2023-10-17, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Folk uppmanas att inte visa att man är svensk med flaggor och tröjor mm. I Bryssel.
Läser på X att barnfamilj plockat ner sin flagga på huset för rädsla att bli måltavla, i Sverige.
Helt galet att folk ens ska behöva tänka i dessa banor. Tyvärr lär fler göra likadant.
Vi ska flagga mer än någonsin och visa att vi inte viker ner oss!
Jag förstår att det finns rädsla när landet är fullt av idioter men vem ska stå emot om vi själva gör det!?

Jag har plockat ner flaggan. Och ja, jag tycker att det är helt galet att jag känner att det är behövligt.
Det handlar inte om jag inte skulle vara stolt svensk, för det är jag banne mig. Men framförallt för mitt barns säkerhet så tänker jag göra allt för att hålla en låg profil. Särskilt då vi bor i ett utsatt område. Allt annat vore dumdristigt då fanatiska galningar finns fritt bland oss.
Hade det endast varit mitt eget liv jag tog en risk för så hade den fått hänga kvar, hade tagit på mig Sverige tröjan, spelat "Du gamla du fria" på hög volym. Men min son säkerhet ska inte riskeras ytterligare.

Är det någon som vet /uppmärksammat hur det reageras på dådet runt om i världen? Är det svenska flaggor på Fejjan och slagord "jag är svensk likt " je suis Charlie Hedbo"?
Citera
2023-10-17, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Utifrån den här videon ser det ut som en AR15-aktig bössa.

https://twitter.com/war_noir/status/1714044434168369619

Proverb 13:20,,, märkligt att en ”inkompetent” terrorist i exil hittar och använder ett cia-vapen.
Citera
2023-10-17, 11:56
Medlem
2n00b4Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Vad vet man om dom stackarna som blev dödade av det muslimska odjuret?

Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Okej, två svenska mördade. Har vi någon identitet på brottsoffer eller iallafall bostadsort för er som ej vill säga för mycket?

Nån som har en streetview på brottsplatsen, skulle va intresserant att se.

Själva terrordådet är ju fruktansvärt, men djupet i förfallet är ju nästan ännu värre att se och då tänker jag på han som iskallt utan känslor står och filmar med stadig hand, dom personer som går in och fotar offrets slaktade skalle med närbilder från olika vinklar, den som filmar offer i bilen, den som filmar när polisen gör HLR och alla människor som flockas runt poliserna som försöker jobba med ifred med offren.

Noll civilkurage, gubbarna låg i taxin lång tid innan polisen kom fram och började med livräddande insatser. Det är nästan mer oroväckande än psykopaten som gick loss på oskyldiga (blåögda) svenskar.

Namnet har kommit ut på en av dem senast jag kollade igenom tråden, men jag vet inte ifall det bekräftats om det är rätt person.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Dom fokuserar till 100% på koranbränningar också när det troligen var LVU-propagandan som var motivet.

Naturligtvis inte speciellt enkelt för stora delar av journalistkåren att ta upp möjligheten att terrorhot och handlingar, helt har sitt ursprung den mer rubbade delen av den muslimska världen. Man vill hellre skylla på en dansk koranbrännare.

Expressens Patrik Kronqvist tar dock upp den möjliga alternativa motivbilden:

Citat:
Utredningen av dådet i Bryssel befinner sig fortfarande i ett tidigt skede. Men enligt belgiska myndigheter riktade den misstänkte gärningsmannen in sig specifikt på svenskar. Och i en video säger han sig vilja hämnas muslimer.

Motivet går inte att slå fast i nuläget. Men på Tiktok ska Abdesalem Lassoued ha följt ett konto som delar konspirationsteorier om att muslimska barn kidnappas av den svenska socialtjänsten.

Den så kallade LVU-kampanjen har kallats den största påverkanskampanj mot Sverige någonsin utsatts för.

Den har pågått i flera år och budskapet har spridits av såväl utländska individer och organisationer med miljontals följare, som av inhemska aktörer – däribland politiker. Och det finns inga tvivel om att den har ökat hotbilden mot Sverige.

Konspirationsteorierna har lett till hot mot myndigheter och enskilda socialsekreterare samt uppmaningar till våld och terrorattentat, konstaterar Försvarshögskolan.
https://www.expressen.se/ledare/patrik-kronqvist/konspirationsteorierna-om-sverige-ar-livsfarliga/
Citera
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Enligt bilder är alla män. De i taxin ser ut att vara äldre (40+) medan han i huset ser yngre ut. Ud har fortfarande inte gått ut med om svenskar har dött.
42-årig tvåbarnspappa
Citera
2023-10-17, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Namnet har kommit ut på en av dem senast jag kollade igenom tråden, men jag vet inte ifall det bekräftats om det är rätt person.

Ok konstigt att inte mer kommit ut
Citera
2023-10-17, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
En AK-47 ska inte öppna halva ansikte/huvudet så där... tror jag?

Jo det kan det mycket väl göra. 5.56 är en rejäl kaliber .
Visat sig nu att det var en AR 15 men den använder också 5.56
Citera
2023-10-17, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Stadsministern säger nu att det är för att dom är svenskar som dom skjutits.
Att det är ett dåd mot Sverige och svenska medborgare.

Vi är alltså under hot!
Kan alla vänsteridioter få in det i sina tröga skallar!?

Vad är det för samhälle vi lever idag? När svenskar inte får visa att de är svenskar och svenska judar behöver dölja sina judiska identitet i deras eget land? När jublande folkmassor går ut på gatorna för att fira att judar, oskyldiga civila, kvinnor och barn brutalt mördas i Izrael? Och att den sker även i vårt land, se Malmö, Göteborg, Stockholm. vad är det för människor som vi lever tillsammans med i vårt land?
Vad är det som gör att vi har hamnat i den här situationen?
Tar landets politiska ledning ansvar för det? Eftersom deras politiska beslut (utan folkets godkännande) som ledde till att massor av folk helt utan identiteshandlingar släpptes in och fick svensk medborgarskap.Att storfamiljer med 100-tals medlemmar fick uppehållstillstånd och kunde bilda brottsliga klaner i vårt land.
Att under parollen yttrandefrihet tilläts skända andras religion och heliga skrift? Att bränna och trampa på koranen har inget med yttrandefriheten att göra. Om någon vill kritisera islam, finns det annat sätt att göra det - det är då yttrandefrihet.
Om man nu vill förklara det som pågår idag, måste man komma fram till, att allt är självförvållat genom obetänkt , kortsynt, envist ideologiskt politiskt beslut som utsätter vårt land och svenskar för fara.
Citera
2023-10-17, 12:01
Medlem
Spelar ingen roll, lättkränkthet skall aldrig ursäktas!

Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Ja, SD har ju hanterat frågan kring koranbränningarna på ett bedrövligt sätt. Det gjorde det till politik mot islam istället för som de flesta partier vilka fördömt det men hävdade att det löd under yttrandefriheten. Som du också skriver har Riks hjälpt till att piska upp stämningen genom att få hit den utvecklingsstörda dansken.

Något konsekvenstänk måste man ha. Oavsett om det är massinvandring, nedmontering av välfärden eller att man inbjuder till hat mot muslimer.
Citera
2023-10-17, 12:02
Medlem
OvissFramtids avatar
Trevligt fokus från TV4, upprörda på Stegruds tweet, när två svenskar kallblodigt mördats.

Man hittar alltid något att skriva om och gnälla på som SD sagt eller gjort, oavsett nyhetens ursprungliga innebörd. Tycker det är jävligt osmakligt av media faktiskt. Vem fan bryr som om en tweet som i stort sett handlar om att politiker som som Reinfeldt bär ansvar för dessa dåd? Känns ganska irrelevant i sammanhanget vad någon tweetar. Självklart är det svårt att besinna sig när ens landsmän nyss mördats. Ilska, sorg, frustration är några av känslorna jag själv känner.

Vårt samhälle har problem med svenskfientlighet och media bättrar inte på det genom att ständigt försöka hitta fel med det enda riktigt svenskvänliga partiet.
Citera
2023-10-17, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
42-årig tvåbarnspappa
Namn ?
Citera
2023-10-17, 12:06
Medlem
Samma igen som med lastbilsattacken

Offren hånas o mångkultur hyllas, som om den inte är anledningen..

Har nån svensk journalist äns pratat om dådet mer en vad de babblar om sd twitter?
.
Empatilösa gamar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in