2023-10-16, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
En lämpligare approach till det hela hade då kanske kunnat vara att berätta varför du anser borderline är korrekt?

"Ni" inkluderar förresten mig och jag har redan uttryckt att jag håller med dig i diagnosfrågan.

I all välmening, ibland kan det vara passande att läsa in lite mer än bara texten, och förhålla sig till det.

Du behöver inte svara för jag läser bara sporadiskt, men ni är ju ett par stycken som har kukmätartävling delux och det roar faktiskt en del och triggar mig, i nån mån att läsa vidare.
Som du ser ligger jag några dygn efter..men du får/kan ta med dig "tipset" i framtida "dialoger".
Citera
2023-10-16, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Idag den 16 oktober är det precis ett år sen Tove mördades i Vetlanda och anmäldes försvunnen.

I ett års tid har Toves anhöriga sörjt och lidit.

En hel vinter, sommar, vår och höst har passerat utan Tove.

Ett helt år utan att de kunnat krama om deras Tove, inte fått höra hennes röst, inte se henne.

Jag hoppas innerligt att de alla som var nära Tove får läkning, att de kan få ro. Jag önskar Toves tvillingsyster och Albin all lycka i livet, att de kan få uppleva kärlek, få barn, en framtid och en dag kan minnas Tove utan den skärande smärta de nu levt med.

Tänder ett ljus för Tove idag.

Jag ska också tända ett ljus för Tove idag och det var ett väldigt fint inlägg av dej, Måtte Toves anhöriga hitta styrka till att gå vidare trots den fars som utspelade sej i HR.
Citera
2023-10-16, 12:56
Medlem
Någon som minns Johannas konstiga snack ?
När hon såg TT ansikte .. tungan, behandlingen av kroppen.
Angående .. "Hur hon själv skulle vilja ha det" - bränna, strypa, tårar öppnar dårar(medveten felskrivning), ljuga. Något mer .. det sprider sig ?

Är Maja ett offer för det som Johanna bemästrar ?

Vad sker ner Johanna får det hon vill ha (Sjukdomen sprider sig).. när hon inte får det hon vill ha då såg vi motstående katet till vad hon gör.

Varför inte ge "syre" till den kalla elden som Johanna och Maja bemästrar.. låt det "triangel-hjulet" snurra.. de fina-flickorna vill ju så gärna
Citera
2023-10-16, 13:03
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Du kanske skall läsa på lite om vad förtal är för något, du kan tydligen inte ens det allra mest grundläggande.

Svar på 1) och 2) - Nej, det har aldrig varit OK att "kalla" Maja för mörderska. Det är förtal, i en av de grövsta formerna.

Och innan du kommer med fler imbecilla frågor - LÄS PÅ om förtal såväl som om tryckfrihetsförordningen och utgivarbevis.

Maja är en dömd mördare eftersom det inte finns någonting annat än en dom från tingsrätten.
Citera
2023-10-16, 13:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Maja är en dömd mördare eftersom det inte finns någonting annat än en dom från tingsrätten.
Fel.
Tingsrättsdomen har inte vunnit laga kraft.
Att hon släpptes sista rättegångsdagen är en väldigt stark indikation på att hovrätten inte anser att Maja ska dömas för mord.
Citera
2023-10-16, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Att ha sovit kan ju alltid vara en bra undanflykt för att undkomma att bli fälld i rätten om somliga personer tror på det vill säga.

Jag tror definitivt inte på det.

Jag lämnade denna tråd för att den inte var förankrad i verkligheten samt att det var otroligt frustrerande att den inte blev ordentligt modererad, men ibland måste man liksom sätta folk där de hör hemma.

Maja friades för att det inte finns något som kunde binda henne, att rättsläkare sagt att mordet på Tove kan ha gjorts av både 1 & 2 personer är gallimatias, Johannas korta klänning hade varit sönderriven av Tove och det skulle finnas spår av avvärjningsskador om hon gjort det hela själv.

Även misshandeln av Tove (hennes öga bla) är tydliga bevis på att mer har hänt (3 jurister kunde fråga ut både Maja och Johanna om det men avstod) och just därför tappade jag även förtroendet för rättsväsendet och i synnerhet för att utfrågningarna kunde skjutits upp trots tekniska problem i rättssalen. Annars blir det rättsosäkert.

Phuah 😤 jag ska inte sugas in igen.
Citera
2023-10-16, 13:13
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Fel.
Tingsrättsdomen har inte vunnit laga kraft.
Att hon släpptes sista rättegångsdagen är en väldigt stark indikation på att hovrätten inte anser att Maja ska dömas för mord.

Så du menar att det är du som avgör när man slutar kalla en dömd mördare för en mördare? Så kan vi inte ha det. Tingsrätten har dömt henne till livstids fängelse för mord. Mer än så kan vi inte avgöra just nu.
Citera
2023-10-16, 13:18
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Mmm , samt det djupa utnyttjandet som JJ haft mot Maja - JJ har enligt tråden fått Maja att bli hatad , vilket Maja inte ska vara alls.

Maja är ju det största offret i detta tragiska - att ha blivit utnyttjad..

Hur har du mage?
Citera
2023-10-16, 13:21
Medlem
Tänker extra mycket på Toves familj idag, otroligt tragisk händelse.

Det är verkligen svårt att ta in att Maja nu är på fri fot. Icke att förglömma att hon är på fri fot för att man inte kunde bevisa att hon medverkade, och inte för att hon är oskyldig. Den människan är allt annat än oskyldig. Fruktansvärt illa att hon nu är ute bland vanligt folk som om inget hänt, finner inte riktigt ord för vad jag tycker om den hemska människan. Det ska inte löna sig att ljuga som hon gjort.

Vila i frid Tove.
Citera
2023-10-16, 13:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Så du menar att det är du som avgör när man slutar kalla en dömd mördare för en mördare? Så kan vi inte ha det. Tingsrätten har dömt henne till livstids fängelse för mord. Mer än så kan vi inte avgöra just nu.
Tingsrättsdomen överklagades och vann således inte laga kraft.
Därför inväntar vi nu vad Hovrätten kommer att utdöma för straff för Maja och Johanna.
När hovrättens dom vinner laga kraft, då är det lagt kort ligger, eftersom Högsta Domstolen inte lär pröva detta ärende, men vem vet, konstigare saker har hänt, som Cleas cirkus...
Citera
2023-10-16, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Jag lämnade denna tråd för att den inte var förankrad i verkligheten samt att det var otroligt frustrerande att den inte blev ordentligt modererad, men ibland måste man liksom sätta folk där de hör hemma.

Maja friades för att det inte finns något som kunde binda henne, att rättsläkare sagt att mordet på Tove kan ha gjorts av både 1 & 2 personer är gallimatias, Johannas korta klänning hade varit sönderriven av Tove och det skulle finnas spår av avvärjningsskador om hon gjort det hela själv.

Även misshandeln av Tove (hennes öga bla) är tydliga bevis på att mer har hänt (3 jurister kunde fråga ut både Maja och Johanna om det men avstod) och just därför tappade jag även förtroendet för rättsväsendet och i synnerhet för att utfrågningarna kunde skjutits upp trots tekniska problem i rättssalen. Annars blir det rättsosäkert.

Phuah 😤 jag ska inte sugas in igen.

Jag tror inte dugg på det som har utspelat sig i Johannas lägenhet. Det är som man säger en iscensatt handling. På vilken plats mordet har skett framstår troligast på den plats där Tove hittades.

Fundera på denna övervakningsfilm. I denna film finns nog det ursprungliga beviset.

Visar filmen försvunna Tove, 21?

https://www.tv4.se/artikel/3U9QxOBEuLkftJGf3Kn6px/visar-oevervakningsfilmen-foersvunna-tove-21
Citera
2023-10-16, 13:25
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Hur menar du nu ? - förstår detta som ett olycksfall - att Tove faktiskt ramlat och att "flickorna" försökt att göra livräddande åtgärder.

Det här visar hur lite du vet om fallet. Ändå postar du självsäkra påståenden som beskyddar MH. Det är ett hån mot BO.
Senast redigerad av smokeonthewater 2023-10-16 kl. 13:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in