Citat:
Ursprungligen postat av
Springbank78
Det var bra att det lugnade ner sig ändå och att vi slapp markinvasionen. Visst den kan komma fortfarande men känns inte så med så många stora länder som manat till lugn och USA vill knappast in i krig med Iran heller.
Får se hur många man kan få ut levande ur gisslan som hålls och hur man går vidare framöver när allt ska återgå till det "normala" igen.
Jag är dock övertygad om att det blir en markinvasion.
Utrustandet och förbandsuppbyggnaden är inte färdig förrän i morgon, ändå - och det har det sagts i flera dagar. Ingen invasion kan ju äga rum innan detta är klart.
Vidare så tror jag att israelerna är lite nervösa för vad Hizbollah kan hitta på i norr. Någon obehaglig överraskning har de säkert på lut. Vad det blir vet dock ingen. IDF måste omgruppera delar av sina styrkor och förlägga större resurser till "Militärkommando Nord".
Sedan kommer ju president Biden på besök och rör till saker för den israeliska generalstaben. Biden kommer till Israel på onsdag och flyger därefter till Jordanien och Amman för att prata lite med kungen därstädes. Så länge Biden far runt där i området så kan ingenting ske.
Alltså: Ingenting kan ske förrän tidigast fredag, men att en markinvasion kommer är jag övertygad om. Bollen rullar redan.