2023-10-17, 12:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
HAMAS och liknande människor befinner sig där vi västerlänningar var före upplysningen. De prioriterar martyrskapet framför allt annat. Det är en mycket skrämmande fiende. Riktiga dödsdyrkare.

Det är bla därför som Israel måste svara stenhårt nu.
Det är inte bara en nationell kamp. Det är en kamp mot islamismen.

Det Hamas gjorde mot civila israeler, är ju klassiskt. Det är såhär riktiga islamister beter sig. Det skulle inte förvåna mig om ISIS är i Gaza och inspirerar HAMAS.
Jag skulle påstå att muslimerna är Rysslands och Kinas nyttiga idioter. Mussarna är inget problem för oss om vi bara först tar itu med roten till problemet så som vi initialt gjorde i Spanien.

För övrigt var det vårt goda exempel som gjorde oss mer populära bland unga i arabvärlden.
Citera
2023-10-17, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
HAMAS och liknande människor befinner sig där vi västerlänningar var före upplysningen. De prioriterar martyrskapet framför allt annat. Det är en mycket skrämmande fiende. Riktiga dödsdyrkare.

Det är bla därför som Israel måste svara stenhårt nu.
Det är inte bara en nationell kamp. Det är en kamp mot islamismen.

Det Hamas gjorde mot civila israeler, är ju klassiskt. Det är såhär riktiga islamister beter sig. Det skulle inte förvåna mig om ISIS är i Gaza och inspirerar HAMAS.

För femte gången, Israel bekämpar inte Islamism i Europa.
Tvärtom så spär på Israel på Islamismen i Europa då detta kommer att skapa ännu mer flytkingar.

Israel är och kommer aldrig vara en vän till Europa
Citera
2023-10-17, 12:57
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag skulle påstå att muslimerna är Rysslands och Kinas nyttiga idioter. Mussarna är inget problem för oss om vi bara först tar itu med roten till problemet så som vi initialt gjorde i Spanien.

För övrigt var det vårt goda exempel som gjorde oss mer populära bland unga i arabvärlden.

Som sagt. Tredje världskriget, here we come. "Världens 1,3 miljarder muslimer är inget problem för oss". Trist bara att de är uppbackade av Ryssland och Kina också som du skriver.

Får se om vi blir så populära hos unga i arabvärlden.
Citera
2023-10-17, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det är därför ett tredje världskrig står för dörren. När man läser hur folk resonerar här i tråden hur Israel måste svara hårt nu och man borde bomba Iran också och man förstår att massor av människor i Väst sitter och tänker likadant. Samtidigt demonstrerar muslimer från Indonesien, Malaysia, över Mellanöstern, Europa, till New York och Washington.

Muslimerna är 100% känslostyrda, som barn
Hamas vet detta. Hamas vet också att miljontals hjärndöda potentiella terrorister kan aktiveras på ett ögonblick. Det är väl det som sker nu....
Så fort Israel svarar militärt, börjar mussar i hela världen hoppa jämfota och klappa sig på huvudet av upphetsning. De vädrar blod och blir glada.
Kolla på utvecklingen efter 7/10.
På en vecka har varenda muslimsk kretin eldat upp sig.
Det är som att kasta in godis bland barn.

Det finns fö horder av islamister i Pakistan, som har kärnvapen.

Gute reise
Citera
2023-10-17, 13:05
Medlem
HejaFinlands avatar
Det här med regn och att det skulle stoppa Israels invasion. Det är inte regent utan molnen. Israel vill ha klar himmel för satellitövervakning och spaningsflygplan, så att marktrupperna alltid kan få uppdaterad information.
Citera
2023-10-17, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Om vi kikar lite mer introperspektivt då.
Vi ska bomba Iran till stenåldern och Gazaremsan ska remsas.

Utrikes.

Inrikes?
Vår egen gazaremsa då? Malmö + Helsingborg.
Vi har nu en muslimsk befolkning på ca 15 % och vi stödjer krig och slakt av araber och perser.

Denna slakt orsakar massor av flyktingar och var tar de vägen?
Tidöpartierna löste inte mycket.
Vi behöver något mer Nethanyahu-esque då? Vad är din lösning på detta, jag vill väldigt gärna höra.

Jag har ingen lösning, om vi fortsätter ha en muslimsk befolkning som ökar, särskilt när vi ser hur de firar Hamas terror i Israel.

Liknelsen Malmö Gaza är en liknelse som är intelligent då det finns många gemensamma nämnare med folk som flyttar till en plats de inte har någon tidigare förankring med, och sedan tar över, och kräver självstyre.

Jag funderar över vad skillnaden är mellan islamister som bildar ett eget parti eller islamister som kuppar befintliga partier, och fyller kommunalfullmäktige med antisemiter och terroristkramare som socialdemokraterna i Malmö.
Citera
2023-10-17, 13:08
Medlem
Dumdrygs avatar
Riksdagen höll precis en tyst minut. Sändes på SVT. Direkt efter alla reser sig ses Noshi Dadgostar bli fotad i sjal av Ali Asbati i Riksdagen.
Kommer säkert upp på Twitter eller nån annan stans.
Citera
2023-10-17, 13:08
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
🇮🇱🇵🇸 Israeli bombs have LEVELED the town of Beit Hanoun in the north-east of the Gaza Strip.

The town had a population of more than 33,000.

https://twitter.com/jacksonhinklle/status/1714230999725293915

Resultatet av terrorbomningarna av Beit Hanoun...
Citera
2023-10-17, 13:10
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Så en "native american" som flyttar till Sverige har inga rättigheter för att det inte bodde några här innan? Inser du hur urbota korkat det låter?

Jaha? Det har skett i Europa under flera hundra års tid. Varför gnäller du inte på Ryssarna som snodde land från Finnarna efter vinterkriget?

Vad ängnar man sig åt i palestina menar du om inte rasprofilering?
Det första exemplet förstår jag inte riktigt, men grejen är fortfarande att det (i princip) bara bor araber i Palestina, och inga judar.

Militärt och polisiärt är Israel fullkomligt överlägset den palestinska staten. Det är Israel som bestämmer. Därför är det extra beklämmande att se befängda argument på ren folkmordsnivå i den här tråden, där man bl.a. förnekar araberna i Palestina den palestinska identitet de odlar under konflikten med Israel, för att "det aldrig funnits ett palestinskt folk eller en riktig stat som heter Palestina". Nu gör det det. De där argumenten, det är som att hävda att det inte finns samer för att de likt araberna bor i flera länder, och för att de aldrig haft en autonom stat. Eller att påstå att letter inte har rätt till en lettisk identitet eftersom ingen lettisk stat funnits förrän 1919.

Nä. Israel smällde man upp mitt i smeten, och ända sen dess har man begärt att alla andra ska rätta sig efter de judiska bosättarnas och invandrarnas krav. Nåt motsvarande exempel hittar man inte i Europa.
Citera
2023-10-17, 13:10
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Som sagt. Tredje världskriget, here we come. "Världens 1,3 miljarder muslimer är inget problem för oss". Trist bara att de är uppbackade av Ryssland och Kina också som du skriver.

Får se om vi blir så populära hos unga i arabvärlden.
Vi lär väl inte bli poppis bland araberna, men jag hoppas istället att de vita folken ska vakna till insikt om att älska andra av vårt folk som oss själva (se min fotnot!).

Jag tror faktiskt inte att det finns mer att hoppas på, sett till hur situationen i Väst ser ut inte minst demografiskt.
Citera
2023-10-17, 13:13
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vi lär väl inte bli poppis bland araberna, men jag hoppas istället att de vita folken ska vakna till insikt om att älska andra av vårt folk som oss själva (se min fotnot!).

Jag tror faktiskt inte att det finns mer att hoppas på, sett till hur situationen i Väst ser ut inte minst demografiskt.

Kina går segrande ur detta. Romarriket i Väst är på nedgång.
Citera
2023-10-17, 13:14
Medlem
Citat:
Det är därför ett tredje världskrig står för dörren. När man läser hur folk resonerar här i tråden hur Israel måste svara hårt nu och man borde bomba Iran också och man förstår att massor av människor i Väst sitter och tänker likadant. Samtidigt demonstrerar muslimer från Indonesien, Malaysia, över Mellanöstern, Europa, till New York och Washington.

Jag tror att WWIII redan är här.
Sen får flashbackarna skratta hur mkt de vill...
Som jag ser det, passerades oktagon den 7/10
Och efter det datumet, sker allt automatiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in