2023-10-17, 03:11
Medlem
4-4-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkmannen
Enligt nära källor ska offret som blivit skjuten i banken heta P*ntus H*lm, *=O.

Facebook profilen: https://www.facebook.com/p*ntus.h*lm.71/

Sorgligt. Ser ut att vara en tvåbarnsfarsa
Citera
2023-10-17, 03:12
Medlem
TortyrMickes avatar
Citat:
Den misstänkte gärningsmannen identifieras i belgiska medier som ”Abdesalem L”. I sociala medier använde han även namnet ”Slayem S”. Han uppges vara 45 år och hemmahörande i Bryssel-kommunen Schaerbeek. Enligt tidningen HLN är mannen tunisier och hade fått avslag på en asylansökan.

Tidningen Sudinfo skriver att mannen är känd av underrättelsetjänsten och hade radikaliserats. Belgiska RTBF uppger dessutom att han tidigare stått inför rätta i Tunisien för terrorbrott. //Expressen

Jag förstår inte, hur kunde han vara kvar i Europa? Känd av underrättelsetjänsten + radikaliserad + avslag på asylansökan = borde väl inte vara kvar då? Visst, han kan ha överklagat iofs.

Och nu kommer han att få vara kvar 20-30 år till eftersom han ska sitta i fängelse ett tag.
Oh lord.
Citera
2023-10-17, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Det var ett förbannat skitsnack. Det sker terrordåd riktade mot hela västvärlden. Det är framför allt starka krafter inom den muslimska världsbefolkningen som inte verkar acceptera att deras idéer inte delas överallt, eftersom de förklarar krig eller brutalt avrättar de ”otrogna”. Sverige ska inte tumma på grundläggande friheter för dessa grottmänniskors skull.

”Då blir det såhär” säger du. Nej, det blir såhär oavsett med dessa människor, och det kommer fortsätta att vara såhär tills västvärlden gemensamt inser att skadedjursangrepp inte bara går över av sig själva.

Jag har själv tagit upp lagar kring koranbränningar som ett exempel på anti-muslimsk politik som absolut kan provocera, men skillnaden är att jag endast placerar skulden på de som reagerar med hot och våld. Samt politikerna bakom detta demografiska utbyte. Är det inte koranbränningarna så är det något annat som är fel, eller så hittar de på ideologiska bekymmer så som att socialtjänsten kidnappar svenska barn, vilket är en konspirationsteori denna terroristen tagit del av. Oavsett vad är de aldrig nöjda med oss eftersom islam i sin natur fortfarande är ett världserövrande koncept.

Fast just denna aktion var riktad mot svenskar och på grund utav koranbränningarna här. Det sa han ju själv i videon att han hämnas i Allahs namn.
Citera
2023-10-17, 03:15
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirosa
Det har hänt i Frankrike för många år sedan.. Karikatyrerna, deras annektering av Afrika. Finns säkert mer jag inte kommer på just nu. Så lite grejer har dem ju ändå gjort sig skyldiga till. Det är som att stå framför en tjur och reta upp de, man vet ju liksom utgången. Varför ens testa undrar jag.

För att Frankrike och Europa har inte fått utså konstant muslimsk terrot, hot, hat och skit de senaste 20 åren?

Om de retar upp oss borde de väl vara säkra på att fåskit tillbaka?
Citera
2023-10-17, 03:16
Medlem
DrLECTERs avatar
Såja!
Då har de första svenska offren trillat inför dessa jävla dårar.
De behöver inte ens komma till Sverige utan de passar på när svenskar ger sig
ut och som här skulle se en fotbollsmatch.

Jag behöver nog inte säga: Vad var det jag sa för vi är alltså utmålade som ett
djävulens folk och ska dö.

Men de där krypen som spridit lögner om oss och att vi låter dom hållas var det
här väntat.

En sak alla har klart för sig att dessa parasiter har bara börjat så terrorskalan
får skrivas om och bli 10 gradig i stället för fem.

Kolla in Hamas mördare på denna länken:

https://samnytt.se/hamas-kroppskameror-se-nar-terroristerna-attackerar

Detta scenario kan mycket väl bli verklighet i våra egna kvarter om den svenska
mjäkigheten fortsätter. D v s svenska folket sticker huvudet i sanden och hoppas på
det bästa.

Vi har en arabjävel som förskansat sig på presidenttronen i Turkiet vid namn Erdogan
som inget annat är en krimnell bastard och leker med oss precis som det behagas.

I sydsvenskan satt en arab och menade på att han stöttar Hamas för det är det enda
som finns och som kämpar för palestiniernas sak. Men varför sitter han då själv på
Rosengård i Malmö och jämrar sig. Åk ner och gör något bättre för Gazaremsan.

Detta dårhus av religiösa fanatiker är kapabla till sådant som de flesta av oss inte
ens kan fantisera sig till att göra.

Och en riktig stor känga till de politiker som exprimeterat med denna förbannade mångkultur
och höjt den till skyarna. Fy fan - Ni borde straffas för ytterst grovt landsförräderi.
Ni har sålt ut Sverige på ett sådant skamligt sätt så man funderar starkt på att lämna
det här jävla landet som nu är på väg rätt ner i avgrunden.

Jag tänker då fan inte sitta och se på när Hamas slaktar svenskar som de gjorde för en
vecka sedan med judarana i Israel.
Citera
2023-10-17, 03:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 5eifoseh9
Killen på bilden heter T*bi*s S**m*l*

*= o, a, u, o, e, a
(Samma på Instagram)

Hans flickvän har bekräftat i en story att han är i säkerhet på ett hotell (hennes Instagram är taggad i en utav hans första bilder).
Vilken vild pratar vi om? Har hittat nästan 15 olika bilder.
Citera
2023-10-17, 03:18
Medlem
fluff995s avatar
Är detta postat i tråden redan? Förlåt i så fall:

Låst artikel, men tydligen ska GM tidigare stått inför rätta för terrorbrott.

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/belgiska-medier-detta-%C3%A4r-misst%C3%A4nkte-g%C3%A4rningsmannen-1.112833429

Edit: Bättre källa:

https://www.brusselstimes.com/belgium/745616/two-dead-after-shots-fired-in-brussels-tbtb

Känd i Tunisien för att ha kopplingar till terrororganisationer.

Varför en sådan människa inte utvisas är obegripligt.
Senast redigerad av fluff995 2023-10-17 kl. 03:21.
Citera
2023-10-17, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4-4-2
Sorgligt. Ser ut att vara en tvåbarnsfarsa

Men hur vet vi egentligen att det är han? alltså det är han som ligger på marken med halva huvudet skjutet? jag hade gissat att den personen är runt 20 års åldern.
Citera
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swebetting
Fast just denna aktion var riktad mot svenskar och på grund utav koranbränningarna här. Det sa han ju själv i videon att han hämnas i Allahs namn.
Ja, han hämnas på specifikt Sverige i det här fallet, men man kan inte skylla det på att Sverige tillåter koranbränningar. Det är typisk musseretorik, typ som att säga ”hon bar kort kjol och därför förtjänade hon att bli gruppvåldtagen”. Det är våldsverkarna och islam som bär den största skulden, inte den som nyttjar sin frihet att uttrycka sig.

Dessutom följde han konspiratoriska konton som hittar på övergrepp den svenska staten ska ha begått mot muslimska familjer, så det var ideologisk propaganda han fallit för, vilket är en del av processen radikalisering. Koranbränningar nämns aldrig som en specifik anledning som jag förstått det.
Citera
Medlem
mirosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
För att Frankrike och Europa har inte fått utså konstant muslimsk terrot, hot, hat och skit de senaste 20 åren?

Om de retar upp oss borde de väl vara säkra på att fåskit tillbaka?

Historian är längre än 20 år.. Men men det är inte viktigt, jag ville bara svara på personens inlägg för det han försökte påstå är fel. Man måste kunna argumentera utan att hitta på saker bara för man ska få fram en poäng.
Citera
Medlem
utom om mannens ilska mot Sverige efter koranbränningarna.

Kunde man ju räknat ut med arslet, han har ju planerat detta noggrant
Citera
2023-10-17, 03:20
Medlem
PastorLULs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddsteffe
https://ibb.co/F79hgHs
Halva huvudet totalt bortskjutet. Denna bild skulle varenda svensk medborgare behöva se.
MYCKET brutal bild bör tilläggas.
Fy fan. Kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara att se den där bilden som nära anhörig.
Trött jag är på den där pissreligionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in