2023-10-17, 20:10
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
https://imgur.com/a/3nE306m

Varning för starka bilder!

Där ser man bättre.
Fyfan han såg ut att inte ha en chans att undkomma. Sedan vänder skytten och avslutar jobbet med ett skott i huvudet.
Citera
2023-10-17, 20:11
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sioh
Håller fullkomligt med om att tråden nästan är totalt OT.
Får inte heller allt ihop i huvudet.
De avlidna ska varit i 60-70årsåldern men den avrättade som sköts i huvudet kan inte vara så gammal? Har han överlevt? Många frågor.

Har man "överlevt" om man är avrättad?
Citera
2023-10-17, 20:12
Medlem
Det jag inte fattar är vilka det är som står beredda med kameror riktade mot honom både före, medan och efter han skjuter. Medan och efter mer logiskt än före… medhjälpare, trots allt? Särskilt filmen från byggnaden när han plockar fram vapnet och åker iväg på mopeden.
Citera
2023-10-17, 20:13
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsusinomnibus
Typ

https://vidmax.com/video/223920-breaking-updated-gunman-claiming-to-be-isis-opens-fire-with-an-ak-47-in-brussels-train-statio n-2-confirmed-dead-so-far
Jävlar vad lugn i rösten han som filmar var.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sioh
Aj. Verkligen starkt. Men ja, där är det ganska tydligt.

Ja fy fan att dessa bilder finns på nätet för hans släktingar och vänner... samtidigt måste folk få se vad det är vi har att göra med.

Citat:
Ursprungligen postat av Gojiira
Fyfan han såg ut att inte ha en chans att undkomma. Sedan vänder skytten och avslutar jobbet med ett skott i huvudet.

Jag kokar av ilska när jag ser bilderna... samtidigt som jag lider med hans anhöriga.
Citera
Medlem
Siohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Har man "överlevt" om man är avrättad?

Syftade på en annan bild jag sett innan. Har dessutom inte suttit här hela dagen som en annan idiot.
Men tack för återkoppling, wise ass
Citera
2023-10-17, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gojiira
Jävlar vad lugn i rösten han som filmar var.

Det märkliga är att han filmar innan något händer så måste vara efter han sköt på taxin.
Citera
2023-10-17, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
42-årig tvåbarnspappa

Vart nämns detta?

Sveriges radio skriver att de som har dött är i 60 och 70 års åldern. Den som ligger på sjukhus ska vara i 60års åldern.

https://sverigesradio.se/artikel/de-dodade-svenskarna-var-i-60-och-70-arsaldern-enligt-ud
Citera
2023-10-17, 20:20
Medlem
Don-Karleones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Hade en diskussion med ett grottmongo som på riktigt stod och gjorde klart för mig att det var värre om jag eldade upp koranen än om jag skar halsen av hela hans familj...

Saken är den att jag inte hade brytt mig om de värderade Koranen högre än sina egna liv. Det som är läskigt är ju att de värderar VÅRA liv lägre än en bok. Att vårt folk ska mista sina liv på grund av en religion från 600-talet som borde ha lämnats bakom oss för länge sedan. Alla oskyldiga liv som förloras helt i onödan för en sagobok. Är ju helt absurt.
Citera
2023-10-17, 20:21
Medlem
barkeepers avatar
Aftonbladet striver att han suttit i fängelse i Sverige ”för ett okänt brott”. Antar att det betyder okänt för journalisten, om UND kan se att han suttit i fängelse måste dom ju kunna se vad han suttit för.

”Utlämnad till ett annat EU land” är också intressant. Varför skriver man inte ut vilket?
Sen skriver man att han ”utlämnades enligt dublinförordningen”, men under diblinförordningen är det väl inte utlämning det handlar om, utan överföring?

Lite sjukt också att Eurodac inte kan användas för att göra det omöjligt att använda flera identiteter…
Citera
2023-10-17, 20:21
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Lassoued blir La Suède och betyder ”Sverige”, i alla fall om det handlar om franska. ”Svensken” skulle bli Le Suèdois. Han kanske kallade sig så för att han bott i Sverige en tid. Ingen aning. Sjukt iaf. Det är bara att ta fingeravtryck och biometrisk data på alla så man inte kan åka runt med 10 olika namn.

Ja han verkar ju varit i Sverige under flertalet namn, han kanske åkt runt i många olika kommuner och fått ut bidrag m.m ?
Både han och kärringen ja sen vet man ju inte hur många ungar de säger sig haft, inte konstigt det är massa blatteungar som skolan aldrig fått kontakt med ?

Fingeravtryck m.m som du säger är nog något vi får leva med snart, men hällre det än att ha det som idag !

Politikerna får fan hjälpas åt och ta tag i saker och ting.

Sveriges gränser måste kontrolleras asap
Citera
2023-10-17, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Var det inte något om att det var kränkande och inhumant mot de asylsökande att ta fingeravtryck och DNA prov på dem vid ansökan?

Hade man gjort det hade han inte kunnat kassera in bidrag och startat asylärenden i dussintals länder i europa under olika antagna identiteter.

Vi har varit naiva - igen!

Ja ledarna har inte haft sina länders bästa i åtanke. Överhuvudtaget. Det är viktigare att inte kränka någon än att ha koll på vilka som kommer in, försöka se till att det inte finns kriminella bland dem, försöka se till att det inte kommer in tuberkulos, vägglöss, osv, osv. Då blir det som det blir. Så går det inte till om man eftersträvar någon form av kontrollerad invandring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in