2023-10-17, 03:49
Medlem
waterbiotherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Om man vänder på det. Hade de dödats om koraner inte bränts?
I guess? Han som utförde dåden nu verkar ju ha fallit för den falska propagandan om socialtjänsten i arabiska medier och därmed haft siktet väl inställt på Sverige.
Citera
2023-10-17, 03:51
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Är detta postat i tråden redan? Förlåt i så fall:

Låst artikel, men tydligen ska GM tidigare stått inför rätta för terrorbrott.

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/belgiska-medier-detta-%C3%A4r-misst%C3%A4nkte-g%C3%A4rningsmannen-1.112833429

Edit: Bättre källa:

https://www.brusselstimes.com/belgium/745616/two-dead-after-shots-fired-in-brussels-tbtb

Känd i Tunisien för att ha kopplingar till terrororganisationer.

Varför en sådan människa inte utvisas är obegripligt.

Ännu mer obegripligt är att belgisk polis ännu inte lyckats avliva detta invasiva skadedjur
Citera
2023-10-17, 03:54
Medlem
Citat:
Detaljfråga bara, utan värdering. Hur kommer det sig att statsminister Ulf Kristersson (via pressekreterare) hänvisar till Gunnar Strömmers uttalande om terrordådet i Bryssel på frågan? I stället för att göra ett eget uttalande?

https://www.expressen.se/nyheter/svenska-politikerna-efter-dadet-i-bryssel-stor-sorg/

"Statsminister Ulf Kristersson har ännu inte uttalat sig om dådet. Via sin pressekreterare hänvisar han i stället till Strömmers uttalande."

Citat:
Ser att artikeln är uppdaterad med uttalande från statsministern nu. Kan känna att Expressen hade kunnat vara tydligare med att det var på gång. Jag tolkade det som att pressekreteraren till statsministern hänvisade helt och hållet och inte planerade att säga något såpass snabbt.

En intressant detalj som jag inte kan släppa. Håller mig kort, men för ca 50 sidor sedan efterfrågade jag statsministerns uttalande om dådet (citat 1 och 2), som snabbt kom därefter, men som antingen kom lite för sent eller så fulciterade Expressen hans pressekreterare lite grann innan dess.

Vad tror ni?
1. Statsministern tänkte först nöja sig med att låta Gunnar Strömmer tala för honom.
2. Expressen fick det (medvetet eller omedvetet/slarvigt) att verka som så.
3. Jag själv tolkade det som stod i Expressen fel (att betydelsen var att statsministern tänkte nöja sig med hänvisning till Strömmers citat)

Kort sammanfattat: Jag tycker att antingen statsministern eller Expressen gjorde fel den korta stund som artikeln saknade kommentar från UK.
Senast redigerad av brattleser91 2023-10-17 kl. 04:05.
Citera
2023-10-17, 03:57
Bannlyst
Jösses, gärningsmannen har tydligen partner och barn. Är det i religionens namn att göra detta mot dem?
Citera
2023-10-17, 03:58
Bannlyst
Orkar inte skumma igenom en tråd som är helt urspårad.

Är det någon som vet om detta helvete fortfarande är borta med vinden?

I så fall så är det ju för fan anmärkningsvärt.

Paris hade i alla fall lyft upp och ner på hela jävla stan.
Citera
2023-10-17, 04:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123

Det är nog ganska svårt att hitta någon i en sån stor stad. Speciellt om man har en peruk, annan klädsel och har planerat lite i förväg.
Citera
2023-10-17, 04:05
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Jag tror jag också skulle tro något är "på G" om jag ser någon köra runt med en Ak47

Det ser mer ut som en AR-15/M16. Kolla bilden i den här länken.

https://imgur.com/a/FDzZQnO#BdxksH4
Citera
2023-10-17, 04:06
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123

Det lär vara en svensk man som är ett av offren född 1980
Och sedan talas det om att belgisk polis har tydligen gjort klara tabbar på vägen
Citera
2023-10-17, 04:08
Medlem
nousernameneededs avatar
Varför går man inte in och avrättar äcklets familj... de är säkert lika sjuka i huvudet som han är och visste 100% vad han planerade.
Citera
2023-10-17, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckedWrongHole
Jösses, gärningsmannen har tydligen partner och barn. Är det i religionens namn att göra detta mot dem?
Sköt han dem också?
Senast redigerad av Raven2.0 2023-10-17 kl. 04:12.
Citera
2023-10-17, 04:09
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ännu mer obegripligt är att belgisk polis ännu inte lyckats avliva detta invasiva skadedjur

Det är rätt svårt att förstå hur de inte kunnat fånga honom ännu*.
Grovt våldsdåd, mitt på öppen gata, stor polisnärvaro i området i och med matchen, lättidentifierad GM, storstadsregion där man inte kan springa ut i skogen och gömma sig hur som helst... finns ju ingenstans att ta vägen, liksom. Och med tanke på hur välkänd GM var sedan tidigare måste ju polisen ha nån sorts dossier med information om GMs vanor, vara han brukar röra sig, var hans släktingar bor osv. Dessutom både filmade och filmades GM före, under och efter dådet. Det är väl inte omöjligt att belgisk polis rentav kan geolokalisera GM genom hans mobil, om han använt den till att lägga upp videos?

Så det troliga är väl att han tas förr eller senare. Det är bara svårt att förstå varför han inte greps med en gång.

*Om det nu inte är så att de har tagit honom, men inte rapporterat det till allmänheten ännu.
Citera
2023-10-17, 04:10
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Varför går man inte in och avrättar äcklets familj... de är säkert lika sjuka i huvudet som han är och visste 100% vad han planerade.
Ett litet problem uppstår i så fall: Då kan ju vem som ta lagen i egna händer och tycka att Du och jag också ska åka åt helvete
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in