2023-10-04, 09:45
Medlem
Varför är inte Rullman åklagare?
Citera
2023-10-04, 09:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Amioso
Från P4 Jönköpings direktrapportering:
"De alternativa rubriceringarna tyder på att åklagaren inte är lika övertygad om att kunna fälla kvinnorna för mord, som den tidigare åklagaren Adam Rullman var. Rullman valde att hålla sig endast till rubriceringen mord."

Det låter illavarslande. Hoppas snarare på att den nye åklagaren är en person som vanligtvis väljer både livrem och hängslen.
Hur menar du nu ? - förstår detta som ett olycksfall - att Tove faktiskt ramlat och att "flickorna" försökt att göra livräddande åtgärder.
Citera
2023-10-04, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amioso
Från P4 Jönköpings direktrapportering:
"De alternativa rubriceringarna tyder på att åklagaren inte är lika övertygad om att kunna fälla kvinnorna för mord, som den tidigare åklagaren Adam Rullman var. Rullman valde att hålla sig endast till rubriceringen mord."

Det låter illavarslande. Hoppas snarare på att den nye åklagaren är en person som vanligtvis väljer både livrem och hängslen.

Jag tycker än så länge att han missar detaljer som bör tas upp
Senast redigerad av Anedin 2023-10-04 kl. 09:48.
Citera
2023-10-04, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nu påstod Avel nåt om hur diskussionerna gått i tråden.
Vilket var bullshit.

Fatta vad som skrivs eller lägg dig inte i.

Diskussionen i tråden har varit att Maja inte är skyldig, andra har tyckt att hon är rätt dömd.
Jag anser att Maja är skyldig till mord men kan ändå respektera dem som inte tycker som mig pga deras expertis.

Du är sent inkommen i tråden, du hade inte kallat honom för patetisk om du varit med från början.
Citera
2023-10-04, 09:54
Medlem
Citat:
Nu påstod Avel nåt om hur diskussionerna gått i tråden.
Vilket var bullshit.

Fatta vad som skrivs eller lägg dig inte i.

Om du kollar i Aftonbladets rapportering så är det enda inlägget som är pinnat/fastnålat det som jag citerade om detta. Alltså gör även Aftonbladet bedömningen att detta är viktigt att åklagaren menar att Maja inte hade någon konflikt med Tove.

Alltså blir det:

"– Så vitt jag förstår har Maja inte haft någon aktiv konflikt med Tove. "

Och det går stick i stäv med dina och andras inlägg här om hur även MH har haft en konflikt med Tove.

Så fatta vad som skrivs. Jag och åklagaren menar inte att det endast är MH som haft en konflikt med Tove. Han menar att det är Johanna som haft konflikten och inte MH. Han lär utveckla detta senare.

Så den eviga analys av MH och hur hon varit i en konflikt med Tove om diverse den bilden delar inte åklagaren som ju faktiskt lägger fram bevisningen här. Sorry men så är läget.
Citera
2023-10-04, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Varför är inte Rullman åklagare?
För att han bytt jobb, ska bli domare/ hovrättsråd i Göta hovrätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag tycker än så länge att han missar detaljer som bör tas upp

För mig är det så konstigt att förra åklagaren inte längre driver fallet. Den personen har fått en annan bättre position innan fallet ska tas upp av hovrätten. Man har valt att plocka bort en person, som ville se mördarna få livstid, mot en annan person som inte verkar lika insatt som första åklagaren och som verkar nöja sig med misshandel som åtalspunkt. Hatar att säga detta, men har en känsla av att man har påverkat målet nu för att kunna ge brottslingarna lindrigare straff.
Citera
Medlem
Citat:
Enligt fup har Maja tagit sida med J.

I grunden är det dock inte Majas konflikt utan Johannas.

Fattar du verkligen inte skillnaden kan jag inte göra annat än beklaga och du plockade inga stilpoäng.
Patetiskt som sagt.

Nu tror jag du ägnar dig åt lite damage control faktiskt. Det har dundrats på om att MH och JJ är likvärdiga och de har haft en konflikt med Tove osv.

"Förankrad i FUP" gäller inte i hovrätten så det blir det som åklagaren lägger fram.

Nu kan diskussionen om MH alltså utgå från som du menar att det inte är MH:s konflikt. Borde du fattat tidigare kanske.
Citera
2023-10-04, 09:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Om du kollar i Aftonbladets rapportering så är det enda inlägget som är pinnat/fastnålat det som jag citerade om detta. Alltså gör även Aftonbladet bedömningen att detta är viktigt att åklagaren menar att Maja inte hade någon konflikt med Tove.

Alltså blir det:

"– Så vitt jag förstår har Maja inte haft någon aktiv konflikt med Tove. "

Och det går stick i stäv med dina och andras inlägg här om hur även MH har haft en konflikt med Tove.

Så fatta vad som skrivs. Jag och åklagaren menar inte att det endast är MH som haft en konflikt med Tove. Han menar att det är Johanna som haft konflikten och inte MH. Han lär utveckla detta senare.

Så den eviga analys av MH och hur hon varit i en konflikt med Tove om diverse den bilden delar inte åklagaren som ju faktiskt lägger fram bevisningen här. Sorry men så är läget.
Citat:

Du och åklagaren?! 😂

Du ljuger om diskussionerna i tråden.
Finns ingen som inte vet att det i grunden är Johannas konflikt,
MEN;

Inlagt av mig igår.

Majas väninna AS:
"Tove och Maja då?
De har inte umgåtts så mycket. De sågs mest på fest. Maja var inte med när Johanna och Tove var och fikade till exempel.
Hur var Tove och Majas relation?
De var trevliga mot varandra. De var på fest. Det var mer sedan när Johanna och Tove blev osams, så tog Maja Johannas parti."

Inlagt av mig tidigare.

Maja när hon var väldigt arg ang Tove och ställde upp för Johanna:

BF: Men om jag förstår dig rätt då Maja, du och den här, A gick hem till A*lbin för att prata med Tove men Tove hon var ledsen eller hur du sa så ni pratade med A*lbin men gällde
det här Johannas problem?
M: Mmm.
BF: Varför tog inte Johanna det själv då?
M: Eh, ja alltså jag kände. Jag kände väl mer att jag ville stå upp för Johanna.
BF: Berätta! Är hon inte kapabel till att stå upp för sig själv?
M: Jo det är hon.
BF: Varför känner du så då att du behövde göra det?
M: Ja, jag vet inte, alltså det, jag har väl känt att Johanna har fått ta en del onödig skit ibland
av folk så då kände jag väl bara att ja, jag står upp för henne.

BF: Var Johanna med dit?
M: Eh, njae, hon kom senare. Eh, när vi skulle gå därifrån.
BF: Så hon visste att du hade gått dit?
BF: Men hon var inte med från början då?
BF: Okej. Var det så att Johanna bad dig göra detta?
M: Nej."
Citera
2023-10-04, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag tycker att åklagaren verkar ordentligt insatt och presenterar händelseförloppet otroligt bra.
Jag tror inte han är så säker på att Maja deltog i mordet.

Återstår att se, men han har lång erfarenhet av detta ocg det är ju sedan i slutklämmen som han kommer argumentera även kring MH:s roll i detta. Men vad gäller konflikten i sig så verkar han ligga lågt med MH:s roll i den.
Citera
2023-10-04, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigisimund
För mig är det så konstigt att förra åklagaren inte längre driver fallet. Den personen har fått en annan bättre position innan fallet ska tas upp av hovrätten. Man har valt att plocka bort en person, som ville se mördarna få livstid, mot en annan person som inte verkar lika insatt som första åklagaren och som verkar nöja sig med misshandel som åtalspunkt. Hatar att säga detta, men har en känsla av att man har påverkat målet nu för att kunna ge brottslingarna lindrigare straff.
Vi får se hur det går, personligen vill jag att hovrätten fastställer tingsrättens dom.
Det borde vara mord att strypa någon till döds, inte synnerligen grov misshandel, grov misshandel eller misshandel.
Citera
2023-10-04, 10:01
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Har du svårt med förståelsen?? Lilla vän, du behöver inte vara raketforskare för att begripa att när Maja och Johanna träffades första gången så uppstod det ett matching klick, innan deras match så var Johanna en bitch och Maja likaså men ingen av dom begick en enda brottslig handling men när dessa två avarter träffade varandra så blev dom parters in crime.

Men jag förstår att det blir för mycket att ta in för dej, för Maja är väl oskyldig som en brud, eller??
Store, kloke vän, ja, jag har svårt att förstå och ta in följande:
"innan deras match så var Johanna en bitch och Maja likaså men ingen av dom begick en enda brottslig handling"

I beskrivningen som vänner, coach och föräldrar lämnat av M före hon träffat J kan jag inte se någon bitchighet.
Länka gärna!

Länka gärna även till något som visar att de inte begick en enda brottslig handling innan de träffades.

Hon har gjort sig skyldig minst till gravfridsbrott.
Jag tvivlar på att hon deltog I badrummet, men jag har aldrig påstått att det skulle vara någon sanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in