2023-10-17, 20:39
Medlem
Hajar eller hajen som han kallas kommer bli klippt snart.

Kom ihåg vart ni läste det först.
Citera
2023-10-17, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinbrud
Hajar eller hajen som han kallas kommer bli klippt snart.

Kom ihåg vart ni läste det först.
Inne på anstalten då eller?
Citera
2023-10-17, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babyhime
Inne på anstalten då eller?

Anstalten? Killen är fri, senast var han misstänkt för vapenbrott men släpptes
Citera
2023-10-17, 21:16
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Anklagas ju för anstiftan till mord osv i stämningsansökan, menar du Saad El-Din El-H@jj@r?
Skulle förvåna mig om han inte är häktad.
Citera
2023-10-17, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Anklagas ju för anstiftan till mord osv i stämningsansökan, menar du Saad El-Din El-H@jj@r?
Skulle förvåna mig om han inte är häktad.

Nej saads bror, står ju att han frisläpptes februari 2023
Citera
2023-10-17, 21:24
Medlem
Citat:

Nej, det är han såklart inte.
Men jag kan förstå om man tror att det är så utifrån hur stämningsansökningarna ser ut.

I aktbilaga 676 (B 8580-22, Norra Grängesbergsgatan) står det ju faktiskt att han frigavs den 28 februari. Medan det inte står något alls om häktning på honom i aktbilaga 886 (B 8583-23, mordet Emporia).

Men det är ju bara en miss av åklagarna. I och med att han häktades för mordet så släppte man häktningen för Grängesbergsgatan. Antar att de tyckte det var mer praktiskt eftersom det utretts som två olika mål med olika åklagare.

Här är häktningsframställan för mordet från den 22 februari: https://gofile.io/d/Bezet9
Citera
2023-10-17, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Nej, det är han såklart inte.
Men jag kan förstå om man tror att det är så utifrån hur stämningsansökningarna ser ut.

I aktbilaga 676 (B 8580-22, Norra Grängesbergsgatan) står det ju faktiskt att han frigavs den 28 februari. Medan det inte står något alls om häktning på honom i aktbilaga 886 (B 8583-23, mordet Emporia).

Men det är ju bara en miss av åklagarna. I och med att han häktades för mordet så släppte man häktningen för Grängesbergsgatan. Antar att de tyckte det var mer praktiskt eftersom det utretts som två olika mål med olika åklagare.

Här är häktningsframställan för mordet från den 22 februari: https://gofile.io/d/Bezet9

Tack blev lite missförstånd men jag menar hans bror mohaaamed
Citera
2023-10-17, 21:36
Medlem
Citat:

Blev förvirrad men deras namn, vet att saaad sitter men angånde mohamed går det rykten att han kommer bli klippt.

Sen saaad åkte in har brodern börjat leka cowboy. När Saad var ute då var han tyst som en mus.
Citera
2023-10-17, 21:56
Medlem
Citat:

Aha. Ja, han är nog ute.

I det här målet har han ju inte ens varit misstänkt eftersom han satt inne när mordet skedde och kom ut först den femte september -22.

(Sedan dess har han både hunnit sitta häktad ett par månader i vintras för grovt vapenbrott och för detta fått närmare 50 000 i skadestånd och dömas till en månads fängelse grov rattfylla. Men det är ju en annan story. &#128517
Citera
2023-10-17, 22:00
Medlem
Haha ja precis, tänkte vad fan när åkte han in för detta. Aldrig varit misstänkt.

Vet inte ens vem killen är men går en del rykten om honom.
Citera
2023-10-18, 00:19
Medlem
fattakanets avatar
I väntan på FUP...
https://www.vk.se/2023-10-17/miljons...iamordet-ed3c5
Jag vet inte om det har framkommit i tråden tidigare, men i denna artikel kan man läsa om möjliga motiv. Åklagaren säger att det är svårt att fastställa motiv men spekulerar i en skuld på 2 miljoner samt en inbördes konflikt i det kriminella gänget (antar att det är satudarah assasins som menas).
Citat:
En inbördes konflikt i det kriminella gänget är enligt senior åklagare Michelle Stein en möjlig motivbild.
– Likaså är det en möjlig motivbild att det har funnits skulder. Om inte någon berättar hur det ligger till är det väldigt svårt för polis och åklagare att lyckas reda ut vad det egentliga motivet är. Det finns uppgift om att en av de åtalade hade skulder på två miljoner till den man som dödades, säger hon.

Anledningen att sekretessen kan ta tid kan bero på att bevisningen delvis kommer från ett annat fall, som också beskrivs i denna artikel.
Citat:
Kvinnorna visade sig i sin tur stå i kontakt med en av de män som åtalas för anstiftan och i kartläggningen av nätverket fick polis och åklagare hjälp av uppgifter från spaning och hemlig avlyssning som redan pågick på grund av en annan brottsutredning.
Citera
2023-10-18, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fattakanet
I väntan på FUP...
https://www.vk.se/2023-10-17/miljons...iamordet-ed3c5
Jag vet inte om det har framkommit i tråden tidigare, men i denna artikel kan man läsa om möjliga motiv. Åklagaren säger att det är svårt att fastställa motiv men spekulerar i en skuld på 2 miljoner samt en inbördes konflikt i det kriminella gänget (antar att det är satudarah assasins som menas).

Anledningen att sekretessen kan ta tid kan bero på att bevisningen delvis kommer från ett annat fall, som också beskrivs i denna artikel.

Så man misstänker att Satudarah kan ha med mordet att göra?
Shah*n träffade ju en från Satudarah en liten stund innan han blev skjuten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in