2023-10-16, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickees
Vi var många som varnade för de eventuella konsekvenserna av koranbränderna. Helt ärligt är jag förvånad att det tog så lång tid.

Sprider man hat får man hat tillbaka. Grattis Sverige.

En irakisk medborgare bränner koraner = svenskar ska bestraffas?

Det är nog inte hela sanningen. Morden idag är ett resultat av flera olika orsaker där sociala medier och desinformationskampanjer är den stora boven.

Koranen har bränts i flertalet europeiska länder och även i vårat kära grannland Danmark som också fick strålkastarna riktade mot sig.
Citera
Medlem
SwampDoggs avatar
Vad har vi på gärningsmannens svenska kopplingar? Han följde Polisen Dalarna i sociala medier.

https://twitter.com/ErikCarlsson/status/1713996221042352558

Ska finnas en 58-årig kvinna med samma efternamn som gärningsmannen skriven Hudiksvall, enligt ett svar på länken ovan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinbrud
Fyfan kanske värsta jag sett på länge , tråkigt att sådana bilder sprids, må hans familj massa kärlek och varma kramar.

en hemsk bild men påminner samtidigt om det vidriga vissa människor och kulturer står för. det här är verkligen.
Citera
Medlem
Janne Andersson börjar sin presskonferens med att kommentera 1a halvlek 🤦‍♂️
Citera
Medlem
IngenKlimatkriss avatar
Får se om ryktet (med video) om att ännu en attack ägt rum stämmer
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Som jag skrev har Belgisk polis bekräftat att det var två svenska fotbollssupporters.
Har du Sky news kan du se det själv.

Dessutom tror polisen att det är fler terrorister i Bryssel just nu. Allt är satt i högsta beredskap.
Det förnekar jag inte. Offren är svenskar. Det som är frågan är om terroristen gav sig på dem för att de var svenskar. Det tycker jag inte är lika säkert.
Citera
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotpedal
På SVT säger de att svenskar är måltavlor.
Givetvis är det så. Detta skrev jag i en annan tråd för tre dagar sedan:

Citat:
Ett islamiskt knivdåd har skett i en fransk skola i dag, ett enormt antal bombhot i Litauen, Sverige har redan terrornivå fyra men det kan snart komma att bli fem …

Kriget hänger i luften, men ännu är allt stilla. Ingen verkar fullt ut förstå vad som är på väg att hända. Polis har redan tappat kontroll fullständigt, vi har ingen försvarsstyrka att tala om, detta kommer bli extremt blodigt. Vi och/eller våra egna familjemedlemmar kan mycket väl komma att gå åt i besinningslösa och brutala dåd importerade från tredje världen.

Överheterna försöker hitta svepskäl, talar om ”sympati för offren och deras anhöriga” som om detta vore en isolerad händelse. När ska vi vakna och börja tala om detta som vad det verkligen är, begynnelsen av ett fullskaligt etnokrig? I dag var det dessa två, men i morgon kan det vara du som stryker med för att du ser svensk ut. Eller jag. Eller våra nära och kära.

Detta är bara en liten uppvärmning. Vi är fortfarande lite chockerade över att läsa om terrorbrott mot svensken. Snart är vi inte det längre. Vi närmar oss ett blodbad av episka proportioner.

Vi måste göra motstånd. Och det nu.
Citera
2023-10-16, 23:11
Medlem
Flyer6s avatar
Finns det någon video från matchen när de meddelade allt?
Citera
Medlem
Karl.von.Fittlers avatar
Fy fan va sjukt när han vänder tillbaka och skjuter killen som ligger ner.
Jävla fega kräk.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Är det några som firar i Stockholm o Malmö, med Hamas-flaggor och njuter? Skulle inte förvåna mig.
Reinfeldt får väl fortfarande kärleksbrev från muslimer.

Tror inte de vågar nu kommer folk grina och alla moské imamer kommer gråta ut om hur hotade de känner sig...
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeministSlayer
Hon verkar på fullt allvar svinpackad.

Resten av redaktionen kanske redan hade gått för dagen och då blir det väl som det blir. Mest sannolikt är väl att hon är nervös och inte alls van vid livesändningar. Med en så knaper budget SVT har kan man väl inte begära allt för mycket av dem.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttarna-I-Soppan
Oj satan! Ser nu.. Uppenbart påverkad av något. Sprit eller någon form av lugnande?

Är detta någon slags plötsligt oplanerad sändning så att hon med kort varsel kallats in?

Kanske är något lugnande eller smärtstillande, vem super så hårt på en måndag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in