2023-10-17, 03:00
Medlem
ZlatanStatyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColdLine
Problemet är inte koranbrännare utan att dessa muslimer tror att allt kretsar krig islam i världen, när de kommer utanför sin bubbla och inser att vad imamen sagt inte gäller i tex Sverige där man får lov att bränna koranen utan att stenas till döds så spricker bubblan och de blir aggressiva och farliga.

Sverige ska inte underkasta sig dessa fanatiker, istället bör fler koraner brännas för att normalisera detta och visa att deras bok inte har något värde i vårt samhälle.
Problemet är att osyldiga människor från Sverige som tex igår kväll enkelt blir måltavlor utomlands.
Citera
2023-10-17, 03:01
Medlem
OpieWinstons avatar
Rip mina landsmän.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Finns det bilder på hans huvud vidrigt

Ja om du kollar inlägg 2114 finns det bilder.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Är det någon mer än jag som är lite orolig över flygplatsen just nu? Man kan ju anta att många oroliga svenskar kommer att flockas dit.

Hade jag varit i Bryssel så hade jag tagit tåg ut ur landet först. Ta hand om er för helvete

Man får hoppas den belgiska polisen har koll på läget. Jag menar för denna idiot så krävs det att han är just en idiot. Väl medveten att om polis får syn på han är han död på direkten. På en flygplats är ju detta givet på direkten. Du bör därmed inta vara orolig.
Citera
2023-10-17, 03:04
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Man får hoppas den belgiska polisen har koll på läget. Jag menar för denna idiot så krävs det att han är just en idiot. Väl medveten att om polis får syn på han är han död på direkten. På en flygplats är ju detta givet på direkten. Du bör därmed inta vara orolig.

Enligt terrorforskaren Hans Brun är belgisk polis helt värdelös.
Citera
2023-10-17, 03:05
Medlem
Kofflets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Är det någon mer än jag som är lite orolig över flygplatsen just nu? Man kan ju anta att många oroliga svenskar kommer att flockas dit.

Hade jag varit i Bryssel så hade jag tagit tåg ut ur landet först. Ta hand om er för helvete
Säkerheten är högre på flygplatser än någon annanstans. Främst efter säkerhetskontrollen förvisso, få flygplatser har scanners vid ingången.
Citera
Avslutad
- Varje samhällsfenomen är komplicerat och involverar många aktörer. Men det betyder inte att alla aktörer har samma inflytande och ansvar för vad som händer.

- Högerextremt radikal islamistiskt våld begås av högerextremistiska radikala islamister. De bär det främsta ansvaret för sina brutala handlingar.

- Det finns självklart omständigheter som gynnar högerextrem radikal islamism, såsom låg utbildningsnivå, fattigdom och hopplöshet, vilket är utbrett i många länder. Det finns också institutioner och länder som finansierar radikala islamister för att gynna sina egna intressen.

- Det är viktigt att vi inte tillåter högerextrem radikal islamism att få fotfäste här i Sverige. Vi bör stänga islamistiska friskolor, inte tillåta extern finansiering av moskéer, och inte bevilja asyl till personer med öppen radikal islamistisk syn, med mera.

- Den svenska vänstern bör vara medveten om att även om radikal islamister röstar på rött, är de i själva verket högerextremister och har högerextrema värderingar när det gäller många politiska och kulturella frågor.

- Högerextrema nationalister har en ideologisk allians med högerextrema radikala islamister och behöver varandra för sin överlevnad. Förutom att vara fiender delar de många andra värderingar, såsom deras syn på feminister, LGBTI-rättigheter, klimathot, med mera. Båda parter är även emot "elitister" och "globalister." Genom att bränna koranen ville högerextrema nationalister få högerextremistiska islamister att agera med våld, så att de kunde rekrytera fler anhängare till sin hatideologi i en mer spänd politisk miljö.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Hur fan är det möjligt att han är på fri fot om han åker runt på motorcykel och har en orange lysande tröja på sig och skjuter hejvilt? Är de belgiska poliserna förståndshandikappade?

Nej du är nog. Du tror för helvete inte han kört runt en.massa efter skjutningarna..Han har kört iväg.o sen gömt sig o hur svårt är.det byta en jacka
Citera
2023-10-17, 03:07
Medlem
mirosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Jaså, vilka koraner brändes i Frankrike? Terrordåd överallt. Islamistrunkare

Det har hänt i Frankrike för många år sedan.. Karikatyrerna, deras annektering av Afrika. Finns säkert mer jag inte kommer på just nu. Så lite grejer har dem ju ändå gjort sig skyldiga till. Det är som att stå framför en tjur och reta upp de, man vet ju liksom utgången. Varför ens testa undrar jag.
Citera
2023-10-17, 03:07
Medlem
Araber varenda jävla gång… hur fan är det möjligt
Citera
2023-10-17, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jag tvivlar inte på att denna terrorist är en riktig idiot. Däremot så kryllar Belgien av islamister, och det känns givet att just den här idioten inte är den enda i området som kan tänka sig att göra sånt här. En annan idiot kan få ”snilleblixt” och se sin chans att fortsätta kampanjen.
Citera
2023-10-17, 03:09
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swebetting
Det här är vad man får när man tillåter koranbränningar i vårt fina land. Tacka regeringen.
Man kan inte vara så naiv att tro att hela världen delar våra värderingar och moraler.
Det var ett förbannat skitsnack. Det sker terrordåd riktade mot hela västvärlden. Det är framför allt starka krafter inom den muslimska världsbefolkningen som inte verkar acceptera att deras idéer inte delas överallt, eftersom de förklarar krig eller brutalt avrättar de ”otrogna”. Sverige ska inte tumma på grundläggande friheter för dessa grottmänniskors skull.

”Då blir det såhär” säger du. Nej, det blir såhär oavsett med dessa människor, och det kommer fortsätta att vara såhär tills västvärlden gemensamt inser att skadedjursangrepp inte bara går över av sig själva.

Jag har själv tagit upp lagar kring koranbränningar som ett exempel på anti-muslimsk politik som absolut kan provocera, men skillnaden är att jag endast placerar skulden på de som reagerar med hot och våld. Samt politikerna bakom detta demografiska utbyte. Är det inte koranbränningarna så är det något annat som är fel, eller så hittar de på ideologiska bekymmer så som att socialtjänsten kidnappar svenska barn, vilket är en konspirationsteori denna terroristen tagit del av. Oavsett vad är de aldrig nöjda med oss eftersom islam i sin natur fortfarande är ett världserövrande koncept.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in