Till höger har vi Slotts Finmalen Stark Senap på tub.
Ett enkelt teskedstest genomförs.
Auran smakar som stark senap ska. En svag nasal irritation som även märks på tungan på något sätt. Påminner om wasabi. Ingen mjukhet eller smakrik eftersmak att tala om.
Slotts visar till en början en viss mjukhet och rundhet. Men mycket snabbt tar den "starka" aspekten över. Den avslutar så som den började. Med en viss rundhet i eftersmaken.
Jag körde alltid med den svarta Turun och senare Auran när jag käkade korv med bröd. Nu kan jag dock inte hitta Auran i butikerna nära mig. Hur får du tag på den?
Jag körde alltid med den svarta Turun och senare Auran när jag käkade korv med bröd. Nu kan jag dock inte hitta Auran i butikerna nära mig. Hur får du tag på den?
Coop nära mig har en pytteliten finsk kyldisklänga. Var märkt med finska flaggan här i Götet.
Den finska är bra starkare. Jag tycker dock att Auras starka (vahva) senap med röd etikett är mycket godare. Den är fortfarande en aning stark, men har i mitt tycke en djupare och rikare smak än "tulinen" med svart etikett. Notera att "tulinen" betyder "eldig".
Den finska är bra starkare. Jag tycker dock att Auras starka (vahva) senap med röd etikett är mycket godare. Den är fortfarande en aning stark, men har i mitt tycke en djupare och rikare smak än "tulinen" med svart etikett. Notera att "tulinen" betyder "eldig".
Spännande. Kommer defenitivt prova båda sorter om jag kommer över dem. Kör annars bara stark svenk senap.
Ibland känns det som det finns lika många Senapssmaker / sorter som det finns människor...
Och det är väl en bra grej ? :-) Men det värsta är att det är så stora behållare om man vill : testa sig fram
Colmans stark senap är inte dum heller (oj det var visst regler här att det skulle vara i från sverige el finland)... då är jag diskad
Senast redigerad av Sladdaren 2023-10-17 kl. 18:07.
Coop nära mig har en pytteliten finsk kyldisklänga. Var märkt med finska flaggan här i Götet.
Jag har kollat i alla butiker nära mig med några mils radie. Tidigare fanns den finska senapen på ICA i Angered. Jag bor strax utanför Göteborg men kan inte hitta Auran på något ställe längre.
Jag har kollat i alla butiker nära mig med några mils radie. Tidigare fanns den finska senapen på ICA i Angered. Jag bor strax utanför Göteborg men kan inte hitta Auran på något ställe längre.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!