Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Om du kollar i Aftonbladets rapportering så är det enda inlägget som är pinnat/fastnålat det som jag citerade om detta. Alltså gör även Aftonbladet bedömningen att detta är viktigt att åklagaren menar att Maja inte hade någon konflikt med Tove.
Alltså blir det:
"– Så vitt jag förstår har Maja inte haft någon aktiv konflikt med Tove. "
Och det går stick i stäv med dina och andras inlägg här om hur även MH har haft en konflikt med Tove.
Så fatta vad som skrivs. Jag och åklagaren menar inte att det endast är MH som haft en konflikt med Tove. Han menar att det är Johanna som haft konflikten och inte MH. Han lär utveckla detta senare.
Så den eviga analys av MH och hur hon varit i en konflikt med Tove om diverse den bilden delar inte åklagaren som ju faktiskt lägger fram bevisningen här. Sorry men så är läget.
Citat:
Så fatta vad som skrivs. Jag och åklagaren menar inte att det endast är MH som haft en konflikt med Tove. Han menar att det är Johanna som haft konflikten och inte MH. Han lär utveckla detta senare.
Du och åklagaren?! 😂
Du ljuger om diskussionerna i tråden.
Finns ingen som inte vet att det i grunden är Johannas konflikt,
MEN;
Inlagt av mig igår.
Majas väninna AS:
"Tove och Maja då?
De har inte umgåtts så mycket. De sågs mest på fest. Maja var inte med när Johanna och Tove var och fikade till exempel.
Hur var Tove och Majas relation?
De var trevliga mot varandra. De var på fest.
Det var mer sedan när Johanna och Tove blev osams, så tog Maja Johannas parti."
Inlagt av mig tidigare.
Maja när hon var väldigt arg ang Tove och ställde upp för Johanna:
BF: Men om jag förstår dig rätt då Maja, du och den här, A gick hem till A*lbin för att prata med Tove men Tove hon var ledsen eller hur du sa så ni pratade med A*lbin men gällde
det här Johannas problem?
M: Mmm.
BF: Varför tog inte Johanna det själv då?
M: Eh, ja alltså jag kände. Jag kände väl mer att jag ville stå upp för Johanna.
BF: Berätta! Är hon inte kapabel till att stå upp för sig själv?
M: Jo det är hon.
BF: Varför känner du så då att du behövde göra det?
M: Ja, jag vet inte, alltså det, jag har väl känt att Johanna har fått ta en del onödig skit ibland
av folk så då kände jag väl bara att ja, jag står upp för henne.
BF: Var Johanna med dit?
M: Eh, njae, hon kom senare. Eh, när vi skulle gå därifrån.
BF: Så hon visste att du hade gått dit?
BF: Men hon var inte med från början då?
BF: Okej. Var det så att Johanna bad dig göra detta?
M: Nej."