2023-10-18, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Gjorde misstaget och tittade på en stillbild igår. Mått illa hela dan fan, sjuka as.

REKOMMENDERAR / VARNAR alla.

Klicka aldrig på länkar eller bilder förhastat i affekt.
Det avhumaniserar att titta på sådant för mycket och speciellt stillbilder.
Det är nästan bättre med video där man kan fokusera olika mycket.

Det räcker med att de som jobbar med att se sådant kämpar sig igenom det.
Visst gör det en gång så lär ni er men fortsätt inte för det skadar er på djupet. Vissa tål det bättre men andra sämre.

Det enda ni måste veta är att Islam så som den visar idag och strukturerat växer som politisk ideologi måste motarbetas och om ni inte tänker engagera er dagligen så rösta åtminstone rätt var fjärde år. Det är en mördarsekt likt nazisterna på 30-talet.
Senast redigerad av Jagnitardigenkelt 2023-10-18 kl. 01:09.
Citera
2023-10-18, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Gäsp.

https://www.islamiskaforbundet.se/sirbrysselpm/

Och tidigare:

https://omni.se/imam-vi-maste-skydda-dem-fran-att-hjarntvattas/a/B8zl

Det där är ju ett fördömande från terrorbombningarna i Bryssel 2016.
Citera
2023-10-18, 00:59
Medlem
McGorbas avatar
Tydligen hade nidingen en dotter också. Vet iofs inte om det var en biologisk avkomma, men han fattade ju att utgången skulle innebära att hon aldrig skulle få växa upp med honom. Men varken hon eller partnern omnämns i hans video. Omöjligt att föreställa sig världen sedd genom ögonen på någon som honom.

Nu är det bara att hoppas på att den tredje personen klarar sig.
Citera
2023-10-18, 01:00
Medlem
Citat:
Tycker EU kan stanna i Bryssel. Varför detta pendlande till Strasbourg? Tror inte fransmännen är så sugna på fler potentiella terrorister.

Totalt odugliga har jag fått fram att Belgisk underrättelsetjänst är. Som även nån eller flera också nämnt i tråden.

Visst har du en poäng i det och hela Belgien är ett extremt destruktivt land med noll samhörighet mellan Flandern och Vallonien samt Bryssel i mitten med 80% invandrare varav 50% under 18år har afrikansk bakgrund i huvudstaden.

Men grundproblemet är massinvandringen allt annat det leder till är konstant hotbild och att konstant släcka bränder och leva timme för timme. De som inte insett detta är själva problemet själva och därför blir det ett moment 22. Folk är upprörda men har inte röstat för att stoppa massinvandring och islamisering.
Citera
2023-10-18, 01:02
Medlem
Den Schweiziska fotbollsklubben FC Steffisburg har skickat kondolianser för ett av offrena i Bryssel igår..

https://fb.watch/nKOUi9yUF3/
Citera
2023-10-18, 01:04
Medlem
Antar Belgisk polis gör det dom kan. Men att mördaren befinner sig 4 år i Belgien från utvisningsbeslutet är inte ok. Jävligt dåligt, visar att det inte finns tillräckligt med resurser för att utvisa dom som gömmer sig.

Hur många i Sverige? Som är utvisade men överlever under miserabla förhållanden och utnyttjas på olika sätt?
Har svensk polis/säpo koll på var dom människorna är eller håller på med om dagarna? Människor som sökt asyl i Sverige, men fått ett utvisningsbeslut och håller sig undan.
Vill ha svar på det från regeringen.
Citera
2023-10-18, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delanyemoss

Ursäkta.

Här googlade jag fram dagens fördömanden, åt er dumskallar som vägrar leta själv. Idioter är ni som ljuger också och påstår att det inte finns. Försvinn!

https://www.brusselstimes.com/746314/belgiums-muslim-council-condemns-deadly-brussels-attack-pledges-to-confront-extremism
Citera
2023-10-18, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delanyemoss

Mer!

https://www.politico.eu/article/brussels-attacks-islamic-community/

Nöjd än?
Citera
2023-10-18, 01:08
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinbrud

Religion skapar tydligen bara massa hat och andra hemska saker.

Ja vissa kan skriva vem fan tror på sagoböcker osv men låt de tro på sina sagoböcker isåfall och inte kränka deras religioner vem det nu handlar om.

Ja, religion skapar extrema motsatser så ta bort religionen så hade det vart mycket bättre!

Men visst religion finns ju tyvärr, så då skulle man kunna applicera ordspråket "when in rome" eller på Svenska "Ta Seden Dit Du Kommer"* men nej, hit vill man, men anpassa sig vill man inte. Man vill i stort sett förvandla landet dom kommer/flyr till som det landet man kommer ifrån*!

Finns två utfall av mina påståenden:

1) Man erkänner och är tacksam för hjälpen men anpassar sig
2) Man flyttar endast för att indoktinera/skapa kaos och "göra" sitt egna nya land!
Citera
2023-10-18, 01:11
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Gjorde misstaget och tittade på en stillbild igår. Mått illa hela dan fan, sjuka as.

Så gjorde även jag och ångrar mig As eller Inte, Ryssland eller inte, Israel eller inte MEN ja så ser en skjuten skalle ut!

Tragiskt oavsett!
Citera
2023-10-18, 01:17
Medlem
Svenskarna tappade tron på kyrkan hundratals år tillbaka, då kyrkan använde bibeln som ett maktmedel att styra folket. Den långa vägen mot sekularismen. Jag uppfattar däremot att svensken har en längtan mot det andliga, men det kan ju vara så simpelt som att älska att vara i naturen och få ro i själen av det. Kanske åt samma håll som sufister dras. "Vara ett med naturen/Gud/etc."
För mig personligen är religion och andlighet väsenskilt. Religion bestämmer hur du ska leva, men är du andlig så vet du hur du ska leva.
Yttrandefriheten är inbankad i svensken över generationer, men visst, jag personligen känner inget större behov av att kränka andra människor genom att bränna en koran. Min tid är dyrbarare än så, men det har gått riktigt illa för Sverige av politiska skäl. Naiviteten av att ta in fler än man klarar av att integrera och nu står vi här med ett Mount Everest att bestiga. Det tog TID att bygga upp det land Sverige blev, men att rasera går på nolltid, som med allt annat. Suck.
Jag tänker inte döma ut människor som sköter sig, men alla som skapat detta kaos vill jag ge en käftsmäll! Politiker såväl som kriminella. Terrorister är bäst som döda.

Citat:
Ursprungligen postat av Dinbrud
Jag är själv "muslim" men inte värsta troende av mig.

Jag kan börja med att skriva att vi är nog rätt lika när det gäller om det mesta du skrev om.

Bränna eller inte bränna egentligen spelar mig ingen roll men varför ska man provocera fram massa bråk. Nu handlar detta om islam. Nu är det omöjligt att säga hur det hade varit om en man brände bibeln men för mig det hade inte varit okey som "muslim" fast jag inte är så troende. Låt folk tro på vad de vill och inte trigga fram onödigt hat.

Religion skapar tydligen bara massa hat och andra hemska saker.

Ja vissa kan skriva vem fan tror på sagoböcker osv men låt de tro på sina sagoböcker isåfall och inte kränka deras religioner vem det nu handlar om.
Citera
2023-10-18, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagnitardigenkelt
Problemet med Kristendomen under alla sekler som västvärlden slog sig fri då. Behövde man vid varenda tillfälle som folk offrade sina barn, dog själva och all misär vi gick igenom i västvärlden för att bli civiliserade. Behövde vi säga att varenda gång att vi själva hade kristen bakgrund eller eventuellt identifiera oss som kristna?

Islam är en enormt stark fiende mot vår civilisation och då tycker du detta är relevant? Om det nu finns hälsosamma muslimer så förstår de ju att Islam är problemet om Islam tolkas som det görs. Vi pratar inte om enstaka individer som tolkar Islam farligt utan i princip alla 50+ muslimska länder samt majoriteten i alla diasporas. Varenda land har problem från Nigeria och Kenya till Singapore och Thailand. Filippinerna har problem. USA har det. England också. Överallt Islam finns är det problem och det är en stark och resursstark fiende

Ja men du jämföra hur du vill. Indonesien är inte Yemen, osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in