2023-10-17, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
På bilderna ser det ut som om han blev skjuten två gånger. Hur kunde han överleva det? Då två i taxin var väl döda.

Han överlevde ju inte?! Halva huvudet saknades.
Den som överlevde var en av de två i taxin.
Citera
2023-10-17, 17:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dinbrud
Hade horungen inte varit muslim då hade detta inte varit terrordåd ellerhur?

En vanlig psykiskt sjuk man hade ni kallat det för.

Mer än 99% av muslimer avskyr sådana terrorister som smutsar ner islam. En vanlig normal muslim går aldrig runt o skjuter oskyldiga

Så varför firade ”normala” muslimer i Rosengårds centrum när Hamas smutsade ner Islams rykte runtom i världen i deras brutala terrorattack? Om muslimer är så fridfulla? Då hade de väl tagit avstånd istället för att fira runt om i världen?
Senast redigerad av Jon10 2023-10-17 kl. 17:51.
Citera
2023-10-17, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waterbiotherm
Ren gissning nu, men jag tror att det var en felrapportering av medierna i början när de sa att två personer dött i en taxi. Det finns en video på när polisen (tror jag det är?) utför HLR på en av männen i taxin. Han som blev skjuten i byggnaden lever garanterat inte så det måste nog vara någon i taxin som vårdas på sjukhus.

Det ser faktikts ut som om dom två i taxin var döda. En syntes tydligt, han var stilla och den andra såg man bara en del av och han var stilla.

Jag förstår inte detta. Han som sköts i banken sköts väl två gånger. Hemska bilder.
Citera
2023-10-17, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vad är det du inte förstår? Europa drabbades av terrordåd långt innan koranbränningarna. Muslimäcklen har alltid en ursäkt, men i grund och botten handlar det om samma sak. De avskyr väst och vårt sätt att leva, men ändå vill de hit och idioter som du gör det möjligt genom att rösta för det. Varför flyttar du inte till MENA om du vill leva efter muslimska regler?
Ja men 0,001 i världen väljer bli terrorister!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinbrud
Hade horungen inte varit muslim då hade detta inte varit terrordåd ellerhur?

En vanlig psykiskt sjuk man hade ni kallat det för.

Mer än 99% av muslimer avskyr sådana terrorister som smutsar ner islam. En vanlig normal muslim går aldrig runt o skjuter oskyldiga
Nej, 99% av muslimerna håller med innerst inne. 1% är normala.
Citera
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Jag var dagfull igår och vaknade upp nyss. Vad har hänt? Sammanfattning tack!
Igår kväll, klockan kvart över sju, sköts två svenskar ihjäl i en terrorattack i Bryssel, ungefär här. SvD sammanfattar händelseförloppet så här:
Skotten inne på receptionen i kontorshuset hörs ut på torget Sainctelette i centrala Bryssel. På filmer syns människor springa bort från skottsalvan.

En man i lysande orange reflexjacka med ett automatvapen försvinner på en moped. Kvar i receptionen till kontorshuset ligger tre män, klädda i blågula landslagströjor, i en blodpöl. Två av dem, en i 60-årsåldern och en i 70-årsåldern, dör. Den tredje, också han i 70-årsåldern, är allvarligt skadad.

Efter att ha försvunnit från platsen tros den misstänkte, Abdesalem Lassoued, ha spelat in videon där han tackar Gud för att ha dödat svenskar, som sedan får spridning på sociala medier. Han säger att han är lojal med terrorsekten IS. Han är 45 år och från Tunisien. Han sökte asyl i Belgien 2019, fick avslag inom ett år och har sedan dess befunnit sig i landet utan tillstånd.
En jakt inleds, som avslutas med att gärningsmannen påträffades i morse på fiket Al Khaima (vilket på arabiska betyder ”paviljongen”, efter namnet på en busshållplats i närheten). I samband med polisens ingripande blir han skjuten, och förklarades död när han ankom till sjukhuset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skiljedomaren
Han överlevde ju inte?! Halva huvudet saknades.
Den som överlevde var en av de två i taxin.

OK jag tror dig. Jag tyckte dock att dom två i taxin såg väldigt döda ut, för ingen av dom rörde sig.

Terroristen var ett avskum och det är synd att han dödades. Typiskt att han har varit i Sverige.
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waterbiotherm
Terroristen har uppenbarligen (enligt belgiska justitieministern) även kopplingar till människohandel

Människosmuggling. Han hade det rent tekniskt eftersom han smugglade in fru och barn i Belgien.
Citera
2023-10-17, 17:51
Medlem
Inte läst något idag.

Kommit några uppgifter om att höja nivån i sverige? Eller ska allt vara som vanligt?
Citera
2023-10-17, 17:52
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
Suck. Om du läser igen vad jag skrivit så påstår inte jag att bilden är fejkad, jag tror nämligen att den är riktig.
Det var en annan som påstod att den var fejk och eftersom jag inte är 100% säker (det är inte min bild) så kan jag inte utesluta att jag ändå skulle ha fel.

Ok. Låter som ett klokt resonemang. Menar bara att riktigt våld rent allmänt inte är lika städat som Hollywoodvarianten. Men visst bör man förvissa sig om att bilden inte är manipulerad på något sätt.

Tycker den ser ut att stämma sett till förloppet.

Mer troligt att en av de i bilen överlevde.
Citera
Medlem
Kom nu inte och säg att vi behöver fler moskéer. Det blir ju bara värre och värre hela tiden.

SD måste börja snacka återvandring i stor skala nu. Även om man inte KAN göra något måste frågan lyftas.
Citera
Medlem
Från danska Extra Bladet idag:

Två svenska medborgare som dödades i en skottlossning i Bryssel på måndagskvällen var två män – en i 70-årsåldern och en i 60-årsåldern.
Det uppger Sveriges utrikesdepartement till det svenska mediet TV4.
Mannen i 70-årsåldern bodde i Stockholmsområdet medan mannen i 60-årsåldern bodde utomlands.
– De omkomnas anhöriga har underrättats, skriver departementet till TV4.
En tredje svensk man som skadades på måndagskvällen var i 70-årsåldern.
Attacken i Bryssel skedde strax före en fotbollsmatch mellan Belgien och Sverige i stadsdelen Molenbeek i den centrala delen av staden.
Den misstänkte gärningsmannen var på fri fot under natten.
Det här är en 45-årig tunisisk man som har vistats illegalt i Belgien. Mannen sköts och dödades av polisen på tisdagsmorgonen.
Sveriges statsminister Ulf Kristersson sa vid en presskonferens på tisdagsmorgonen att "allt tyder på att det är en terrorattack".

To svenske statsborgere, der mandag aften blev dræbt i skudangreb i Bruxelles, var to mænd - én i 70'erne og én i 60'erne.
Det oplyser Sveriges udenrigsministerium til det svenske medie TV4.
Manden i 70'erne var bosiddende i Stockholmsområdet, mens manden i 60'erne var bosiddende i udlandet.
- De omkomnes pårørende er underrettet, skriver ministeriet til TV4.
En tredje svensk mand, der blev såret mandag aften, var i 70'erne.
Angrebet i Bruxelles fandt sted kort før en fodboldkamp mellem Belgien og Sverige i bydelen Molenbeek i den centrale del af byen.
Den mistænkte gerningsmand var i nattens løb på fri fod.
Der er tale om en 45-årig tunesisk mand, som har opholdt sig ulovligt i Belgien. Manden blev tirsdag morgen skudt og dræbt af politiet.
Den svenske statsminister, Ulf Kristersson, sagde på et pressemøde tirsdag formiddag, at 'alt tyder på, at det er et terrorangreb'.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in