2023-10-18, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Så det är inte naivt att tro att alla muslimer är tvärtom? Jösses vilken idiot du är!.

Nej, det är inte naivt för det är verkligheten. Eller tänker du bara låtsas som om att alla dåd som begåtts av muslimer, och som fortfarande begås, aldrig hänt? Eller låtsas som om att det inte finns onda muslimer där ute i just denna stund? Allt bara för att några muslimer du känner är underbara? Du kan ju låtsas och övertala dig själv så mycket du vill, men det ändrar inte fakta.

Citat:
Så en dålig muslim gör alla dåliga?

Sa aldrig ens något liknande detta, men det är ganska uppenbart att du antingen har lässvårigheter, är genuint efterbliven eller bara är ett troll vid det här laget.

Citat:
Ja, muslimer skiljer sig världen över och många i framförallt Sverige är sekulära muslimer som knappt bryr sig om religionen.

Inget av det här ändrar faktan att var än i världen du än tittar så där Islam finns så finns det problem och död på grund av muslimer som tolkar Islam helt fel. Alla muslimer är inte godhjärtade nallebjörnar. Rulla runt och grina över det om du vill men det är så det är.

Sista svaret till dig då det här är alldeles för OT nu.
Citera
2023-10-18, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagnitardigenkelt
REKOMMENDERAR / VARNAR alla.

Klicka aldrig på länkar eller bilder förhastat i affekt.
Det avhumaniserar att titta på sådant för mycket och speciellt stillbilder.
Det är nästan bättre med video där man kan fokusera olika mycket.

Det räcker med att de som jobbar med att se sådant kämpar sig igenom det.
Visst gör det en gång så lär ni er men fortsätt inte för det skadar er på djupet. Vissa tål det bättre men andra sämre.

Det enda ni måste veta är att Islam så som den visar idag och strukturerat växer som politisk ideologi måste motarbetas och om ni inte tänker engagera er dagligen så rösta åtminstone rätt var fjärde år. Det är en mördarsekt likt nazisterna på 30-talet.

Det är därför det är så farligt när religionen=staten. Helt livsfarligt för folket.
Citera
2023-10-18, 01:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Svenskarna tappade tron på kyrkan hundratals år tillbaka, då kyrkan använde bibeln som ett maktmedel att styra folket. Den långa vägen mot sekularismen. Jag uppfattar däremot att svensken har en längtan mot det andliga, men det kan ju vara så simpelt som att älska att vara i naturen och få ro i själen av det. Kanske åt samma håll som sufister dras. "Vara ett med naturen/Gud/etc."
För mig personligen är religion och andlighet väsenskilt. Religion bestämmer hur du ska leva, men är du andlig så vet du hur du ska leva.
Yttrandefriheten är inbankad i svensken över generationer, men visst, jag personligen känner inget större behov av att kränka andra människor genom att bränna en koran. Min tid är dyrbarare än så, men det har gått riktigt illa för Sverige av politiska skäl. Naiviteten av att ta in fler än man klarar av att integrera och nu står vi här med ett Mount Everest att bestiga. Det tog TID att bygga upp det land Sverige blev, men att rasera går på nolltid, som med allt annat. Suck.
Jag tänker inte döma ut människor som sköter sig, men alla som skapat detta kaos vill jag ge en käftsmäll! Politiker såväl som kriminella. Terrorister är bäst som döda.

+1
Citera
2023-10-18, 01:33
Medlem
Citat:
Ursäkta.

Här googlade jag fram dagens fördömanden, åt er dumskallar som vägrar leta själv. Idioter är ni som ljuger också och påstår att det inte finns. Försvinn!

https://www.brusselstimes.com/746314/belgiums-muslim-council-condemns-deadly-brussels-attack-pledges-to-confront-extremism

Du behöver inte läxa upp mig. Jag har inget sagt i den här tråden. Jag påpekade bara att du hade gjort ett misstag, eftersom du trodde att fördömandet gällde terrordådet som skett nu, när det i själva verket var ett pressmeddelande från 2016.
Citera
2023-10-18, 01:35
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boggyman
Var det fler än en person med vapen i området? På videon ser man hur svensken flyr för att sen vända rakt mot terroristen? Konstigt, försökte han övermanna honom eller vad fick honom att vända och springa rakt emot honom. Ser väldigt märkligt ut, han kanske hade kommit undan annars.

Det är två personer som springer in i entrén, dels dödsoffret men även en annan person i röd jacka och resväska som springer in först. Personen i röd jacka springer in nånstans längre in och klarar sig (lyckades väl ta sig in genom en ytterligare en dörr eller så). Dödsoffret försöker också rycka upp en dörr men den verkar låst så han vänder och då blir han skjuten.
Citera
2023-10-18, 01:42
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playoffnight
Den Schweiziska fotbollsklubben FC Steffisburg har skickat kondolianser för ett av offrena i Bryssel igår..

https://fb.watch/nKOUi9yUF3/
Åh! Första korrekta uppgiften om offer... Hittar inget mer om honom än att han i Schweiz kallas Pädu men heter Patrick på riktigt. Var han en känd gammal spelare nånstans som fick ett bra tränarjobb utomlands?
Citera
2023-10-18, 01:54
Medlem
Vet vi ålder på BO? Ledsen pallar ej läsa en så lång tråd.
Citera
2023-10-18, 01:56
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Antar Belgisk polis gör det dom kan. Men att mördaren befinner sig 4 år i Belgien från utvisningsbeslutet är inte ok. Jävligt dåligt, visar att det inte finns tillräckligt med resurser för att utvisa dom som gömmer sig.

Hur många i Sverige? Som är utvisade men överlever under miserabla förhållanden och utnyttjas på olika sätt?
Har svensk polis/säpo koll på var dom människorna är eller håller på med om dagarna? Människor som sökt asyl i Sverige, men fått ett utvisningsbeslut och håller sig undan.
Vill ha svar på det från regeringen.

Vi kan i alla fall konstatera att Sverige gjorde rätt ifråga om denna person när han var här för ca 10 år sen. Fängelse för knarkbrott, därpå utvisning.
Citera
2023-10-18, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delanyemoss
Du behöver inte läxa upp mig. Jag har inget sagt i den här tråden. Jag påpekade bara att du hade gjort ett misstag, eftersom du trodde att fördömandet gällde terrordådet som skett nu, när det i själva verket var ett pressmeddelande från 2016.

Och så rättade jag det med dagens. Och det från 2016 är också rätt eftersom jag svarade en rassefitta som påstod att det inte fanns något alls.
Citera
2023-10-18, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja. Rätt säker på det.

Citat:
Ursprungligen postat av dryskillet
Vet vi ålder på BO? Ledsen pallar ej läsa en så lång tråd.

En i 60 och en i 70 års åldern enligt ud.
Citera
2023-10-18, 02:10
Medlem
nousernameneededs avatar
Vidrigt hur Expressen försöker få till ett snyft reportage med äcklets fru... Man måste ju vara riktigt korkad om man tror att hon inte visste att han hade IS kopplingar
Citera
2023-10-18, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Det är inte helt omöjligt men inte så troligt.

Här har vi däremot något som pekar mot att svenskarna troligtvis var utvalda offer.

Det här med att svenskar "kidnappar" muslimska barn har väckt en enorm ilska bland muslimer.

Citat:
Ursprungligen postat av Circle jerk
De som spridit dessa lögner bör vara de första att ta hand om. Hårt och skoningslöst.
De "kidnappar" både muslimska och svenska barn felaktigt, men såklart trist att terroristen sväljer allt med hull och hår. Muslim-anti-lvuarna är samma skrot och korn som soc-tanterna själva som feltolkar och överdriver i många utredningar så att många barn felaktigt omhändertas. Såklart att terroristen tror på sina nyhetsförmedlare och viss sanning finns det ju. Jag tror också att det har skett koranbränningar i Sverige. Det skulle kunna vara så att koranbränningarna är desinformation, men troligtvis har även de existerat. Men vad ville han ens uppnå med sitt dödande? Finns det ens någon som har hyllat honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in