2023-10-17, 22:28
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Palestinierna har inte velat acceptera FN:s tvåstatslösning utan vill ha hela Israel och har som mål att mörda alla israeler. Det är en lite svår utgångspunkt för förhandlingar. Låt säga, rent hypotetiskt, att israelerna skulle acceptera att palestinierna får ta över halva Israel och mörda hälften av alla israeliska barn – skulle det vara en acceptabel lösning för dig? Tror du palestinierna skulle nöja sig med detta, trots att de proklamerat att de ska mörda samtliga israeler?

Lögner, PLO liksom Hamas har redan accepterat resolution 242. Har Israel gjort uppoffringar för den pakten tycker du när de idag kontrollerar närmare 90 % av området? Vem mördar vem, har du ens följt nyheterna och utvecklingen de senaste 20 åren?

Svenskarna ska inte yttra sig om sådant de omöjligen kan begripa. Med tanke på att ni redan nu anser er vara "ockuperade" av svenska medborgare bara för att de har annan hudfärg, haha.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Det är precis vad DNA:at säger.

Nä.

Men du kan väl visa oss denna forskning då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordicKnight
Finns video på den raket som träffade sjukhuset.

En video har inget värde som bevis idag. Be ChatGPT göra en som visar det du vill, och du har en sådan video.
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anomalisk
Jag är inte anti israel men gillar inte censur och fake.

Enligt kommentarer på Twitter så postade @HananyaNaftali ett inlägg där det stod
"BREAKING: Israeli Air Force struck a Hamas terrorist base inside a hospital in Gaza.
A multiple number of terrorists are dead.
It's heartbreaking that Hamas is launching rockets from hospitals, Mosques, schools, ans using civilians as human shields. #Hamas_Is_ISIS"
Skärmdump: https://pbs.twimg.com/media/F8qdCvsW...g&name=900x900

Han har sedan tagit bort denna tweet och just nu sprider man storyn (med video) att det är Hamas själv som spräng sjukhuset.

"You’ve already confirmed that Netanyahu has put you on an official Israeli task force to control the narrative online, this means you get information from Israeli intelligence BEFORE the media does.

This means that your initial tweet most likely got checked by Israeli intelligence officials before you were allowed to post it.

But then you deleted it.

Maybe they told you to retract the initial script of Hamas using the hospital as a human shield, and now it’s a misfired Hamas rocket that hit the hospital."
-https://twier.com/CensoredMen/status/1714355342987948106

Men kom igen nu.

Det är väl inte ett dugg konstigt att händelseförloppet justeras i efterhand. Vi har sett video där man inte riktigt förstår vad som händer och efter ett tag dök det upp en video på en raket som uppenbarligen vänder och slår rakt ner i vad man kan förvänta sig vara Gaza.

Israel vinner ingenting på att bomba ett sjukhus. Det spelar ingen roll om hela ledningscentralen sitter i fikarummet med läkarna på sjukhuset så är det en enorm förlust.

Jag hade nästan förväntat mig att även sjukhus kan vara militära mål sådär 1.5 vecka efter den svarta lördagen, men nej. Det finns alldeles för många mörka krafter som vinner på att Israel skulle bomba ett sjukhus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majorianus
Jag förringar ingenting! Det är lögn. Jag pekar på att folk utanför Mena är snara att göra en distinktion mellan det palestinska folket och Hamas. Vilket också är en lögn. Syftet med dessa lögner kan man diskutera. Varför du ljuger om vad jag skriver kan jag gissa mig till.

Du skriver, folk tolkar. Var försiktig med hur du formulerar dog om du inte vill bli tagen för någon som förringar ett massmord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Idf konton sprider gammal video från 2022 som de påstår att kommer från dagens bombning av sjukhus i Gaza.

Judarna vi se er!

Sluta fjanta dig.

Det finns gott om källor ur olika vinklar. Förhoppningsvis kan de bekräftas av en oberoende källa, typ Bellingcat. Men tror det är väldigt stor sannolikhet att Israel inte ligger bakom detta, de skulle verkligen inte ha ett skit att vinna på att bomba ett sjukhus. Tvärtom hade det riskerat att vända opinionen mot dem,

Hamas on the other hand...

* likgiltiga inför civila palestinska dödsfall
* vet att arabvärlden kommer rasa och komma till undsättning
* vet att stödet för Israel i väst kommer svaja

Hamas har bara att vinna på det här. Go figure.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johnny
Här är ett klipp som visar när sjukhuset träffas av en raket.

https://x.com/lanasaiif/status/1714336606352499150?s=20

Var ser du sjukhuset i klippet? Seriöst. Det är ju mörkt
Citera
2023-10-17, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Men kom igen nu.

Det är väl inte ett dugg konstigt att händelseförloppet justeras i efterhand. Vi har sett video där man inte riktigt förstår vad som händer och efter ett tag dök det upp en video på en raket som uppenbarligen vänder och slår rakt ner i vad man kan förvänta sig vara Gaza.

Israel vinner ingenting på att bomba ett sjukhus. Det spelar ingen roll om hela ledningscentralen sitter i fikarummet med läkarna på sjukhuset så är det en enorm förlust.

Jag hade nästan förväntat mig att även sjukhus kan vara militära mål sådär 1.5 vecka efter den svarta lördagen, men nej. Det finns alldeles för många mörka krafter som vinner på att Israel skulle bomba ett sjukhus.

Exakt. Israel har bara att förlora på detta. Ytterst osannolikt att de skulle stå bakom.
Citera
2023-10-17, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Idf konton sprider gammal video från 2022 som de påstår att kommer från dagens bombning av sjukhus i Gaza.

Judarna vi se er!

Resten av oss ser er..
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Jenkins
Det fanns inga Israeliska städer innan 1948. Du vet, moderna Israel fanns inte då. Att det fanns lite judar där ett par få hundra är långt efter och lång innan en hel andra radda folk var där är bara en blip i timelinen.

Välkomna i apartheiden? Visst. En stat som har olika ingång till ett land baserat på etnicitet. Sjukt.

Hamas är en terrororganisation, precis som Israel. Palestina folk är inte bara Hamas.
Du verkar läsa varannan rad av vad jag skriver? Ingen bodde i de ökenområden som israelerna odlat upp före 1948. I de områden det bodde nomader, kristna och palestinier så bor de fortfarande kvar. Jerusalem är exempelvis en delad stad där alla har rätt att vistas och bo.
Problemet är att palestinierna inte accepterar att det finns judar i Israel. De vill döda judarna och ta över landet. Det har deras gud Allah bestämt, enligt terrororganisationen Hamas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Israeliska soldater firar sjukhusmassakern i live TV.

https://x.com/gundemedairhs/status/1...117177266?s=20

Ja efter det man gått igenom förra veckan så förstår man
Citera
Medlem
volvo 240s avatar
Och nu skickar amerikanska marinkåren dit 2000 marinsoldater. Går de in är det fan helt vansinnigt. Massa fartg där ju redan och nu kommer infanteriet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in