2023-10-16, 13:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Mmm , samt det djupa utnyttjandet som JJ haft mot Maja - JJ har enligt tråden fått Maja att bli hatad , vilket Maja inte ska vara alls.

Maja är ju det största offret i detta tragiska - att ha blivit utnyttjad..

Du måste vara helt jävla sjukt i ditt huvud!
Maja det största offret, herregud! Tove då?

Maja är inget annat än en äcklig lögnerska, en mörderska, dessutom så ful att man får uppstötningar av att bara se henne på en bild.
Citera
2023-10-16, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jag tror inte dugg på det som har utspelat sig i Johannas lägenhet. Det är som man säger en iscensatt handling. På vilken plats mordet har skett framstår troligast på den plats där Tove hittades.

Fundera på denna övervakningsfilm. I denna film finns nog det ursprungliga beviset.

Visar filmen försvunna Tove, 21?

https://www.tv4.se/artikel/3U9QxOBEuLkftJGf3Kn6px/visar-oevervakningsfilmen-foersvunna-tove-21

Men den finns omen är ju ett år gammal? Om jag inte minns fel så finns det med i fupen. Det är en tjej som blir upphämtad av nån förälder efter Nöjet.
Citera
2023-10-16, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tack för sammanställningen. Ja, jag har också reagerat på att hon påstår sig använda mobilen fast utredningen visar nåt annat.
Konfronterades hon av ÅK?
Gillberg borde också ha konfronterats ser det ut som. 😂

Liksaå ang att allt ramlande och krälande på badrummet blev att hon vankade runt därinne i hans nya version.
Han i stort sett levererar ett smörgåsbord att ifrågasätta.

"Maja vankar osaligt omkring i badrummet där hon inte mår bra, hävdar Gillberg nu."

Likaså det här. Maja timid är rakt inte vad som ses i fup och i högsta grad inte timmar innan Tove mördas:
"Gillberg säger att Maja är en timid tjej som är glad att hon fått en kompis i Johanna."

Nej, hon konfronterades inte av åklagaren. Hon konfronterades heller inte med dom felaktiga uppgifterna om utebliven sömn och mat. I tidiga förhör berättar Maja att hon både åt och sov innan Johanna hämtade upp henne inför förfesten.

Både Svegfors, Gillberg och Maja själv har obehindrat fått framföra hur trött och extremt full denna timida tjej var.

Rätten har ingen aning om att Maja gått ut och in flera gånger på Nöjet och sett upprörd ut. Att hon nästan hamnade i bråk med någon, en timme innan mordet. Att hon visat agg och ville få Tove utslängd. Eller att hon stod med armarna i kors utanför Nöjet och väntade på någon.

Det dom däremot fått höra är hur extremt full hon var, att hon knappt kunde stå på benen och knappt sovit på hela helgen. Med den infon kanske det inte är så konstigt att rätten ser en möjlighet i att hon lyckats sova sig igenom både mord och ringklockor. Det märkliga är att det enda hon hört under natten är sms t från J, som hon svarar på inom 20 sek.
Citera
2023-10-16, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Men den finns omen är ju ett år gammal? Om jag inte minns fel så finns det med i fupen. Det är en tjej som blir upphämtad av nån förälder efter Nöjet.

*Den filmen är ju ett år gammal
Citera
2023-10-16, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya

Jag tror vad jag vill om detta fallet. Kan man ljuga så kan man. Vem skyddar Johanna och Maja? Då jag har förstorat upp denna bild så är det likt Tove som det kan bli.
Citera
2023-10-16, 13:41
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Okej, men då är vi överens om att M varken var förtryckt eller hotad. Att hon hade avbrutit vänskapen med J om hon tyckte det var viktigare att deras fd vänner fick behålla sina liv istället för fortsätta vänskapen sin med J.

Det måste ju vara egoism i sin vidrigaste form!
Ja absolut!
OM man kan se sambandet, värderar vad som är viktigast och gör ett aktivt val att offra vännerna.

Jag tror varken M såg sambandet, värderade det viktigaste och aktivt valde att vännerna skulle brännas inne.

Jag tror Ms känslor valde J alla da'r i veckan för att hon levde sitt liv genom henne utan någon annan tanke än att hon skulle gå under om hon miste henne. J var luften i hennes lungor.

Vi kan konststera att vi har olika syn på M och hennes förmågor.
Citera
2023-10-16, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ja absolut!
OM man kan se sambandet, värderar vad som är viktigast och gör ett aktivt val att offra vännerna.

Jag tror varken M såg sambandet, värderade det viktigaste och aktivt valde att vännerna skulle brännas inne.

Jag tror Ms känslor valde J alla da'r i veckan för att hon levde sitt liv genom henne utan någon annan tanke än att hon skulle gå under om hon miste henne. J var luften i hennes lungor.

Vi kan konststera att vi har olika syn på M och hennes förmågor.

Jag tror inte hon satt med ett excel ark och vägde för och nackdelar, och därefter tog ett beslut. Det här är ju inbyggda spärrar vi alla har. Vi behöver inte tid för att analysera en situation där någon riskerar att dö. Och Maja är tydlig med att hon insåg vad syftet var med försöken att bränna inne folk. Det var att dom skulle dö!

Det enkla svaret är att hon var medveten om risken att folk kunde dö, men hon brydde sig inte tillräckligt mycket för att varna dom, eller för den delen avsluta sin relation med J. Majas roliga liv tillsammans med J var viktigare än att flera personer kunde mista livet.
Citera
2023-10-16, 13:50
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vittnet i det här fallet är Majas pappa. Man bör fråga sig hur neutrala föräldrar som vittnar i sina barns mordrättegångar är, ja.

Uppgifter om hur Maja och Johanna har agerat den kvällen kommer från Majas förhör. Hon har själv sagt att hon tog tog tag i Johanna vid Nöjet och att Johanna ville att hon skulle släppa, men att Johanna ändå lyssnade på Maja och gick därifrån. Maja fick åka med i bilen men sen ville uppenbarligen Johanna vara själv. Det vägrade Maja att acceptera. Dock var ju inte Maja rädd för att gå emot Johanna i det heller, eller hur? Mot Johannas vilja stannade Maja kvar i fastigheten tills Johanna fick nog och ringde Majas pappa. Maja verkar inte så rädd att gå emot Johanna, eller hur?

Kvällen därpå stannar Maja hemma fast Johanna vill ha med henne ut. Återigen - Maja är inte rädd för att gå emot Johanna, eller hur?

Hur hämnas Johanna menar du?
Jag väljer att tro på vad Ms pappa berättade angående konsekvensen av dispyten.
Senast redigerad av sybel 2023-10-16 kl. 14:42. Anledning: korrigering
Citera
2023-10-16, 13:57
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag håller med
Den kändes som den nya åklagaren bara ville få det överstökat
Hans insats var blek och Maja kom lindrigast undan
J borde också ha pressats men hon fick ju åtminstone frågor av Gillberg

Citat:
Nej, hon konfronterades inte av åklagaren. Hon konfronterades heller inte med dom felaktiga uppgifterna om utebliven sömn och mat. I tidiga förhör berättar Maja att hon både åt och sov innan Johanna hämtade upp henne inför förfesten.

Både Svegfors, Gillberg och Maja själv har obehindrat fått framföra hur trött och extremt full denna timida tjej var.

Rätten har ingen aning om att Maja gått ut och in flera gånger på Nöjet och sett upprörd ut. Att hon nästan hamnade i bråk med någon, en timme innan mordet. Att hon visat agg och ville få Tove utslängd. Eller att hon stod med armarna i kors utanför Nöjet och väntade på någon.

Det dom däremot fått höra är hur extremt full hon var, att hon knappt kunde stå på benen och knappt sovit på hela helgen. Med den infon kanske det inte är så konstigt att rätten ser en möjlighet i att hon lyckats sova sig igenom både mord och ringklockor. Det märkliga är att det enda hon hört under natten är sms t från J, som hon svarar på inom 20 sek.
Mottrycksskadorna som tyder på att Tove gjort motstånd och därmed inte var medvetslös togs inte heller upp i hovrätten, en hel dag dividerades det istället om dödsorsaken var kvävning eller aspiration. Fullkomligt absurd hovrättsförhandling!

Ser att Team Maja just idag på årsdagen av Toves död bombarderar tråden med försvarsinlägg.
Sov i Ro Tove
Citera
2023-10-16, 14:04
Avslutad
Citat:

Nu är det ju som så att mycket avhandlas som inte kommer allmänheten tillrätta, så som sakframställan, personalia samt slutpläderingarna.
Det enda vi övriga kan ta del av är de korta förhör som spelas in, där kommer inte allt med, vissa saker tas bort, mycket mellansnack och frågor mellan rätten, åklagare och försvarare.
Fundera själv över att en rättegång som pågår i tre dagar för allmänheten att bevittna, klipps ihop till ljudfiler på totalt 4 timmar.
Det säger sog självt, allt som avhandlas känner bara dom som närvarat till under förhandlingarna, förutsatt att det inte varit lyckta dörrar, då inga åhörare tillåts närvara.

Gällande det fetade, så är det inte vad människor som närvarade har tolkat Maja.

Sen så är det så att Clea Sangborn och Gillberg/Svedberg, samt åklagare, även domare, har rätt att ställa vilka frågor dom vill till vittnen och misstänkta under korsförhör.
Citera
2023-10-16, 14:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Mottrycksskadorna som tyder på att Tove gjort motstånd och därmed inte var medvetslös togs inte heller upp i hovrätten, en hel dag dividerades det istället om dödsorsaken var kvävning eller aspiration. Fullkomligt absurd hovrättsförhandling!

Ser att Team Maja just idag på årsdagen av Toves död bombarderar tråden med försvarsinlägg.
Sov i Ro Tove
Det är Cleas förtjänst eftersom hon inte accepterade att samtliga rättsläkare rättfram och indirekt bekräftade att Johanna dödade Tove genom våld/fällning, gränsla Toves kropp och strypa Tove, sov överrumplades och blev försvarslös när hyndan gjorde slag i saken och "äntligen" fick chansen att döda Tove, någonting hon planerat länge, det är sanningen.

Alla tankar går till Toves anhöriga och till Maja och hennes anhöriga.

Johanna Leshem Jansson önskar jag inget annat än livstidsstraff, eftersom vi inte har dödsstraff i Sverige. Hon kan med fördel avtjäna straffet i Sibirien eller liknande.
Citera
2023-10-16, 14:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag väljer att tro på vad Ms pappa vittnade om under ed angående konsekvensen av dispyten.
Anhöriga familjemedlemmar vittnar aldrig under ed.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in