2023-10-17, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
De kommer dö... punkt och om Iran vill leka så välkomnar jag det, så Israel får ursäkten de länge väntat på

Snackar som Israel inte har vänner INNE i Iran. Finns en anledning de lyckats döda varenda vetenskapsman de har där + tog deras ritningar framför ögonen på de...

Så tro inte Mossad kan ställa till jävulskap de med

Israel _har_ attackerat Iran förut. 🤷🏼‍♂️
Citera
2023-10-17, 17:21
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Springbank78
Det var bra att det lugnade ner sig ändå och att vi slapp markinvasionen. Visst den kan komma fortfarande men känns inte så med så många stora länder som manat till lugn och USA vill knappast in i krig med Iran heller.

Får se hur många man kan få ut levande ur gisslan som hålls och hur man går vidare framöver när allt ska återgå till det "normala" igen.
Jag är dock övertygad om att det blir en markinvasion.

Utrustandet och förbandsuppbyggnaden är inte färdig förrän i morgon, ändå - och det har det sagts i flera dagar. Ingen invasion kan ju äga rum innan detta är klart.

Vidare så tror jag att israelerna är lite nervösa för vad Hizbollah kan hitta på i norr. Någon obehaglig överraskning har de säkert på lut. Vad det blir vet dock ingen. IDF måste omgruppera delar av sina styrkor och förlägga större resurser till "Militärkommando Nord".

Sedan kommer ju president Biden på besök och rör till saker för den israeliska generalstaben. Biden kommer till Israel på onsdag och flyger därefter till Jordanien och Amman för att prata lite med kungen därstädes. Så länge Biden far runt där i området så kan ingenting ske.

Alltså: Ingenting kan ske förrän tidigast fredag, men att en markinvasion kommer är jag övertygad om. Bollen rullar redan.
Citera
2023-10-17, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Yes

Yes

Yes

Tack för att du orkar!

Känner att anhörighetsinvandring till Sverige kommer bli ett mycket stort problem i denna konflikt. Först tar vi emot kvinnor och barn. Kvinnor som inte har några färdigheter. I allmänhet. Som vi behöver. Sedan kommer männen. Fäderna. Vissa stödjer inte Hamas. Vissa stödjer Hamas. Andra är Hamaskrigare. Vissa kommer vara renodlade extremister redo för martyrskap.

Jag kan ta emot kvinnor och barn. Men den här anhörighetsinvandringen… Jag är mot. För jag vet att SÄPO inte hinner med. 🤷🏼‍♂️
Citera
2023-10-17, 17:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CheckMixarn
Det blir ingen markinvasion.
Det här är bara samma vapenskrammel som vanligt som sker nere på västbanken - De skjuter lite på varandra i omgångar för att sedan lugna ned sig. Nu blev det i en större skala än på länge - många offer på båda sidor osv.

Svepskäl

De hade aldrig tänkt göra en markinvasion överhuvudtaget, det är uppenbart.

Jo det kommer bli en markinvasion vänta bara.
Citera
2023-10-17, 17:34
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
"It might be something different"

Jaså, ingen markinvasion...

Troligen blir det det men först efter Bidens besök i Israel som planeras till imorgon onsdag.
Därefter ska han till Jordanien.

Så mitt antagande är det blir markinvasion på fredag eller lördag.

https://edition.cnn.com/2023/10/16/politics/joe-biden-israel-visit/index.html
Citera
2023-10-17, 17:44
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Sionisternas terrorbombningar och krigsbrott fortsätter...

https://x.com/Sprinter99800/status/1714184438894977055?s=20

Inte mycket att hänga i julgranen” USA och NATO släppte under en kort period under våren 1999 nästan 420 000 bomber på totalt 22 000 ton, inklusive 15 ton bomber med utarmat uran på Jugoslavien.
Citera
2023-10-17, 17:45
Medlem
BalleAnkas avatar
Tyskland 1933: Nazisterna vann valet och avskaffade sedan valen. Satte efter några år igång massakrer på judar och angrep grannländer. Grannländerna försvarade sig och bombade sönder Tyskland. Massor av dödsoffer, militära och civila.

Gaza 2005: Hamas vann valet och avskaffade sedan valen. Satte efter några år igång massakrer på judar och angrep ett grannland. Grannlandet försvarade sig och kommer att bomba sönder Gaza. Massor av dödsoffer, militära och civila.
Citera
2023-10-17, 17:47
Medlem
rudi1985s avatar
Putin har varnat han ska göra attacker tillsamans med syrien och iran mot israel.
Citera
2023-10-17, 17:54
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Putin har varnat han ska göra attacker tillsamans med syrien och iran mot israel.
Och var har du läst eller hört det?
Citera
2023-10-17, 18:03
Medlem
Citat:

bahahahahaha.....nej.
Citera
2023-10-17, 18:13
Medlem
Citat:

Putin har fullt upp med Ukrainakriget, däremot kan det bli Iran, Hisbollah, Syrien och Hamas vs Israel med stöd av USA, Storbritannien och möjligtvis Frankrike.
Citera
2023-10-17, 18:24
Medlem
TUKs avatar
Gissar att markoffensiven drar igång direkt efter Bidens besök, förmodligen redan när han sitter på planet tillbaka. Eller vad tror ni? Fegar Israel ur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in