2023-10-17, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anomalisk
Jag är inte anti israel men gillar inte censur och fake.

Enligt kommentarer på Twitter så postade @HananyaNaftali ett inlägg där det stod
"BREAKING: Israeli Air Force struck a Hamas terrorist base inside a hospital in Gaza.
A multiple number of terrorists are dead.
It's heartbreaking that Hamas is launching rockets from hospitals, Mosques, schools, ans using civilians as human shields. #Hamas_Is_ISIS"
Skärmdump: https://pbs.twimg.com/media/F8qdCvsWUAAQIQ0?format=jpg&name=900x900

Han har sedan tagit bort denna tweet och just nu sprider man storyn (med video) att det är Hamas själv som spräng sjukhuset.

"You’ve already confirmed that Netanyahu has put you on an official Israeli task force to control the narrative online, this means you get information from Israeli intelligence BEFORE the media does.

This means that your initial tweet most likely got checked by Israeli intelligence officials before you were allowed to post it.

But then you deleted it.

Maybe they told you to retract the initial script of Hamas using the hospital as a human shield, and now it’s a misfired Hamas rocket that hit the hospital."
-https://twitter.com/CensoredMen/status/1714355342987948106

Finns video på den raket som träffade sjukhuset.
Citera
2023-10-17, 22:23
Medlem
Lär eskalera efter bombningen av sjulhuset.
Citera
2023-10-17, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Din dumma jävel. Världen ser vad ni judar gör.

https://twitter.com/JeremBenhaim/status/1714360343286173864?t=7Txv-8dPav5kiJnTXaKtdw&s=19
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majorianus
Det är helt svartvitt att Hamas segrade i valet och fick stöd av väljarna. Resten kan man vrida och vända på precis hur man vill. Vilket inte övertygar i sak.

Dom fick lite mindre än hälften av rösterna ja. Men fakta är fakta. Förringa civila offer för att dom röstade fram Hamas när dom inte ens levde och inte haft nåt möjlighet att rösta på nåt annat då det inte varit val där sen dess är riktigt unken människosyn.
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Sjukhuset bombades med ett MK-84 som Israel har använt i många andra terrorbombningar.

https://twitter.com/ssysfakb/status/1714373383826067578

Dessa finns i lager men är "dumb bombs" och lite för klena (450 kg) om man skulle vilja plocka ned ett lasarett med 4000 patienter.

Israelerna använde nu sina JDAMs med högre precision, såsom GBU-31 och GBU-54. Här har man en sprängverkan på nästan ett ton.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Svenskar är chockade över att 2 personer dött i Bryssel, med rätta, men samtidigt kan du inte ens förstå varför palestinier "stödjer" en grupp som intalar befolkningen att de vill befria dem från förtrycket
Palestinierna har inte velat acceptera FN:s tvåstatslösning utan vill ha hela Israel och har som mål att mörda alla israeler. Det är en lite svår utgångspunkt för förhandlingar. Låt säga, rent hypotetiskt, att israelerna skulle acceptera att palestinierna får ta över halva Israel och mörda hälften av alla israeliska barn – skulle det vara en acceptabel lösning för dig? Tror du palestinierna skulle nöja sig med detta, trots att de proklamerat att de ska mörda samtliga israeler?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexdux
Vad var det jag sa? Hamas / PIJ sköt raketen som landade på sjukhuset. Jag kan lägga en månadslön på att inte 500 personer har dött heller.
På videorna som sprids verkar det som att minst det dubbla dött.
Citera
2023-10-17, 22:25
Medlem
Idf konton sprider gammal video från 2022 som de påstår att kommer från dagens bombning av sjukhus i Gaza.

Judarna vi se er!
Citera
2023-10-17, 22:26
Medlem
The-Johnnys avatar
Här är ett klipp som visar när sjukhuset träffas av en raket.

https://x.com/lanasaiif/status/1714336606352499150?s=20
Citera
2023-10-17, 22:27
Medlem
Majorianuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Jenkins
Dom fick lite mindre än hälften av rösterna ja. Men fakta är fakta. Förringa civila offer för att dom röstade fram Hamas när dom inte ens levde och inte haft nåt möjlighet att rösta på nåt annat då det inte varit val där sen dess är riktigt unken människosyn.
Jag förringar ingenting! Det är lögn. Jag pekar på att folk utanför Mena är snara att göra en distinktion mellan det palestinska folket och Hamas. Vilket också är en lögn. Syftet med dessa lögner kan man diskutera. Varför du ljuger om vad jag skriver kan jag gissa mig till.
Citera
Medlem
MonCounsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
stämmer inte
https://twitter.com/IsraeliPM/status/1714372128064045490?s=20
synns tydligt att en hamas robot faller mot sjukhuset dessa vidriga svin i hamas dödar civila och på ett sjukhus
man fattade direkt att det var dom när dom skulle släppa gisslan om israel slutade bomba nu får hamas hela gaza på sig med
Hamas för förfogar inte över några "rabotar", de har varken råd eller någon plattform skjuta sådana ifrån. Allt de har är "dumma missiler".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majorianus
Hur som helst är det helt fel av folk att göra en självklar distinktion mellan det palestinska folket och Hamas, som om de inte hade med varandra att göra. De har allt att göra med varandra.

Så ska man då göra kopplingen att alla judar är Israel och bör ansvara för alla dom krigsbrott Israel har begått under alla år och att alla judar stödjer den apartheidstat Israel har blivit, eller är det anti-semitism? Låter iaf som det eller gäller din logik bara palestinierna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in