2023-10-17, 15:49
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddsteffe
https://ibb.co/F79hgHs
Halva huvudet totalt bortskjutet. Denna bild skulle varenda svensk medborgare behöva se.
MYCKET brutal bild bör tilläggas.
Ser ut som Bobs jordgubbssylt, uppförstorat

Denna borde upp på löpet
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
Inte en chans att svensken med halva huvudet utspridd på golvet skulle vara i 60-70 årsåldern som aftonhoran påstår. Han var mycket yngre.
https://imgbb.com/F79hgHs
Går du på kläder och skor i din bedömning då?

Ps
VARNA gärna när du länkar en sån bild
Citera
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
I filmen från ett fönster när GM sitter på trottoaren och förbereder sig med vapnet stannar en taxi för rött ljus. GM ser att det sitter svenskar i bilen tar moppen och följer efter.

Det var ren slump att taxin åkte förbi där och GM såg svenskarna i den, följde efter och först sköt chauffören och mannen bilen och sedan den andra mannen som gått ur taxin som blev jagad in i banklokalen.

Undrar vad GM hade för planer för skjutningen av svenskar om inte taxin inte hade kommit?

Filmen fanns tidigare på Expressen.
Mannen som flyr in i lokalen och blir skjuten ser väldigt ung ut för att vara i 60/70-årsåldern?
Citera
2023-10-17, 15:50
Medlem
Blaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GamlaFall
Lösningen borde då vara att separera de illasinnade och hatiska människorna från samhället så att vi kan fortsätta bränna enskilda, privatägda exemplar av böcker om vi vill. Inte tvärtom.

Tyvärr försöker du hitta svar på fel ställen, denna man hade riktat sitt hat mot någon annan om inte Sverige varit på tapeten. Fråga istället vad han ens gjorde i Europa.

Visst hade han det. I en drömvärld hade vi kunnat skapa det samhället. Men den lever vi inte i. Man får väga för och nackdelar med rätten att få bränna en för vissa helig skrift i provocerande syfte. Jag personligen tycker det blir tramsigt att stå och bränna en bok utanför heliga sammankomster. Det leder bara till mer hat och oskyldiga får sätta livet till.
Citera
2023-10-17, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sioh
Det är för övrigt väldigt tyst här inne angående palestinske 6åringen som blev knivhuggen 26 ggr i USA av en vit man. Är det för att just han har en psykisk störning då eller?

Du har en händelse där 3 svenskar skjuts ned i samband med en landslagsmatch i fotboll kontra en palestinsk pojke som knivhuggs ihjäl långt borta i USA. Du fattar inte att den förstnämnda händelsen får mer uppmärksamhet och känslor?
Citera
2023-10-17, 15:51
Medlem
eternussermos avatar
Niva skriver bra, vi ska vara än mer stolta över våra värderingar, vår flagga och landslagströja

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/bgxxgk/sveriges-landslagstroja-har-aldrig-kants-mer-betydelsefull-erik-niva

För egen del har jag aldrig varit så mycket för nationalsymboler – jag har bara inte det förhållandet till identitet och hemland – men genom livet ändå känt en uppriktig stolthet över vår landslagströja.

För mig har den alltid reflekterat allt det jag håller allra högst med vårt land; samarbete, strävsamhet, uppoffringsvilja, anständighet och solidaritet.

Lite extra gärna har jag tagit på mig den när jag har varit utomlands, då den faktiskt fått mig att gå med ryggen lite rakare och huvudet lite högre.
...
Det här är Sverige, och jag har sällan varit lika glad över att komma hem. Det här är Sverige, och mitt hjärta brister över de två som aldrig kommer att få komma hit igen.

Jag vet inte när ett av våra landslag faktiskt spelar match härnäst och jag vet inte när den gula väggen reser sig igen – men jag vet att tröjorna de drar på sig kommer att se annorlunda ut den dagen än de gjorde igår.

De kommer att skina ännu mer än de gjort tidigare, de kommer att betyda ännu mer än de någonsin gjort förut.
Citera
2023-10-17, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Ser ut som Bobs jordgubbssylt, uppförstorat

Denna borde upp på löpet

väldigt märkligt att huvudet sprack så, man ser det är insjunket i skallen, att utgångshålet är som en krater är det vanliga men detta är ingång. undrar om han drog kolven stenhårt i i skallen på honom eller om det verkligen var kulan som gjorde det,

vet någon vilket vapen han sköt med?
Citera
2023-10-17, 15:53
Medlem
Kan ni sluta skriva en massa skit och komma med något konkret angående attentatet istället??

Någon måste ha namn på offren?
Citera
2023-10-17, 15:55
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Niva skriver bra, vi ska vara än mer stolta över våra värderingar, vår flagga och landslagströja

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/bgxxgk/sveriges-landslagstroja-har-aldrig-kants-mer-betydelsefull-erik-niva

För egen del har jag aldrig varit så mycket för nationalsymboler – jag har bara inte det förhållandet till identitet och hemland – men genom livet ändå känt en uppriktig stolthet över vår landslagströja.

För mig har den alltid reflekterat allt det jag håller allra högst med vårt land; samarbete, strävsamhet, uppoffringsvilja, anständighet och solidaritet.

Lite extra gärna har jag tagit på mig den när jag har varit utomlands, då den faktiskt fått mig att gå med ryggen lite rakare och huvudet lite högre.
...
Det här är Sverige, och jag har sällan varit lika glad över att komma hem. Det här är Sverige, och mitt hjärta brister över de två som aldrig kommer att få komma hit igen.

Jag vet inte när ett av våra landslag faktiskt spelar match härnäst och jag vet inte när den gula väggen reser sig igen – men jag vet att tröjorna de drar på sig kommer att se annorlunda ut den dagen än de gjorde igår.

De kommer att skina ännu mer än de gjort tidigare, de kommer att betyda ännu mer än de någonsin gjort förut.
Niva ska hålla käften. Han har varit med och bidragit till detta och har i sin podcast rättfärdigat terrordåd i London för han tyckte synd om terroristerna som var från Leeds och där finns det så mycket rasism att terror enligt honom var ok att hålla på med.
Citera
2023-10-17, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
väldigt märkligt att huvudet sprack så, man ser det är insjunket i skallen, att utgångshålet är som en krater är det vanliga men detta är ingång. undrar om han drog kolven stenhårt i i skallen på honom eller om det verkligen var kulan som gjorde det,

vet någon vilket vapen han sköt med?

Han hade inte vågat göra något sådant. Det funkar bara med vapen eller 20 mot 1
Citera
2023-10-17, 15:57
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cicadina
Går du på kläder och skor i din bedömning då?

Ps
VARNA gärna när du länkar en sån bild
Dels kläderna ja men även händerna t.ex. Han är yngre, mellan 20-40.

Varna för verkligheten? Det är bra att folk får se vad islam ställer till med, alla borde titta på bilden.
Citera
2023-10-17, 15:59
Medlem
Geomeisters avatar
Vila i frid till de döda herrarna. Hoppas de skadade blir friska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in