2023-10-18, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Har det intrycket också. Hur kan det belgiska folket acceptera det?
Franska polisorganisationer med olika namn, kommer inte ihåg namnen, men ska hålla världsklass. Om det stämmer vet jag inte.
Belgien är märkligt, där EU-parlamentet finns. Tror inte dom bryr sig. Lägg ner EU tack om Belgisk polis är så jävla kassa.

Han hade funnits i Bryssel utvisad i 4 år. Verkar inte läggas resurser på det i Belgien?

Ja det är konstigt att man placerat EU parlamentet i ett rövarland som Belgien. Men det är också väldigt talande för Europa idag. Belgien hade flest medborgare i förhållande till befolkning som reste ned till Syrien för att strida för IS. Hade EU haft något form av vett och varit en seriös organisation med pungkulor så hade samtliga av dessa terrorister spärrats in vid hemkomst. Razzior borde genomförts kontinuerligt i områden som Molenbeek (som bara är 15 min från centrum i Brussel) där samtliga misstänkta IS sympatisörer och annat drägg radas upp mot bostadshusen. MEN, detta hände aldrig. Av någon extremt konstig anledning.

Nu kanske jag har fel på året, men vid terrorattentaten i Paris 2016 så åkte såklart terroristerna från Belgien in i Frankrike. Allt planerades från Molenbeek. När de svenska fansen sköts så stängde Frankrike gränserna till Belgien hyfsat snabbt. Det är ganska talande för situationen och bilden man har av Belgien idag. Visst Belgien är ett litet land och det gäller att stänga in förövarna på en sådan liten yta som möjligt, men fransmännen är både livrädda och irriterade att skiten ska spilla över till deras mark igen.

Han terrorexperten som var med i Svts sändning efter dådet riktade skarp kritik mot Belgisk polis, det var nästan så att man trodde Svt skulle avbryta sändningen. Man kan tycka Sverige står sig illa idag, men Belgien tar fan priset och jag har svårt att se att Sverige skulle acceptera en liknande situation med dagens regering.

Frankrike och fransk polis har lärt sig den hårda vägen om muslimsk terror och har agerat därefter. De har klart bättre koll på sina tickande bomber och tillåter inte samma slapphänta politik längre. Även om mycket finns att säga om Macron och deras historik av invandring som är direkt kopplat till terrorism.

Om det är någon som kan franska så får de gärna översätta vad Melenbeeks borgmästare twittrade efter attentatet. Hon ser ut som en riktig vänstertok som absolut inte tar i sina isis drägg med hårda tag.

https://twitter.com/catmoureaux?lang=en
Citera
2023-10-18, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinbrud
Han inne i byggnaden hade ju gul tshirt under sin hoodie som man kunde se på bilden.

jaha. Vilken video?
Citera
2023-10-18, 00:23
Avslutad
Citat:
Såg en video som inte klargör någonting om hur det gick till.
Inne på en reception i ett kontorshotell ser det ut som. Kan ju vara en gammal inspelning. Nä, jävligt skumt.

Nä det är ingen gammal inspelning, detta hände igår och även ser man blommor som folk har lagt på platsen. Och även sanerat den stora blodpölen som fanns på plats.
Citera
2023-10-18, 00:25
Avslutad
Citat:
jaha. Vilken video?

Finns bara en video när man ser Terroristen skjuta han där inne och sedan bilder på den som blivit mördad. Själva bilden ser man ju att det är en man med gul tshirt/tröja under sin hoodie tröja
Citera
2023-10-18, 00:30
Medlem
Don-Karleones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Känner muslimer som tycker att det är snobberi att bära hijab. Dom är som vem som helst jag känner. Vet inte vad för muslimer du pratar om. Bor du i djupaste Alby eller?

Jag tror att det snarare är du som känner avstickarna - jag vet att de finns, men i regel är muslimerna i Sverige dem som tror att LVU kidnappar deras barn och som står bakom Hamas i Israel - Palestina-konflikten. Om du inte tror mig - åk till Rosengård/Biskops/Rinkeby och fråga valfri slöjbärande kvinna vad hon tycker om LVU, Koranbränningarna och kriget i Israel. Du ska nog se att det är rätt så förutsägbart på vad hon kommer att svara.
Citera
2023-10-18, 00:32
Medlem
Citat:
Finns bara en video när man ser Terroristen skjuta han där inne och sedan bilder på den som blivit mördad. Själva bilden ser man ju att det är en man med gul tshirt/tröja under sin hoodie tröja

Såg igår när han jagade in en man in på ett kontorshotell, eller liknande. I Bryssel finns väl liknande receptioner överallt? Hittar inte den videon just nu. Förmodligen samma som ni sett.
Citera
2023-10-18, 00:35
Avslutad
Citat:
Såg igår när han jagade in en man in på ett kontorshotell, eller liknande. I Bryssel finns väl liknande receptioner överallt? Hittar inte den videon just nu.

Ja men det är den, Terroristen hade orange jacka på. Vet inte om du har sett bilden på den döda mannen. Om inte så är det kanske lika bra att låta bli.
Citera
2023-10-18, 00:37
Medlem
Citat:
Ja men det är den, Terroristen hade orange jacka på. Vet inte om du har sett bilden på den döda mannen. Om inte så är det kanske lika bra att låta bli.

Gjorde misstaget och tittade på en stillbild igår. Mått illa hela dan fan, sjuka as.
Citera
2023-10-18, 00:40
Avslutad
Citat:
Gjorde misstaget och tittade på en stillbild igår. Mått illa hela dan fan, sjuka as.

Och dagen efter sitter han på caféet och låtsats som inget har hänt. Tur att någon kände igen honom och ringde polisen som dödar honom.
Citera
2023-10-18, 00:41
Medlem
Tycker EU kan stanna i Bryssel. Varför detta pendlande till Strasbourg? Tror inte fransmännen är så sugna på fler potentiella terrorister.

Totalt odugliga har jag fått fram att Belgisk underrättelsetjänst är. Som även nån eller flera också nämnt i tråden.
Citera
2023-10-18, 00:47
Medlem
Don-Karleones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
IS = Hamas = Israel.

Detta är en false flag utförd av muslimer på order av israeliska judar, för att skapa sympati för Israel i konflikten med Gaza.

Ja för muslimer och judar kommer ju så bra överens
Citera
2023-10-18, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Dock sket han i det när han bodde hos paret i Malmö som hade hunddagis i lägenheten.
Stackars hundar!

Ironi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in