Citat:
Har det intrycket också. Hur kan det belgiska folket acceptera det?
Franska polisorganisationer med olika namn, kommer inte ihåg namnen, men ska hålla världsklass. Om det stämmer vet jag inte.
Belgien är märkligt, där EU-parlamentet finns. Tror inte dom bryr sig. Lägg ner EU tack om Belgisk polis är så jävla kassa.
Han hade funnits i Bryssel utvisad i 4 år. Verkar inte läggas resurser på det i Belgien?
Franska polisorganisationer med olika namn, kommer inte ihåg namnen, men ska hålla världsklass. Om det stämmer vet jag inte.
Belgien är märkligt, där EU-parlamentet finns. Tror inte dom bryr sig. Lägg ner EU tack om Belgisk polis är så jävla kassa.
Han hade funnits i Bryssel utvisad i 4 år. Verkar inte läggas resurser på det i Belgien?
Ja det är konstigt att man placerat EU parlamentet i ett rövarland som Belgien. Men det är också väldigt talande för Europa idag. Belgien hade flest medborgare i förhållande till befolkning som reste ned till Syrien för att strida för IS. Hade EU haft något form av vett och varit en seriös organisation med pungkulor så hade samtliga av dessa terrorister spärrats in vid hemkomst. Razzior borde genomförts kontinuerligt i områden som Molenbeek (som bara är 15 min från centrum i Brussel) där samtliga misstänkta IS sympatisörer och annat drägg radas upp mot bostadshusen. MEN, detta hände aldrig. Av någon extremt konstig anledning.
Nu kanske jag har fel på året, men vid terrorattentaten i Paris 2016 så åkte såklart terroristerna från Belgien in i Frankrike. Allt planerades från Molenbeek. När de svenska fansen sköts så stängde Frankrike gränserna till Belgien hyfsat snabbt. Det är ganska talande för situationen och bilden man har av Belgien idag. Visst Belgien är ett litet land och det gäller att stänga in förövarna på en sådan liten yta som möjligt, men fransmännen är både livrädda och irriterade att skiten ska spilla över till deras mark igen.
Han terrorexperten som var med i Svts sändning efter dådet riktade skarp kritik mot Belgisk polis, det var nästan så att man trodde Svt skulle avbryta sändningen. Man kan tycka Sverige står sig illa idag, men Belgien tar fan priset och jag har svårt att se att Sverige skulle acceptera en liknande situation med dagens regering.
Frankrike och fransk polis har lärt sig den hårda vägen om muslimsk terror och har agerat därefter. De har klart bättre koll på sina tickande bomber och tillåter inte samma slapphänta politik längre. Även om mycket finns att säga om Macron och deras historik av invandring som är direkt kopplat till terrorism.
Om det är någon som kan franska så får de gärna översätta vad Melenbeeks borgmästare twittrade efter attentatet. Hon ser ut som en riktig vänstertok som absolut inte tar i sina isis drägg med hårda tag.
https://twitter.com/catmoureaux?lang=en