2023-10-17, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
1 timme typ, men arenan var ju säkrast då, belgisk polis ville ju att dom skulle spela hela matchen
Så borde ju SvFF i det här fallet blivit informerade åtminstone att man som belgisk polis misstänker att svenska supportrar blivit skjutna. Förstår att det kan ta tid med att säkerställa identiteten... typ så, tänker jag...
Citera
2023-10-17, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Såg inte så planerat ut. Och han sköt andra än svenskar.
Vilka av de skjutna var icke svenskar?
Vad jag läst så är samtliga 3 skjutna, varav 2 döda, svenskar
Citera
2023-10-17, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kofflet
Titta på den mördade mannens händer, det ser inte ut som någon 20-årings händer.

https://imgbb.com/F79hgHs

Ja det är svårt att se är ju inga korv fingrar vad jag ser. Hans klädstil säger mer 20 än 40. Men jag menar inte just 20, utan kanske 20-30 runt där. Sen kanske han bara är snaggad många tappar hår efter 20.

Men jag ska inte spekulera heller jag har ingen anning. Någon sa att det var från säker källa. Bör vara ganska enkelt att bekräfta snart.
Citera
2023-10-17, 03:38
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Sportattentat.

Den här psykopaten försöker alltså fortfarande mixtra med svenskarnas huvuden.

Tyckte att han såg skamsen ut i intervjun, men det kan enbart vara av egoistiska skäl.

Han har aldrig öppnat något hjärtat - för han har inget.
Skit i Reinfeldt. Han betyder noll i detta sammanhang
Citera
2023-10-17, 03:41
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fb2021
Ja det är svårt att se är ju inga korv fingrar vad jag ser. Hans klädstil säger mer 20 än 40. Men jag menar inte just 20, utan kanske 20-30 runt där. Sen kanske han bara är snaggad många tappar hår efter 20.

Men jag ska inte spekulera heller jag har ingen anning. Någon sa att det var från säker källa. Bör vara ganska enkelt att bekräfta snart.
Han är identifierad ju. Tvåbarnspappa. Orka bläddra lite i tråden.
Citera
2023-10-17, 03:41
Medlem
waterbiotherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Är det någon som drar parallellen SD> koranbränningarna> dådet igår? Är detta scenario troligt? Är det så, så har detta parti gjort medborgarna till måltavlor och har de två från igår på sitt samvete. Vad tror ni?
SD har inte lett till koranbränningar, snarare motsatsen. Koranbränningarna har dock säkerligen varit en anledning för GM att utföra dådet ikväll, men att bli kränkt av att en bok bränns ger en inte rätt att ta någon annan människas liv. Snälla försök tänka mer nyanserat, folk som dig kommer leda fram till att vi får blasfemilagar annars.
Citera
2023-10-17, 03:44
Medlem
rejdars avatar
Men vad tror ni, har han tagit livet av sig?

Citat:
Jag kommer att möta Gud och profeten med glädje.
Citera
2023-10-17, 03:45
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waterbiotherm
SD har inte lett till koranbränningar, snarare motsatsen. Koranbränningarna har dock säkerligen varit en anledning för GM att utföra dådet ikväll, men att bli kränkt av att en bok bränns ger en inte rätt att ta någon annan människas liv. Snälla försök tänka mer nyanserat, folk som dig kommer leda fram till att vi får blasfemilagar annars.
Om man vänder på det. Hade de dödats om koraner inte bränts?
Citera
2023-10-17, 03:46
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Vilka av de skjutna var icke svenskar?
Vad jag läst så är samtliga 3 skjutna, varav 2 döda, svenskar

The federal prosecutor said the third victim, who was wounded but whose condition was not in life-threatening, was a taxi driver.
Citera
2023-10-17, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Kommer det att spelas allsvenska matcher? Eller kommer allt att avbrytas?
Klart som fan de kommer. De måste spela
Citera
2023-10-17, 03:47
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Skit i Reinfeldt. Han betyder noll i detta sammanhang
Nej. Visst är det anmärkningsvärt att en av de största förrädarna tillika ytterst ansvariga för Sveriges situation nu försöker få det hela att låta som om det vore supportrar som bråkat. Inte ens medierna ljuger längre, men Reinfeldt klamrar sig fast vid agendan. Han är bara fotbollsförbundets ordförande så man kan ju skita i vad han säger, men jag tror att hans sätt att försöka slingra sig är symptomatiskt för hur resterande förrädare i riksdagen kommer agera. Det är absolut värt att hålla ett öga öppet inför vilka fula trick de kommer försöka köra med via termer och språk, då vi som nation är i ett skede där svensken absolut inte får splittras och vilseledas mer. Nu är det nog.
Citera
2023-10-17, 03:48
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Om man vänder på det. Hade de dödats om koraner inte bränts?

Hade koraner inte brännts om de inte härjade runt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in