2023-10-17, 07:11
Medlem
Enligt uppgift så ska GM ha filmat själv samtidigt som han mördade svenskarna. Någon som har sett den videon? Enda videon jag har sett är den från ett vittne från andra sidan gatan.
Citera
2023-10-17, 07:12
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Nej, jag värderar bara frihet och människoliv högre än brännandet av en bok.
Men förstår att du är väldigt kåt på att bränna Koraner.
Jag delar bara inte din fetish.

Sluta göra det krångligare än vad det är.
Uppenbarligen värderar du inte frihet när du är emot den mest viktiga friheten, dvs. yttrandefriheten. Jag är inte ett dugg kåt på att bränna koranen, det är mest folk som varit förtryckta i muslimska länder som gör det och som jag skrev i ett annat inlägg hade antagligen ingen brytt sig om att bränna koranen ifall vi inte tagit hit alldeles för många muslimer som vi inte kunnat integrera. Jag gillar inte ens när folk bränner koranen men yttrandefriheten är så pass viktig att de ska få göra det. Vi ska inte böja oss och låta terroristerna vinna. Som den gamla danske ministern sa under Muhamme-teckningarna "I Danmark ber vi inte om ursäkt för vi har yttrandefrihet" precis som att vi i Sverige inte ska be om ursäkt för att folk har rätt att bränna koraner, det är terroristerna som gör våldsdåd som är felet, inte någon som bränner en sagobok.
Citera
Medlem
Koranbränningar är smaklösa och dumma. Men de som genomfört dem har ingen som helst skuld till dessa mord.

Det är mördaren ensam som är skyldig. Abdesalem Al Guilani om det nu är hans riktiga namn.

Är så trött på hur man skyller brottslingars dåd på andra. På partyknarkare, på socioekonomiska faktorer eller på koranbrännare.

Människor bär ansvar för sina egna handlingar. Den här terroristen borde få ett straff som tyvärr inte längre finns i EU, men hoppas han får ruttna i en cell i resten av sitt liv i varje fall.
Citera
Medlem
Svenskar ska hålla sig hemma och de inte kan överleva en utlandsresa! Man blir fan mörkrädd när de ställer till det för sig och det sätter oss andra svenskar i en sämre situation.
Citera
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Så jävla lättkränkta. Riktigt äckliga är de.. världen vore en bättre plats utan muslimer. Vad gör de för bra på riktigt? Inget.

Vila i frid älskade fotbollssupportrar

Puckot hade fått avslag på asylsökan, sådana måste de ta in asap och sätta på flyget annars blir det så här ?

Nä jag kan inte komma på något de är bra på !
Citera
2023-10-17, 07:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Det finns 600 potentiella terrorister Belgiska myndigheter övervakar i Bryssel. Låter det lockande? Kul att man får den infon i efterhand serverad i nyhetsmorgon! Sedan är moppe pojken/terroristen fortfarande ute i trafiken. Samhället har de lugnat med att de "tagit in frugan och dottern", skolan stängd på obestämd tid och ingen får gå ut, minst 5000 extra poliser/militärer har de kallat in för att "försvara" specifika zoner och leta rätt på en "moppe pojke" i hör av häpnad knallorange jacka.

Grattis världen. Tycker också att det är helt otroligt att de inte lyckats gripa honom. Tycker det mesta talar för att han har medhjälpare och tagit av sig jackan. Ju längre tiden går, desto mer sannolikt att han kommit undan. Har han hjälp kan han ligga och trycka i veckor, månader. Fatta vad detta kostar pengar. 5000 insatta poliser...lär slå mot handel, resande alllting...
Citera
Medlem
Utan massinvandring hade vi inte haft den här konflikten ens.

Det gäller koranbränningarna också förövrigt. Ingen utlänning hade ens brytt sig om att elda en koran i Sverige om det inte hade kommit 1 miljon + muslimer till Sverige på kort tid. Tagit över Malmö osv.

Det är islam. Skjuta random folk för att en bok brann upp. Snacka om "kollektiv bestraffning".

Vad gör araberna ens här? Förutom att försöka ta över?
Citera
Medlem
Filantrop78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sioh
Med logiken många använder här inne så kan man ju faktiskt istället utrota alla män då det är de som står för mer än 90% av brotten i världen.
Vare sig det är religion, politik, sport, musik så är det ju "män i krig" som är problemet.
Min lösning:
Utrota alla män, ett tag iaf, så det blir lite mer fred i världen.
Precis som många här vill utrota ett visst folk.
Logik?
Finns många kvinnor inblandade i folkmord, muslimska och andra terrordåd, detta kan vara kvinnor bakom denna muslim som varit uppmanande att genomföra terrorattentatet.
Citera
2023-10-17, 07:14
Medlem
Det har varit så mkt snack om det så hade känts märkligare om det INTE hänt. Trodde det skulle vara på svensk mark dock.

Har Jomsof uttalat sig? Dags att göra ännu ett statement om en världsreligion på Twitter igen?
Citera
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Var finns bild på offren?
Citera
Medlem
GruppboendetFiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YouthOfNation
Det har skapat det samhälle med miljoner muslimer som vi har, som skapa motreaktioner med babbbekoranbränning, som skapa detta

Utan massinvandring aldrig koranbränning och muslimer i vårt land. Då hade ibget aldrig hänt.

Tänk lite, varför går ingen på Polacker t.ex.???

Islam är en slags religion, eller ideologi, som sprider sig genom att de tvingar på sig sina regler och sätt att leva på andra, genom hot och terror.

Det finns knappt muslimer i Polen, de har inte fått fäste där. De har inte börjat försöka ta över där. Därför är Polen befriat från deras terror, även trots att de är uppenbart anti-islamistiska, och sverige är (eller var) islam-vänligt.
Citera
2023-10-17, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Enligt uppgift så ska GM ha filmat själv samtidigt som han mördade svenskarna. Någon som har sett den videon? Enda videon jag har sett är den från ett vittne från andra sidan gatan.

Det har publicerats en bild på ett av offren men sönderskjuten skalle och i en stor blodpöl. Kanske det uppgiften syftar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in