2023-10-17, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
Dels kläderna ja men även händerna t.ex. Han är yngre, mellan 20-40.

Varna för verkligheten? Det är bra att folk får se vad islam ställer till med, alla borde titta på bilden.

Tittar du på bilden (närbilden) där man ser allt så är det ju solklart att mannen är i 60-70-årsåldern.
Jag skrev det redan innan lunch idag och förstår verkligen inte att det är folk som tycker han ser yngre ut.
Tittar jag på huvudet/håret så är det ganska klart för mig att personen är i 60+ åldern.
Tittar jag sedan på händerna så är det inte längre någon diskussion. Solklart att denne person är i 60+ åldern.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Synd att de sköt ihjäl honom. För lättvindigt. Någon som läst varför han inte greps? Hur det gick till när han dödades?

Precis, det bästa man kan göra med en sådan troende hjärntvättad Apa är att hålla idioten vid liv så länge som möjligt och tortera så ofta det bara går.

Den enda rättvisan för offren i mina ögon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Ja filmaren verkar skum och tror även du har rätt i ett större attentat ?

Även planeringen att det låg en bit från arenan spelar stor roll i den misstanken. Man vill dra polisiära resurser åt ett annan håll och operera ostört.

Sen finns det flera tecken, västen, provskjutningen, filmaren, osv.
Citera
2023-10-17, 19:51
Avslutad
Varför är han i EU om han hatar västvärlden?

Kan inte EU upprätta hårdare lagar mot muslimer? De har en stor tendens att bli massmördare.

Dags att vi stänger alla moskéer nu.

Fredens religion.
Citera
2023-10-17, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
Kan det finnas handlingar kvar i domstol - typ dom - eller är det för länge sen han bodde i sverige?
Tänkte om domstolen redan raderat tidigare uppgifter? Personnummer nån?

Ja domar finns kvar.
Citera
2023-10-17, 19:53
Medlem
Tragiskt att tre svenskar fick sina liv förstörda.
Allt p g a vansinnig migrations-politik till EU-länder. V vill inte prata om någonting, som fega partier. Struts-taktiken.
Vänsterpartiet tycker inte att heders-mord i Sverige är ett problem.
Hejdå, ni får fortsätta med det i era hemländer inte i Sverige. En enkel-biljett tillbaka, vi vill inte ha det i Sverige.
Citera
2023-10-17, 19:53
Medlem
Don-Karleones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Det är därför sådant här skräp inte skulle ha släppts in i Europa. Jag vet alla inte är terrorister men det är bättre att inte släppa in en käft.

De har egna länder att bo i.

De mördade svenskarna hade varit vid liv om Europa aldrig hade påbörjat denna massinvandringskampanj. Ingen kan förneka detta.

Det är riktigt skrämmande att han kunde ta sig in i Sverige så pass enkelt med ett fejkat ID.

Under negerjudens och sossarnas styre så måste dörren till Sverige verkligen ha stått HELT vidöppen 24/7.
Vem vet hur mycket jävla skräp vi har släppt in. Man blir bara helt förkrossad när man tänker på det

Alla muslimer är inte terrorister, MEN det är inte det enda kriteriet man behöver uppfylla för att få invandra till Europa. Islam är inte kompatibelt med västvärlden, vi är kafir och de är dem utvalda. Att koranen brinner är värre än att du och jag avrättas av en terrorist, glöm aldrig det. Deras kultur står över våran, deras religion står över våra lagar.
Citera
2023-10-17, 19:54
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Om du syftar på Akilov och clownen Taimor Abdulwahab som snubblade på sina egna skor och enbart lyckades spränga sig själv så agerade båda ensamma. Visserligen fanns en "hotbild" mot svenskar men det är en statisk hotbild som alltid finns av ren princip, och i princip varit samma sedan 9/11.

Det vi pratar om nu är next level. Aldrig förut har samtliga islamistiska nätverk pekat ut specifikt svenskar som prioriterade måltavlor. Så man kan bara anta att flera celler redan nu planerar dåd mot svenskar, och bara svenskar. Även Brysselterroristen var enbart ute efter svenskar, han struntade i alla andra "otrogna". Det var svenskar han ville åt.

Dåd av detta slag har en tendens att antingen tona ned läget som någon slags lugnande faktor att svenskarna redan blivit vedergällda, eller så får detta en värre effekt vilket blir att fler ensamvargar inspireras och tar efter. Uppenbarligen är det inte ytterst få som är villiga att begå den här sortens dåd, annars hade vi bevisligen haft dåd varje vecka.

Men att Sverige alltid varit utsatta för islamistisk terror är såklart en lögn. Vi har två (2) genuina dokumenterade dåd som begåtts i det namnet, och nu detta, så säg 3. Har vi fler? Eller räknar du in alla blattar och alla deras otyg i det? Då blir det lite missvisande.

Jag räknar in dessa 3 och fler lär det bli... kanske dags för våran regering att börja ändra sin doktrin från att vara fega jävlar till att rusta vår armé för att kunna slå till hårt och skoningslöst på dessa vidriga varelser, vi har väldigt bra anläggningar för att börja framskaffa klorgas vilket skulle vara helt legitimt att använda på de muslimska staterna, som skickar iväg sina terrorister för att ge sig på svenskar... Sverige och Svenskar är nu i krig mot Islam... det är bara att våra hjärnslöa politiker inte vågar säga det rakt ut...
Citera
2023-10-17, 19:54
Medlem
Det var ett satans tjat om annat. Ja sverige/europa är kört, gå vidare i livet.

Någon som lyckats klarlägga händelseförloppet och vad som hände? Av de bilder och klipp jag sett får jag inte ihop det.

Två livlösa i en taxi, varav den ena uppvisar likstelhelt i ett klipp när polis utför HLR. I ett klipp ser man två personer fly från taxin in i en reception/lobby varav den ena blir tydligt avrättad. Vad hände med den andra?

Har även sett uppgifter om att taxichauffören blev mördad/skadad.

Allt som allt får jag det till en attack mot 5 personer, men i rapporteringen nämns 3 svenskar, varav två avlidit och 1 är skadad (varför rapporterar man inte om tillstånd?)

Hur visste han att det var svenskar? Såg han dem kliva in i taxin och följde efter? I klippet som visar attacken ser det ut som att terroristen kör fram till en taxi där folk är på väg att stiga av/på. Följde terroristen efter dem till taxin eller följde han efter taxi tills dem klev av?

Araben som filmar, varför filmar han i ett sådant tidigt skede? Vad säger han?
Citera
2023-10-17, 19:55
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don-Karleone
Alla muslimer är inte terrorister, MEN det är inte det enda kriteriet man behöver uppfylla för att få invandra till Europa. Islam är inte kompatibelt med västvärlden, vi är kafir och de är dem utvalda. Att koranen brinner är värre än att du och jag avrättas av en terrorist, glöm aldrig det. Deras kultur står över våran, deras religion står över våra lagar.

Hade en diskussion med ett grottmongo som på riktigt stod och gjorde klart för mig att det var värre om jag eldade upp koranen än om jag skar halsen av hela hans familj...
Citera
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Tydligen kände migrationsverket till alla hans olika identiteter! Börjar väl bli dags att se över vilka som jobbar på migrationsverket.

Den misstänkte terroristen har suttit fängslad i Sverige och har uppehållit sig i landet med delvis andra identitetsuppgifter, säger migrationsverket till Aftonbladet.

Personen har aldrig haft något uppehållstillstånd i Sverige.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1174507

Ja, som du skriver. Kanske borde MIG sluta ” saft och bulle verksamhet”

Det finns dock många, som är ”bakbundna ”, och inte kan agera så mycket som de hade velat.

Och det jag skriver, handlar inte om ett parti färgat, utan om alla människor som jobbar på MIG.
En ” bakbunden” myndighet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Man ska inte döma miljarder människor efter vad en psykisk sjuk person gjorde ?

Men kanske skall man döma efter att miljarder människor INTE tar avstånd från dådet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in