Vad som talar emot någon typ av matförgiftning är att alla 4, både vuxna och barn, tycks ha blivit allvarligt sjuka och vid samma tidpunkt. Tycker det för tankarna till en avsiktlig förgiftning, där någon i familjen varit måltavla. Ingen fara för allmänheten, för att man var ute efter just denna person. Får mig att associera till något som är utfört av en underrättelsetjänst snarare än t ex kriminella gäng. Fast kanske har jag helt enkelt för livlig fantasi.
Ja nog är det en klar avsiktlig förgiftning alltid och misstänker att hela familjen var måltavla pga sin etnicitet.
Tror det kan vara stort hat mellan två olika länder/ folkgrupper.
Intressant om det är C.Botulinum. Anledningen till varför det är ovanligt att få det nu för tiden är att all mat har tillsatser i produkterna för att hindra just tillväxt av Botulinum.
Vanligast är annars burkmat som man skall akta sig för. Framförallt efter att man har öppnat en burk och låtit mat vara kvar i burken i några dagar.
Men hallå, om dom skriver att det inte är matförgiftning så kanske det handlar om att det inte var något fel på maten.
Men något skulle ju kunna ingå i maten som inte ska vara där, något ämne, liksom, Jaja jag gissar på jag också ! Sorgligt iallafall oavsett 😭
Ett litet barn skulle väl möjligen kunna dö av en mycket allvarlig matförgiftning men det känns helt orimligt att två vuxna skulle behöva intensivvård för det. Det måste vara något annat. Svamp kanske men det är väl knappast svampsäsong nu, iaf inte i Gävleborg.
Det är svampsäsong så länge det inte är frost, bortsett från trattkantareller som tål frost i måttlig mängd