2023-10-16, 12:14
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Vi får hoppas att Karma gör sitt jobb ang Mörderskan Maja.

Det gjorde karma i torsdags
Citera
2023-10-16, 12:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Gillbergs teori är väl att Maja haft telefonen på sig, i antingen nån ficka eller väska hon burit med sig under vistelsen i lägenheten. I förhör säger Maja flera gånger att hon hämtar telefonen. Det innebär ju att hon då lagt ifrån sig telefonen någonstans.

Hon säger också att hon "håller på" med telefonen, vilket tömningen inte visade. Hon har bara svarat på J s sms.

Tack för sammanställningen. Ja, jag har också reagerat på att hon påstår sig använda mobilen fast utredningen visar nåt annat.
Konfronterades hon av ÅK?
Gillberg borde också ha konfronterats ser det ut som. 😂

Liksaå ang att allt ramlande och krälande på badrummet blev att hon vankade runt därinne i hans nya version.
Han i stort sett levererar ett smörgåsbord att ifrågasätta.

"Maja vankar osaligt omkring i badrummet där hon inte mår bra, hävdar Gillberg nu."

Likaså det här. Maja timid är rakt inte vad som ses i fup och i högsta grad inte timmar innan Tove mördas:
"Gillberg säger att Maja är en timid tjej som är glad att hon fått en kompis i Johanna."
Citera
2023-10-16, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Men snälla du, Maja erkände sitt sovande låååångt efter Tove var hittad, de hittade Tove för att de spårade Johannas telefon.
Du visar tydligt att du inte läst på.

Att ha sovit kan ju alltid vara en bra undanflykt för att undkomma att bli fälld i rätten om somliga personer tror på det vill säga.

Jag tror definitivt inte på det.
Citera
2023-10-16, 12:18
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Ja - tack och lov finns det människor som ser skillnaden mellan JJ och Maja.
Maja är en underbar själ - hon vart chockad av händelsen , hon ville garanterat inte alls hålla något hemligt.
Maja har berättat vad som hände den där kvällen - Möjligtvis finns det en förklaring till varför Toves kvarlevor hittades.

Det är nog så att Maja faktiskt erkänt vad som hände och vad hon gjorde.
Märk väl att det är Majas förtjänst att Toves mördare nu sitter inom lås och bom.

Låt nu Maja få glänsa - hon har varit fantastiskt duktig - en sju helvetes vacker kompis/vän även med Tove.
Fy f***n för er som vill fortsätta att pina och bespotta Maja ... skärp er för Majas skull och för Toves skull.

Underbar vet jag inte, hon verkar tämligen korkad och omogen.
Men jag tror fortfarande inte hon haft någon större del i detta.
Däremot förefaller Johanna vara en tvättäkta psykopat.
Citera
2023-10-16, 12:21
Medlem
Lian.Vendls avatar
På temat som diskuteras flitigt kring sanning osv...
Kom ihåg att en brottsutredning enbart försöker ta reda på vad som går att bevisa. Domstolen tar i första hand hänsyn till vad de anser bevisat, det är inte nödvändigtvis samma sak vad som skett i minsta detalj.
Anser man inte det bevisat att Maja vara delaktig i strypningen så ska hon inte och kommer inte dömas för det, men det betyder inte att hon inte varit delaktig.
Personligen tror jag inte det men det kvittar egentligen, för återigen det enda som spelar nån roll är vad som rimligtvis går att bevisa.
Citera
2023-10-16, 12:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Vi lägger märke till och noterar det som vi tycker är intressant och som bekräftar vår inställning. Tolkningar gör vi därefter av vårt utvalda material. Allt som motsäger våra egna slutsatser ifrågasätts på allehanda vis.
Ungefär som TR gjorde.
Lägg ner dina floskler.
Det här tar di till när du vill avrunda. För att du inte kommer nån vägen.
Att du försöker framställa Maja som nån som inte tex vågar ifrågasätta dementeras via citat i fup och vad Maja säger själv.

Det handlar rakt inte bara om "vi tolkar olika" som upprepas av fler än dig och att dra in TR och själva skuldfrågan saknar relevans.

Du är ifrågasatt ang det du påstår om vad som de facto står och jag kan hittills inte se att du kommit med nåt som har bäring med dina påståenden.
Snarare tvärtom, att bilden som försöker målas upp inte bekräftas utan krackelerar.
Senast redigerad av develi 2023-10-16 kl. 12:27.
Citera
2023-10-16, 12:26
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Kul att du har mage att kräva mig på svar efter allt du strutsat. Tur att jag är en så vänlig själ.

Jag har ingen aning hur många jag hört skrika. Tusentals förmodligen. Ingen i livsfara som jag kan minnas men håller öppet för den där 0.001 %, finns säkert nån jag glömt. Har hört fler INTE skrika i livsfara, inklusive mig själv. Det är sannolikt väldigt individuellt hur man reagerar.

Ännu en gång var det precis som jag trodde, återigen använder du en ren lögn för att försöka få till ett argument. Det är inte alls så att 99.999% av alla du hört skrika inte varit i livsfara.
Du har inte aldrig varit i närheten av att höra så många utsatta människor skrika som skulle krävas för att du kan göra det påståendet.

Det enda du har bevisat upprepade gånger här i tråden, är att du inte ens förstår grundskolematematik.

Citat:
Sen vet jag inte hur väl röster bär i Johannas hus. Jag har läst att det var lyhört, men vissa sorters ljud tenderar att spridas betydligt mer, framför allt dunsar och dylikt. Kanske ett gällt skri inte ens skulle nå fram? Vet ej om det testats objektivt.

Grannen har berättat att det är lyhört och att såväl stegljud som talljud hörs ner till dem från Johanna.
Dunsar hörs mycket mycket bättre i lägenheten under än i lägenheten de kommer ifrån. Inse, det är aldrig någon som klagar på stegljud från sin egen lägenheten, det är alltid bara de som bor under som klagar på stegljud, för de hörs störande i lägenheten under, men knappt alls i lägenheten de kommer ifrån. Samma sak med dunsar. Tal däremot hörs så klart bäst i rummet det talas, i övrigt kan det variera mellan olika rum och olika våningar. Talljud kan höras mycket bättre i ett rum i en lägenheten som ligger rakt under det rummet det talas i, än i ett rum i andra änden av samma lägenhet, t.ex.

Citat:
Kanske hördes skrik men grannarna pratade med varandra så de hörde det inte? Kanske hörde de, men glömde bort direkt för att de blev så chockade av dunsen? Vet ej.

Eller så kanske det inte skreks något, och kanske Maja inte hörde något, kanske Maja låg och sov.
Märkligt hur dina "kanske" är saker som vittnen motsäger och bara gäller saker som skuldbelägger Maja.

Citat:
Kanske slog de Tove i bakhuvudet, kanske föll hon med huvudet i backen, kanske satte de något över hennes mun. Vet ej.

De? Kanske gjorde Johanna det själv. Märkligt hur dina "kanske" är saker som vittnen motsäger och bara gäller saker som skuldbelägger Maja.

Citat:
Finns många oklara komponenter kring avsaknaden av skrik så jag har inte brytt mig så mycket om det. Jag vill ha mer på fötterna innan jag utvecklar en åsikt ifrågan.

Nånting mer?

Eftersom inte någon av alla de som vet eller kunde hört något, har sagt något om skrik, och eftersom det är lyhört i huset, så ligger det ganska nära till hands att utgå ifrån att det inte har skrikits.
Lägger man därtill rättsläkarnas uttalanden om att Tove kan ha blivit medvetslös i ett tidigt skede, så ligger det ännu närmre till hands att utgå från det.

Det ligger väldigt långt bort att tro att Tove har skrikit, när inget vittne hört något trots att de hört annat och när inte heller någon av de inblandade säger att det var så.

Men visst, jag vet, du hittar på precis vad som helst för att skuldbelägga andra.
Citera
2023-10-16, 12:29
Medlem
I dag är det ett år sedan Tove försvann.
Citera
2023-10-16, 12:30
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Du påstår att det är förtal att säga att Maja är en mörderska. Sen när började förtalet?
1) Var det ok att kalla Maja för mörderska när hon blev dömd i TR?
2) Var det ok att kalla Maja mörderska under inledningen av hovrättsförhandlingarna?

Domen i hovrätten har inte fallit än så varför anser du att det är förtal att kalla henne för mörderska nu? Vi kan bara anta vad domen blir

Du kanske skall läsa på lite om vad förtal är för något, du kan tydligen inte ens det allra mest grundläggande.

Svar på 1) och 2) - Nej, det har aldrig varit OK att "kalla" Maja för mörderska. Det är förtal, i en av de grövsta formerna.

Och innan du kommer med fler imbecilla frågor - LÄS PÅ om förtal såväl som om tryckfrihetsförordningen och utgivarbevis.
Citera
2023-10-16, 12:37
Medlem
snooper123s avatar
Vet någon hur det går för MH?
Vad gör hon nu? Var bor hon?
Var bor hennes familj?
Citera
2023-10-16, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Vi får hoppas att Toves familj har styrkan att överklaga
Om det nu går att överklaga och att de inte måste stå för advokatkonsnader själva

Att överklaga HR Dom till HD kan man alltid göra men tror inte att HD kommer att pröva HR Domslut.
Det måste framkomma något nytt som skulle inverka betydande på Domen.

Men Toves föräldrar kan föra talan mot Maja i ett civilmål och kräva skadestånd, det är inte beroende på HR Dom oavsett Majas frikännande för medhjälp.
Citera
2023-10-16, 12:46
Medlem
Idag den 16 oktober är det precis ett år sen Tove mördades i Vetlanda och anmäldes försvunnen.

I ett års tid har Toves anhöriga sörjt och lidit.

En hel vinter, sommar, vår och höst har passerat utan Tove.

Ett helt år utan att de kunnat krama om deras Tove, inte fått höra hennes röst, inte se henne.

Jag hoppas innerligt att de alla som var nära Tove får läkning, att de kan få ro. Jag önskar Toves tvillingsyster och Albin all lycka i livet, att de kan få uppleva kärlek, få barn, en framtid och en dag kan minnas Tove utan den skärande smärta de nu levt med.

Tänder ett ljus för Tove idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in