2023-10-17, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Jag förstår inte hur du fortfarande kan hålla fast vid det första stycket. Begriper du inte vilken vidlyftig konspirationsteori det implicerar? Det skulle förutsätta att Ryssland kände till Hamasattacken i förväg.

Hittills har jag inte sett tillstymmelse av belägg för att soldater från PMC Wagner skulle ha varit delaktiga i Hamasattacken. Men även om så skulle vara fallet bevisar det ingen officiell rysk inblandning. Inte efter Prigozhins bravader tidigare i år.

Den konspirationen är bra mycket troligare än konspirationen att vapnen kommer från ukrainare som du kör på. Men är man en vatnik så är man en vatnik och ingenting i hela världen utom en kula i huvudet kan bota det tillståndet. Så du får leva med din medelmåttiga IQ ett tag till.

Kolla länkarna jag la till. Nej det är klart, det är väl Ukrainska infiltratörer istället? Det är ju mer troligt. Speciellt nu när Wagner ombildats med en Putintrogen befälhavare.
Citera
2023-10-17, 12:13
Medlem
HejaFinlands avatar
Vet någon om Hamas har slutat skjuta raketer mot Israel? Eller har de slut på dem?
Citera
2023-10-17, 12:14
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Jag säger det igen, eftersom det är så svårt för alla er rysstroll att faktiskt fatta..

Afghanistan ligger precis bakom landet Iran. One would think, that it makes more sense, att vapnen kommer därifrån än att de kommer från Ukraina.

Du kan sluta citera mig, för jag förstår mig inte på människor som är retards.

Ta lite IQ-höjande preparat istället, ukromupp. Vill du inte diskutera med mig så hade du kunnat låta bli att replikera på mina inlägg. GOP har i alla fall tagit initiativ till en utredning i kongressen i USA för att utröna i vilken utsträckning Hamas fått NATO-vapen från Ukraina respektive Afghanistan.
Citera
2023-10-17, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Som de säger på svengelska; It is a good story, stick to it!

Men det är ingen som går på din skit och historieförfalskning. Det enda du förmedlar är kunskapsresistens och ett hat mot Israel, där allt är tillåtet. Som den massaker i Israel, som är orsaken till kriget mot terroristerna på Gaza.

Det vi har gemensamt du och jag är att vi skiner i Gazaremsan, men av olika skäl. Du likt terroristerna vill bekosta Gaza för att ha ett vapen mot de människor du kallar zionister. Jag vill inte betala för denna politiska remsa som är ett hot mot västvärlden.

Gaza är som en inkubator för terrorism och kriminella, som kommer till Europa med falska asylskäl. Vi ser att denna konflikt nu förflyttas till Sverige och Belgien, där vi också är en måltavla för islamistisk terror.

Jag tillåter mig att vara så inskränkt att jag älskar mig själv mer än vad jag hatar zionister och andra -ister. Det är bara kaosfolk som värderar dödandet av andra människor höge än att eget liv, och sen använder sina barn som mänskliga sköldar.

Du ser det på fel sätt. Israel är inte Europas räddare som sätter stop för muslimerna.
Egentligen är muslimer och Judar okej med varandra. Konflikten i Israel är mer av nationalistisk natur och har spätt på Islamism.

I själv verket är det Kristna Europa det stora äcklet för dessa. Kristendomen är en avart. Kristendomen dyrkar en profet och höjer upp han vid gud. En Jude kan sätta sin fot i en moské men inte i en Kyrka.

Nummer 1:
Den kommande etniska rensningen av Gazaremsan minskar inte flödet av migranter till Europa, den ökar både flödet av islamister och hatet mot EU och alla andra som stödjer Israel.

Nummer 2:
Förutom att vi är ense om att vi båda struntar i Gazaremsan , så är vi båda motståndare till islamism och utvecklingen i Europa.
Varför tror du att Israel har tillåtelse att agera militärt men inte Sverige? Kan du svara på den frågan tack.

Nummer 3:
Har du tänkt på att folk i Europa som nu hyllar den kommande de etniska resningen av Palestinier i Gaza samtidigt tycker att betald återvandring FRÅN Sverige är rasistisk. Kan du svara på den frågan?
Citera
2023-10-17, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Ta lite IQ-höjande preparat istället, ukromupp.

Dumt av mig, du är ju ryss lorts dna så du fattar inte Svenska.

Afghanistan ligger precis bakom landet Iran. One would think, that it makes more sense, att vapnen kommer därifrån än att de kommer från Ukraina.
Citera
2023-10-17, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Jag säger det igen, eftersom det är så svårt för alla er rysstroll att faktiskt fatta..

Du kan sluta citera mig, för jag förstår mig inte på människor som är retards.

I belysningar det som pågår nu på Gaza, blir det logiskt att USA lämnade Afghanistan. Det är sorgligt för de afghanska kvinnorna, men för oss i väst är det betryggande att dessa extrema islamister återgått till att leva som på medeltiden. Då är de inget hot för oss.

Iran är ett grannland till Afghanistan som hotar oss alla med att de ska skaffa kärnvapen. När de visat oss hur de stödjer Hamas och uppmuntra den vidriga attack som skett på civila i Israel, borde alla inse vilken fara Iran är för alla civiliserade länder.

Om inte Iran bombas nu kommer vi ha ett värre Nord Korea inom snar framtid. Irans ayatollor plågar oss och sin egen befolkning. Irans finansiering av Hamas och liknande terrorister är roten till problemen med Gaza.
Citera
2023-10-17, 12:20
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Den konspirationen är bra mycket troligare än konspirationen att vapnen kommer från ukrainare som du kör på. Men är man en vatnik så är man en vatnik och ingenting i hela världen utom en kula i huvudet kan bota det tillståndet. Så du får leva med din medelmåttiga IQ ett tag till.

Kolla länkarna jag la till. Nej det är klart, det är väl Ukrainska infiltratörer istället? Det är ju mer troligt. Speciellt nu när Wagner ombildats med en Putintrogen befälhavare.

Nej, din konspirationsteori är hjärndöd och du har noll belägg för den. Även Israel har förlöjligat den. Varför är det så svårt för dig att tro på att korrumperade ukrainare bevisligen stjäl NATO-vapen i Ukraina och säljer dem på svarta marknaden en masse? De dyker upp i Afrika men enligt dig är det omöjligt att Hamas kan ha fått tag i sådana.

Kreml har ingen kontroll över PMC Wagner. Definitivt inte de PMC Wagner soldater som slåss utanför Ukraina.
Senast redigerad av Worldwatcher 2023-10-17 kl. 12:34.
Citera
2023-10-17, 12:20
Medlem
Citat:
I makroperpektivet har Sverige tagit emot flyktingar som ökar på svenska medborgarnas utsatthet för terror. Det är en generalisering som funkar med det vi ser i verkligheten.

I mikroperspektivet kan man se vad det är för folk som kommer hit från Gaza. Vi är många som minns Yara, ett barn som användes som ankarbarn av sina syriska föräldrar för att komma vidare från Gaza till Sverige. Hon placerades hos släktingar, också från Syrien, som använt Gaza som en plattform att söka asyl till bidragsparadiset Sverige.

Det vidriga i fallet var det ansvar släkten gav ett barn. Släktens drift att komma till Sverige övervägde alla betänkligheter om det enskilda barnets väl och ve. Yara vågade inte klaga, då det skulle äventyra familjens planer på att komma till Sverige. Yara fotograferades på ruinera av ett sönderbombat hus för att ge familjen asylskäl.

Nu fotograferas barn på sönderbombade hus i stället för att sättas i säkerhet av föräldrarna.

Jag håller med dig, men det var inte min frågeställning.

Jag ställer den igen:
Varför stödjer Vänsterliberala / Aftonbladetmedia/ Sossar den kommande etniska rensningen av palestinier samt zionismen, när man samtidigt på hemmaplan stödjer en fortsatt massinvandring.

Förstår du vilken position Sverige satt sig själva i.

Vi stödjer slakt av Araber när vår befolkning utgörs av 15 % av dem, och den siffran ökar varje dag.
Är Israel Europas räddare? Hur tänkte du nu
Citera
2023-10-17, 12:21
Medlem
Citat:
I belysningar det som pågår nu på Gaza, blir det logiskt att USA lämnade Afghanistan. Det är sorgligt för de afghanska kvinnorna, men för oss i väst är det betryggande att dessa extrema islamister återgått till att leva som på medeltiden. Då är de inget hot för oss.

Iran är ett grannland till Afghanistan som hotar oss alla med att de ska skaffa kärnvapen. När de visat oss hur de stödjer Hamas och uppmuntra den vidriga attack som skett på civila i Israel, borde alla inse vilken fara Iran är för alla civiliserade länder.

Om inte Iran bombas nu kommer vi ha ett värre Nord Korea inom snar framtid. Irans ayatollor plågar oss och sin egen befolkning. Irans finansiering av Hamas och liknande terrorister är roten till problemen med Gaza.

True! Jag började faktiskt med att tänka på det där.
Citera
2023-10-17, 12:26
Medlem
Citat:

Om vi kikar lite mer introperspektivt då.
Vi ska bomba Iran till stenåldern och Gazaremsan ska remsas.

Utrikes.

Inrikes?
Vår egen gazaremsa då? Malmö + Helsingborg.
Vi har nu en muslimsk befolkning på ca 15 % och vi stödjer krig och slakt av araber och perser.

Denna slakt orsakar massor av flyktingar och var tar de vägen?
Tidöpartierna löste inte mycket.
Vi behöver något mer Nethanyahu-esque då? Vad är din lösning på detta, jag vill väldigt gärna höra.
Citera
2023-10-17, 12:27
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Detta du tar upp här är varför jag ser ett världskrig komma. Jag kan faktiskt inte se hur det skulle kunna undvikas längre, eftersom att USA knappast kommer att släppa Israel och har förlorat Krim+ Afghanistan.

Visst är det så. Världskrig är på gång. Ett år kvar.
Citera
2023-10-17, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Tyvärr tror jag att risken att vi förlorar ett sådant slag redan är någorlunda hög, och att vänta ännu längre enbart kommer att ge ännu fler fördelar åt Ryssland/ Kina. Fast självklart vet jag inte, och påstår mig inte heller veta.

Väst är dessutom demoraliserat, och återhämtandet av vår nationella stolthet går segt. Samtidigt kanske vi inte kommer att nå längre än så här på den fronten? Vi har ju även demografin emot oss.

Hur som haver, så har palestinierna i tråden helt rätt i att om Israel backar nu så kommer de att förlora allt mentalt övertag de har. USA har ju redan förlorat mycket av detta i och med Afghanistan, och dessutom Krim. Väst har inte råd att förlora detta. Smäller det så går vi all in, någonting USA Storbritannien och Frankrike också i detta nu visar.

Ännu ett bra inlägg, fullt med grejer som jag inte har tänkt mycket på.
Det som händer nu i Israel/Gaza, är bara toppen på ett isberg (och Kina lurar i bakgrunden)
Inte bara Israel måste nu svara stenhårt, utan även Väst (USA, UK osv).
VÄST har misslyckats i Afghanistan och Irak och Putin har skrattat hela vägen till Krim.
Att USA och UK skickat big ass ships till Medelhavet, är ju ett tecken på att det är allvar nu.

Och att HAMAS också menar allvar, råder det ingen tvekan om. HAMAS har inte bara tänt en stubintråd. Man verkar vara fast besluten att hälla så mkt bensin på elden som möjligt.
HAMAS attack pågår fortfarande (!) och jag har aldrig sett ngt liknande. HAMAS påstår att man har tillgång till 150 000 "raketer" (exakt vad man menar vet jag inte). Och att man inte slutat fjutta iväg "raketer" efter en vecka, är häpnadsväckande.

Att drömmen om palestina är en femårings dröm, är en annan sak.

Om alla judar flyttade från Israel imorgon, tror verkligen Gazaborna att de skulle kunna skapa och behålla sitt lilla Palestina, utan att 20 andra intressenter förstörde alltihop på en gång? LOL

Fick de sitt förbannade Palestina, skulle staten bli söndersliten Igen!

De är verkligen totalt blåsta, dessa människor. Finns inget finare sätt att uttrycka det.
Senast redigerad av Eremona2.0 2023-10-17 kl. 12:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in