bort i september:
" (..) på vägen dit så ser vi J liksom gå förbi och ja vi började, ja skrika efter henne och hon började liksom peka fuck you åt oss och jag skrek väl typ dra åt helvete och så."

... Och Maja är som lättantänt krut mot henne på mordkvällen och beklagar sig inför J.

Du silar mygg men sväljer kameler.

Känns som att väninnan JA lika gärna hade kunnat vara den som blev mördad den kvällen, om dom fått med sig henne istället för Tove.
Citera
2023-10-18, 17:13
Avslutad
Citat:
Ordagrant otacksam i bemärkelsen att både glida på röda mattan som rullats ut (full med äggskal) men gnälla över att den inte är tillräckligt lång.

Hon är narcissistisk i det här så ditt eftersökta ord är träffande:
Hon utnyttjar privilegier men anser sig inte behandlas gott nog.

Det ses mängder om hur de både ställt upp som riktigt schyssta föräldrar men tyvärr även att hon är curlad och bortskämd.
Mycket tror jag beror på sjukdomshistorik och walking on eggshells, iaf mamman och jag tror Maja jättegärna sett till att det applicerats behov av framförhållning.
Med J är det som bortblåst.

Pappan försöker mer och det är i huvudsak honom som gnället riktas emot. Han är mer gränssättande och konfrontativ.
Det är honom som J skyggar för och glor under lugg sen sprayburken i ryggan.

Maja åberopar sina "trauman" och sjukdomshistorik - hemma, inför vänner, inför J och i rätten - och det verkar faktiskt som om även J köpt offerstuket.
Hur i hela friden klarar hon att vara tolerant?
Hon är totalt olik sig mot Maja jämfört mot andra.
Jag tror det där ”behovet av framförhållning” har varit ett verktyg som Maja använts sig av när hon inte har haft lust med nåt. Det är en jättebra ursäkt att vifta med närhelst nåt trist ska göras. Sjukdomsvinst.

Om Johanna har köpt Majas ”trauman” så har jag svårt att se att hon skulle bete sig dominerande på ett otrevligt sätt mot Maja. Säkert energiskt pådrivande och enveten när hon velat något, för det ligger i hennes natur. Så är hon mot alla.

Den sidan av Johanna verkar folk ha uppskattat mycket, den verkar inte ha varit ett problem. Den sidan har gett henne kompisar. Det är den hetlevrade och tjafsande sidan av Johanna som gjort att hon förlorat kompisar. Som inte kan släppa, som ältar oförrätter.

När Tove är död är det Johanna som tar alla beslut och driver på vad som ska göras, för både sin egen och Majas del. Men hon gör också det mesta och det otrevligaste själv, hon sparar Maja. Det tror jag är de vanliga rollerna de har haft i sin relation.
Citera
2023-10-18, 17:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Jamenvadå, det är inte någon i trådens fel att Johanna svikit Maja på alla upptänkliga sätt. Det är inte någon i trådens fel, och inte Majas fel heller att andra har mobbat henne och att ett gäng mobbare och hatare i tråden fortsätter att hata henne och agitera emot henne. Det är inte Majas fel att samhället svikit henne och att omgivningen och inte minst alla hatare här i tråden behandlar henne exceptionellt illa och att hon utsätts för grov rasism både IRL och här i tråden. Lika lite som det är ditt fel att du är urbota korkad. Att du sprider hat är däremot ditt fel, så det kan du absolut klandras för.

Johanna var tydligen euforiskt glad direkt efter mordet. Dagen efter hade säkerligen nattens händelser kommit ikapp henne och insåg vad hon gjort och vilka konsekvenser det kunde leda till. Så klart att psykopaten Johanna då vidtog de åtgärder hon trodde sig behöva för att undanröja alla spår. Inte minst städa i lägenheten.
Du glömde att hennes föräldrar och hennes bror har svikit Maja på det grymmaste av sätt. Lånat ut bilar o lägenheter, skjutsat och hämtar, köpt dyra telefoner, stöttat i skolan etc etc etc. Majas hemliv var verkligen som ett fängelse!! Ord från Maja själv. Och så rasistisk hennes bror har varit, lika mörk i hyn som Maja.

Du ska nog ta och lugna ner dig lite och fundera över hur ärlig en person är som beskriver sitt hemliv som ett fängelse, men som fått allt serverat på silverbricka.
Citera
2023-10-18, 17:20
Bannlyst
[quote=Anedin|86112590]

Citat:
Maja var tyst i flera veckor i häktet hon körde med lögner

Hur kan hon både vara tyst och köra med lögner? Det är dessutom inte brottsligt att ljuga i polisföhör om hon nu hade gjort det. Du pratar nattmössa.

Citat:
Hon visade ingen empati eller ånger

För vad? Brottet mot gravfriden hon kände tvång att delta i?

Citat:
Hon har ickså sagt att J och hon är jömställda och att hon inte har varir rädd för J

Ja J gav henne samtidigt en mening hon inte haft förut. Skulle det vara en förtroendekris på något vis? Därmed inte sagt att hon drogs till J för att hon älskar manipulativa sjuka människor eller att det skulle varit anledningen? Vart vill du komma?

Citat:
Jag har frågat dig utan svar
3.e gången nu
jag frågar dig om du läst fupp?

Inte ordagrant, skummade den när den kom. Det verkar vara en bibel för team Rulle och att undra om folk läst fup. Du ser ju själv hur bra fupen stod sig till syvende och sist. Utskrivna exemplar används helst miljövänligt som dasspapper. Så mycket är fupen värd. Eller du menar åklagarna inte kunde sitt jobb att använda fupen på rätt sätt eller varför har du frågor om den? Är det avundsjukans fula tryne jag skådar bland träden månne?
Senast redigerad av Baaaartil 2023-10-18 kl. 17:24.
Citera
2023-10-18, 17:25
Avslutad
Citat:
Pappan som i huvudsak skitnacket handlar om, lånade ut sin bil när de skulle till Gtbg, bokade vandrarhem och erbjöd sig betala.

Hennes bror har dess innan lånat ut sin lgh i Gtbg till dem.
Då DÖG han:

"Exakt vad de gör på fritiden vet han inte men de har vid något tillfälle varit i Göteborg och bott i hans lägenhet. Han vet också de åkt på konserter och bott bilen vid något tillfälle. Hittar på saker i gänget, filmkvällar med mera."
Precis, då dög den fruktansvärde brodern. Och den kontrollerande pappan gav tydligen permission från fängelset då och då. Och pengar. Och bil. Och boende.

Det räckte inte med allt hon fick, det var inte nog. Maja var inte nöjd. Då hade hon rätt att snacka skit om föräldrarna och ljuga dem rakt upp i ansiktet. Entitled.

Man undrar vad Maja bidrog med hemma som var så märkvärdigt. Hon verkar ha fått tvättade kläder och satt sig till dukat bord. Har hon gjort något för sin familj?
Citera
2023-10-18, 17:37
Medlem
Citat:
Tror J är nådigt förbannad att M i princip kommit undan allting, genom att ljuga ihop en story och samtidigt kastat J under bussen.

Och att Johanna verkligen skulle vara Majas bästa vän. Det kan man undra över nu.
Senast redigerad av Braskamin58 2023-10-18 kl. 17:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in