Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Kul att du har mage att kräva mig på svar efter allt du strutsat. Tur att jag är en så vänlig själ.
Jag har ingen aning hur många jag hört skrika. Tusentals förmodligen. Ingen i livsfara som jag kan minnas men håller öppet för den där 0.001 %, finns säkert nån jag glömt. Har hört fler INTE skrika i livsfara, inklusive mig själv. Det är sannolikt väldigt individuellt hur man reagerar.
Ännu en gång var det precis som jag trodde, återigen använder du en ren lögn för att försöka få till ett argument. Det är inte alls så att 99.999% av alla du hört skrika inte varit i livsfara.
Du har inte aldrig varit i närheten av att höra så många utsatta människor skrika som skulle krävas för att du kan göra det påståendet.
Det enda du har bevisat upprepade gånger här i tråden, är att du inte ens förstår grundskolematematik.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Sen vet jag inte hur väl röster bär i Johannas hus. Jag har läst att det var lyhört, men vissa sorters ljud tenderar att spridas betydligt mer, framför allt dunsar och dylikt. Kanske ett gällt skri inte ens skulle nå fram? Vet ej om det testats objektivt.
Grannen har berättat att det är lyhört och att såväl stegljud som talljud hörs ner till dem från Johanna.
Dunsar hörs mycket mycket bättre i lägenheten under än i lägenheten de kommer ifrån. Inse, det är aldrig någon som klagar på stegljud från sin egen lägenheten, det är alltid bara de som bor under som klagar på stegljud, för de hörs störande i lägenheten under, men knappt alls i lägenheten de kommer ifrån. Samma sak med dunsar. Tal däremot hörs så klart bäst i rummet det talas, i övrigt kan det variera mellan olika rum och olika våningar. Talljud kan höras mycket bättre i ett rum i en lägenheten som ligger rakt under det rummet det talas i, än i ett rum i andra änden av samma lägenhet, t.ex.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Kanske hördes skrik men grannarna pratade med varandra så de hörde det inte? Kanske hörde de, men glömde bort direkt för att de blev så chockade av dunsen? Vet ej.
Eller så kanske det inte skreks något, och kanske Maja inte hörde något, kanske Maja låg och sov.
Märkligt hur dina "kanske" är saker som vittnen motsäger och bara gäller saker som skuldbelägger Maja.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Kanske slog de Tove i bakhuvudet, kanske föll hon med huvudet i backen, kanske satte de något över hennes mun. Vet ej.
De? Kanske gjorde Johanna det själv. Märkligt hur dina "kanske" är saker som vittnen motsäger och bara gäller saker som skuldbelägger Maja.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Finns många oklara komponenter kring avsaknaden av skrik så jag har inte brytt mig så mycket om det. Jag vill ha mer på fötterna innan jag utvecklar en åsikt ifrågan.
Nånting mer?
Eftersom inte någon av alla de som vet eller kunde hört något, har sagt något om skrik, och eftersom det är lyhört i huset, så ligger det ganska nära till hands att utgå ifrån att det inte har skrikits.
Lägger man därtill rättsläkarnas uttalanden om att Tove kan ha blivit medvetslös i ett tidigt skede, så ligger det ännu närmre till hands att utgå från det.
Det ligger väldigt långt bort att tro att Tove har skrikit, när inget vittne hört något trots att de hört annat och när inte heller någon av de inblandade säger att det var så.
Men visst, jag vet, du hittar på precis vad som helst för att skuldbelägga andra.