2023-10-17, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Det kanske är bäst att hålla det för sig själv. 👍
Ja vill inte outa nån med bara rykten
Citera
2023-10-17, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soderhamn99
Har bara läst hela tråden.
Tröttnat på gissningar.
Det är ett par man och kvinna med 2 barn 2 och 3 (nästan 4 år) från eritrea
Båda jobbar på servicehuset enriset, är kristna och har fått flytta från stenbacken till norrberget pga hot mm för dom är kristna.
Detta är 100%.

Sen går ett rykte på stan att dom blivit förgiftade pga kvinnans tidigare förhållande, detta vet jagt inte utan är ett rykte.

Så någon svamp är det inte tal om.
Osannolikt att de skulle fått hot pga att de är kristna. Vilka skulle hotat dem pga det?
Citera
2023-10-17, 21:55
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ja vill inte outa nån med bara rykten

Är barnen parets gemensamma, eller det barn från tidigare förhållande med pizzabagare?
Citera
2023-10-17, 22:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vond
ECMO tyder på något som skadat lungorna. Tänker direkt på ricin.

edit:
Efter att ha läst på säger jag 90% ricin.

Det orsakar skador på gastrointestinalkanalen som ger symtom som liknar matförgiftning och kan vara tämligen dramatiska. Detta stämmer med att läkaren uppger att familjen när de kom in till sjukhuset hade symtom som kunde misstänkas bero på något de fått i sig.

Lungödem med lungsvikt är också vanligt. Detta förklarar ECMO.

Min teori är att mamma eller pappa försökt mörda familjen och suicidera, två flugor i en smäll så att säga.

Ricin ska ha använts vid det ökända paraplymordet. Det är fröet från växten som är giftigt. Inte n-vis oljan med samma namn. Det är kanske en kandidat här…?

Fasligt vad det var populärt;
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Shannon_Richardson

Har ngn av föräldrarna gjort sig känd som psykopat?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/WRWdJG/opplysninger-til-vg-tenaaring-lagde-giftstoffet-ricin
Senast redigerad av Lonnrot 2023-10-17 kl. 22:16.
Citera
2023-10-17, 22:15
Medlem
Kebabfarfars avatar
Citat:
Kan väl lägga till ryktet som dom flesta talar om men jag måste säga att jag inte vet!

Kvinnan ska tidigare ha varit tillsammans med en viss pizzaägare som misshandlat henne och nu då förgiftat hela familjen med mening ”får inte jag henne, ska ingen annan”

Som sagt ett elakt rykte som jag inte vet sanningshalten i.

Hahaha så hon skulle beställt pizza från en pizzeria som ägs av hennes ex? En person som misshandlat henne tidigare. Tvek va.
Citera
2023-10-17, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Jag reagerade på att strax innan man gick ut med att det nu utreds som misstänkt mord så stod det att ena föräldern var på ett sjukhus och den andra + barn på ett annat lasarett. Märkligt att man delar på dom?!
Misstanke att en av föräldrarna har orsakat detta tippar jag på.

Gissningsvis har man splittat dem pga olika allvarlighetsgrad.

Jag vet inte varför, men jag får en magkänsla åt det här hållet:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Paraquat_murders

I Japan härjade en seriemördare på åttiotalet som förgiftade läskburkar. Har en märklig magkänsla av att det kommer leda till livsmedel här också.
Citera
2023-10-17, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Jag reagerade på att strax innan man gick ut med att det nu utreds som misstänkt mord så stod det att ena föräldern var på ett sjukhus och den andra + barn på ett annat lasarett. Märkligt att man delar på dom?!
Misstanke att en av föräldrarna har orsakat detta tippar jag på.

Eller så betyder det bara att dom ligger i Ecmomaskiner och att det inte finns så många i Sverige.
Citera
2023-10-17, 22:35
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfarfar
Hahaha så hon skulle beställt pizza från en pizzeria som ägs av hennes ex? En person som misshandlat henne tidigare. Tvek va.

Nä jag tyckte också det var konstigt, därför jag undrade om barnen var parets gemensamma. Isåfall har det gått ett par år drygt minst och bagaren bort hunnit sansa sig.
Men kanske pizzabagare är far till något eller båda barnen?
Citera
2023-10-17, 22:36
Medlem
Citat:

Hey, Pizzabagaren kan ju ha invaggat dem i någon slags falsk trygghet, för att senare kunna lägga in nådastöten, en ricinspetsad Calzone.

Men du har självklart rätt, det är långsökt och det sa även skribenten, att det var lösa rykten.
Det andra spåret om religiösa meningsskiljaktigheter är mer troligt.

Villa i frid, lilla gumman, den här världen borde ha behandlat dig bättre.
Citera
2023-10-17, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Osannolikt att de skulle fått hot pga att de är kristna. Vilka skulle hotat dem pga det?

Ja, vilka kan tänkas inte gilla kristna. Mycket svår fråga 🙄
Citera
2023-10-17, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale

Ja, vem? 😂
Citera
2023-10-17, 23:05
Medlem
Citat:
Dessutom för över fyra år sedan med tanke på barnens ålder? Men ja, vem vet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in