Citat:
Ursprungligen postat av
forecaster
Det var ett satans tjat om annat. Ja sverige/europa är kört, gå vidare i livet.
Någon som lyckats klarlägga händelseförloppet och vad som hände? Av de bilder och klipp jag sett får jag inte ihop det.
Två livlösa i en taxi, varav den ena uppvisar likstelhelt i ett klipp när polis utför HLR. I ett klipp ser man två personer fly från taxin in i en reception/lobby varav den ena blir tydligt avrättad. Vad hände med den andra?
Har även sett uppgifter om att taxichauffören blev mördad/skadad.
Allt som allt får jag det till en attack mot 5 personer, men i rapporteringen nämns 3 svenskar, varav två avlidit och 1 är skadad (varför rapporterar man inte om tillstånd?)
Hur visste han att det var svenskar? Såg han dem kliva in i taxin och följde efter? I klippet som visar attacken ser det ut som att terroristen kör fram till en taxi där folk är på väg att stiga av/på. Följde terroristen efter dem till taxin eller följde han efter taxi tills dem klev av?
Araben som filmar, varför filmar han i ett sådant tidigt skede? Vad säger han?
KAN ha varit så att han märkte att personen med den lila resväskan inte var svensk. Verkar som han enbart sköt de som han märkte var svenskar.. annars fanns det ju fler på plats som hade kunnat bli offer också.
Vet vi om han som blev skjuten tillhörde de i taxin? Annars kan ju han ha kommit från ett annat håll. Vet ingenting om taxichauffören.
Kanske bara var de första svenskarna han såg?