2023-10-14, 18:48
Medlem
Kanastras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
finns i min men verkade vara dålig kvalitet , brukar handla sockar ock kalsonger på Lidl
men mitt bästa klädköp gjorde jag på Lidl polotröja i merino ull 129:- kr köpte 2 st
Fanns inte inne idag heller. Hade tänkt köpa och ha som undertröja nu när det blir kallare.
Extremt bra pris på en tröja i merinoull du fick tag på. Föredrar helt klart ullundertröjor närmast kroppen. Brukar köpa hos dilling, men kostar över 600:- där.
Citat:
Ursprungligen postat av backvudejaflash
Köpte matrikets varmkorv men såg at enebackens var testvinnare?
Hur stor skillnad är det?
Matrikes varmkorv är okey, smakar väldigt neutralt. En korv man äter för att bli mätt. Enebackens delikatess (tror jag den heter) är däremot väldigt god, en korv man äter för den är just god OCH bli mätt.
Det brukar vara kampanj på delikatesskorven och då köper jag så många man får och har i frysen.
Vissa kokkorvar tycks oxidera och få bismak i frysen, exempelvis Lithells men Enebackens har inte gjort det.
Citera
2023-10-14, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
Fanns inte inne idag heller. Hade tänkt köpa och ha som undertröja nu när det blir kallare.
Extremt bra pris på en tröja i merinoull du fick tag på. Föredrar helt klart ullundertröjor närmast kroppen. Brukar köpa hos dilling, men kostar över 600:- där.

Matrikes varmkorv är okey, smakar väldigt neutralt. En korv man äter för att bli mätt. Enebackens delikatess (tror jag den heter) är däremot väldigt god, en korv man äter för den är just god OCH bli mätt.
Det brukar vara kampanj på delikatesskorven och då köper jag så många man får och har i frysen.
Vissa kokkorvar tycks oxidera och få bismak i frysen, exempelvis Lithells men Enebackens har inte gjort det.

brukar inte varmkorven bli seg i skinnet om man fryser ner den , råkade köpa lithels varmkorv (smakar inget vidare ) när den såldes billigt har 2 st kvar i frysen så får kolla det själv
Citera
2023-10-14, 19:10
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
finns i min men verkade vara dålig kvalitet , brukar handla sockar ock kalsonger på Lidl
men mitt bästa klädköp gjorde jag på Lidl polotröja i merino ull 129:- kr köpte 2 st

När hittade du tröjor i merinoull? För det verkar inte finnas denna vecka enligt reklambladet.
Citera
2023-10-15, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
När hittade du tröjor i merinoull? För det verkar inte finnas denna vecka enligt reklambladet.

är nog närmare 15 år sen jag köpte de ock tyvärr börjar de bli lite slitna nu
Citera
2023-10-15, 17:52
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backvudejaflash
Köpte matrikets varmkorv men såg at enebackens var testvinnare?
Hur stor skillnad är det?

Det ska vara samma.
Citera
2023-10-15, 18:02
Medlem
enebackens falukorv eller som den nu heter matriket tycker inte den smakar lika sen den bytte namn
eller är det inbillning flera som tycker som mig
Citera
2023-10-16, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Någon har testat deras leverpastej?

Tyska "Dulano" i "snedskuren korv" finns som vanlig slät samt grovmald.
God, men dyr - och fortsätter skena i pris i takt med att den svenska kronan imploderar.

Som svenska märken finns:

"Egna" skivbara = helt okay.

"Egna" bredbara = en bismak av kanel(?) som tränger sig på och till sist blir så påfrestande att man väljer bort produkten.
Citera
2023-10-16, 05:57
Medlem
Måste flagga för "Rökt korv" som varit på kampanj under senaste östveckan som "Kuljanka".

"Rökt korv" är en mycket fattig beskrivning. Jag tolkar det som fläskfilé som kryddats, marinerats och sedan torkats och skurits lövtunt.

Jmfr "Lomo Curado" och fundera över vad priset skulle varit då...
Polackerna kan!

Fanns som "vitlök " och "grönpeppar" och som vitlöksälskare måste jag säga att grönpeppar faktiskt var den godare av de två. Båda bra, grönpeppar himmelsk.

Båda lyfter vilken tapastallrik som helst, och ger morgonmackan ett skimmer dessutom.

Hittar ni någon i 30%-off backen nu i efterhand så köp, och håll utkik nästa gång temat kommer tillbaka.
Citera
2023-10-16, 16:08
Medlem
GoranPongs avatar
Verkar det inte som att Lidl har dragit in på Halloween godiset lite? Kommer ihåg att dom hade lådor med 700g skum dödskallar förra året som var prisvärda och goda men hittar dom inte i år.
Citera
2023-10-16, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Verkar det inte som att Lidl har dragit in på Halloween godiset lite? Kommer ihåg att dom hade lådor med 700g skum dödskallar förra året som var prisvärda och goda men hittar dom inte i år.

Ja mycket jul och lite halloween.
Citera
2023-10-17, 16:59
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Tyska "Dulano" i "snedskuren korv" finns som vanlig slät samt grovmald.
God, men dyr - och fortsätter skena i pris i takt med att den svenska kronan imploderar.

Som svenska märken finns:

"Egna" skivbara = helt okay.

"Egna" bredbara = en bismak av kanel(?) som tränger sig på och till sist blir så påfrestande att man väljer bort produkten.

Jag äter inte så mycket leverpastej (bara på smörrebröd) men tycker innehållsförteckningen på svensk pastej lockar till kräk. Lite lever och massor med ”EU-ister”.

Dulano, alltså den snedskurna grovmalda verkar ha en hög leverhalt och bitar fläsk. Salt fläsk är sjukt gott enligt mig så ”borde” vara en succé i en fet produkt. Ungefär som smörgåsgurka.

Som du anmärker på så är priset högt. Jag förstår att grisister-produkter som svensk pastej kan hålla lågt pris.

För övrigt off topic: förut i tiden var ju vingummin, geléhallon och Ahlgrens bilar baserade på grisister/gelatin. Funkar det numera kommersiellt på globala marknaden?

Tack för svaret! - kryddan kan gissningsvis vara mejram som är den mest etablerade kryddan för fläsk.
Citera
2023-10-20, 22:53
Bannlyst
LIDLs färdiga Kimchi är ett måste, billigt med. Asia veckorna. Köpte 5burkar sist så det räcker tills nästa gång.

Rekommenderar värma upp den lite med.
Åt det idag med jasminris, lite ljus soja. Buffalochicken, så sjukt gott ju.
Bild på rätten
https://i.ibb.co/23rNR4q/GOOSISGOTT2.jpg

Ni bara måste göra detta själva
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in