2023-10-17, 18:52
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Så hon har fel i att Fredrik Reinfeldt är en av de politiker som allra hårdast propagerat för, och i praktiken genomfört, det mångkulturella experimentet (om än inte den ende)?

Har hon, vidare, fel i att det kan betecknas som hyckleri när någon använder säkerhetspersonal för att leva i det samhälle han själv haft en betydande del i att skapa och säkerhetspersonalen, som lök på laxen, finansieras av de som lider av det samhälle han skapat?

Det är väl själva sinnebilden av hyckleri.

Klart man kan tycka det är hyckleri. Men jag tycker ändå det är jävligt långsökt att skylla all världens olycka på en person. Det är helt enkelt inte sant. Inte ens nära sanningen.

Hade Jessica däremot twittrat att Reinfeldt, i egenskap av ordförande för SvFF, borde visat lite balls och ledarskap och stannat tills samtliga svenskar fått lämna arenan hade jag inte kritiserat henne.
Citera
2023-10-17, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hon och vissa andra i SD skulle kunna ha en fördröjningsfunktion, som gör att deras inlägg pausas i 12 timmar, sen får de granska det igen och välja om det ska publiceras. Ja, en sorts alko/affekt-spärr.
Bättre om någon annan granskar det de skrivit. Reptilhjärnan de har sitter ju kvar.
Citera
2023-10-17, 18:54
Medlem
pinger99s avatar
Regeringen Kristersson är regeringen Reinfeldt 2.0.
När ska Jessica inse detta?? Varför sätter man inte ner foten ordentligt?
Citera
2023-10-17, 18:55
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Klart man kan tycka det är hyckleri. Men jag tycker ändå det är jävligt långsökt att skylla all världens olycka på en person. Det är helt enkelt inte sant. Inte ens nära sanningen.

Kan du citera var hon skyller all världens olycka på Fredrik Reinfeldt?

Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Hade Jessica däremot twittrat att Reinfeldt, i egenskap av ordförande för SvFF, borde visat lite balls och ledarskap och stannat tills samtliga svenskar fått lämna arenan hade jag inte kritiserat henne.

Här kan vi vara eniga.
Citera
2023-10-17, 19:04
Medlem
"Han om någon borde tvingats sitta kvar utan något som helst polisskydd" är att "straffas för sin politik" enligt Malm?
Det är ju fan vi vanliga arbetade svenskar som straffas för alla tidigare regeringars politik...
Citera
2023-10-17, 19:09
Medlem
Knegares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Pga koranbränningar

Berodde terrordåden på Drottninggatan år 2010 och 2017 också på koranbränningar år 2023?
Citera
2023-10-17, 19:12
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Haha, som vanligt har du och andra SD-kritiker inga argument utan det blir bara som ovan.

Det blir som wt-fjortisar på bussen: "Men guuuuud, vad pinsamt."
Jag sympatiserar med SD men Stegrud har ju gjort bort sig totalt.
Citera
2023-10-17, 19:14
Medlem
Zloths avatar
Den muslimska apan bodde i Sverige när noggerjuden Reinfeldt styrde skutan.

Stegrud hade VERKLIGEN rätt med andra ord.

Ingen kan påstå att hon har fel nu.
Citera
2023-10-17, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinger99
Regeringen Kristersson är regeringen Reinfeldt 2.0.
När ska Jessica inse detta?? Varför sätter man inte ner foten ordentligt?

Jimmie har uttalat att SD vid nästa val inte kommer att göra Tidö-överenskommelser. Men gällande överenskommelse löper alltså till nästa val.

Man har alltså satt ner foten. Jag tror det är bra att man går fram för sig självt och blir riktig vågmästare.
Citera
2023-10-17, 19:15
Medlem
invandrar-leffes avatar
Hon yttrade snabbt och impulsivt de som väldigt många svenskar kände men det lämpar sig inte för politiker i vart fall inte om åsikterna är "fel". Och dessa plattformar borde alla politiker som månar om sin karriär hålla sig borta ifrån.

Gratis passning och öppet mål för alla som ville ta chansen att avfokusera den verkligt upprörande händelsen. Att mediadrevet fortsätter efter det att hon tog bort inlägget är mycket talande och det är tydligt att det för många aktörer viktigare att hacka på Jessica Stegrud än att fördöma och belysa den islamistiska terrorismen.
Citera
2023-10-17, 19:16
Medlem
Ja Stegrud har rätt men kunde ha formulerat det bättre.

Släpp fram herrar Jomshof och Söder snarast.

Dags att nafsa etablissemanget i hälarna.

Om något blir fel så korrigerar Jimmie det med sin slughet.
Citera
2023-10-17, 19:18
Medlem
HejaFinlands avatar
Jag tror SD och Jimmie kommer försvara henne. Jag tror SD tjänar på sådan här PK-smörja från samhällskadliga journalister som försvarar mördare och skyller på andra istället. Etablissemanget kör sitt löp men vanliga väljare är inte lika trångsynta. De som håller media skulle aldrig rösta SD ändå; de predikar för de redan frälsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in