2023-10-16, 09:51
Medlem
]Älskar att de nu i artikeln i AB lagt till att hon haft en reseförsäkring som gått ut.... Känns som efterkonstruktion p g.a all kritik de fått efter artikeln i Expressen. Om det som står här är sant måste det komma ut att familjen ljuger.
Senast redigerad av steakholder 2023-10-16 kl. 09:56.
Citera
2023-10-16, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Det är såklart oerhört tragiskt att en sådan ung person råkar ut för en allvarlig olycka, verkligen.

Personen borde dock ha vetat bättre, efter att ha bott där sedan 2022 så bör hon haft vetskapen samt tillräckligt med förnuft för att inte sätta sig på en moped i spöregn. Trafiken i Thailand är livsfarlig redan som den är, regn gör det knappast bättre.

Trafiken i thailand är inte rolig, försökte undvika trafiken så mycket som möjligt när jag var där.. stackars människa men bege sig ut i trafiken där en stor risk.. har man dessutom ingen hjälm om jag förstått det hela rätt om man kör moped i ett regnigt tillstånd så leker du med döden..
Senast redigerad av pistonhonda 2023-10-16 kl. 09:59.
Citera
2023-10-16, 10:14
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FivePoundPeter
Lite hårda ordalag ändå.

Jag är iallafall väldigt glad att vi inte har lika mycket av denna GoFundMe-kultur som många andra länder har.

Lite orättvist dessutom, hon är nog inte den ende svensken i samma sits. Men kvällstidningarna tar upp hennes öde och med tanke på att hon är ung, söt och blond så får hon mer sympatier än andra skulle fått.

Hade jag varit i samma sits hade nog ingen donerat! 😂
Tycker nog inte att det är hårda ordalag då familjen beter sig som de gör just för att de vet att det funkar att ljuga. Hade de haft vilja att bidra själva hade de såklart försökt framhäva att deras ekonomi inte klarar av kostnaden. Nä tvi vale för bemedlat folk som vill att andra ska betala. De tycker det är självklart att staten ska betala. Det är just såna människor som möjliggjort sveriges förfall.
Citera
2023-10-16, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda
Trafiken i thailand är inte rolig, försökte undvika trafiken så mycket som möjligt när jag var där.. stackars människa men bege sig ut i trafiken där en stor risk.. har man dessutom ingen hjälm om jag förstått det hela rätt om man kör moped i ett regnigt tillstånd så leker du med döden..
Tycker personligen att trafiken är härlig och rolig att köra i om man kör scooter/mc, man känner sig så mycket friare och de flesta kör faktiskt lugnt. Folk gillar att överdriva hur trafiken är i Thailand (med undantag Bangkok) pga att många dör i trafiken här. Men då ska vi inte glömma att många kör onyktra, att liksom sätta sig på scootern efter en utekväll är en normal sak eller folk som kör på droger. Samt att nästan alla kör utan hjälm och att barn börjar köra scooter innan det ens hunnit fylla 10. Men visst finns det platser som man borde undvika som turist, t.ex Bangkok eller Koh Samui när det ösregnar.
Citera
2023-10-16, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Jo men om inget hade hänt så har hon ju betalat för försäkringen helt i onödan
De flesta betalar försäkring "helt i onödan". Själv har jag bl a betalat hemförsäkring "helt i onödan i över 40 är. Ska säga upp alla försäkringar nu. Blir jag drabbad av något så ska jag gråta ut i Aftonhoran och starta en insamling.
Citera
2023-10-16, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steakholder
]Älskar att de nu i artikeln i AB lagt till att hon haft en reseförsäkring som gått ut.... Känns som efterkonstruktion p g.a all kritik de fått efter artikeln i Expressen. Om det som står här är sant måste det komma ut att familjen ljuger.
Det kan vara ren lögn också. Är nästan inga försäkringar som täcker olyckor utan hjälm eller körkort.
Citera
2023-10-16, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EldoradoBakpulver
Tycker personligen att trafiken är härlig och rolig att köra i om man kör scooter/mc, man känner sig så mycket friare och de flesta kör faktiskt lugnt. Folk gillar att överdriva hur trafiken är i Thailand (med undantag Bangkok) pga att många dör i trafiken här. Men då ska vi inte glömma att många kör onyktra, att liksom sätta sig på scootern efter en utekväll är en normal sak eller folk som kör på droger. Samt att nästan alla kör utan hjälm och att barn börjar köra scooter innan det ens hunnit fylla 10. Men visst finns det platser som man borde undvika som turist, t.ex Bangkok eller Koh Samui när det ösregnar.

Jag håller delvis med, men som du själv säger du så finns det en del ställen man bör undvika , i synnerhet vid sämre väder.

Jag själv var och reste runt med ett gäng vänner för 6 -7 år sedan där vi spenderade en hel del tid på mopeder. Såhär i efterhand när man reflekterar så inser man att man tog lite väl höga risker vid vissa tillfällen.

Kontentan är att med lite konsekvenstänk och sunt förnuft så brukar det oftast sluta bra, bristen på dessa två element är det som ställer till det, vilket enligt mig är orsaken till denna tragiska olycka.
Citera
2023-10-16, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EldoradoBakpulver
Det kan vara ren lögn också. Är nästan inga försäkringar som täcker olyckor utan hjälm eller körkort.

Skulle säga att ingen försäkring gäller om du inte följer givna lagar !

Första som kollas av försäkringsbolaget när det är dessa summor som skall betalas ut , körkort, hjälm, nykter !
Citera
2023-10-16, 11:49
Medlem
Skulle inte förvåna mig nu om morbrorn nu den giriga jäveln har tankat upp 740:n och är på väg ner och hämtar ungen så får de alla pengar i fickan istället. Horribelt är vad detta är
Citera
2023-10-16, 11:51
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Köp resan med nått kreditkort som inkluderar reseförsäkring folket!!! Enkelt.

Inte så enkelt.
Precis som hemförsäkringens reseförsäkring så är kreditkortens reseförsäkring tidsbegränsad vilket inte framgår tillräckligt tydligt (för dom som inte är uppmärksamma). När man hör om den här typen av problem handlar det nästan alltid om folk som varit utomlands mer än två månader och då måste du alltid se till att ha en specialförsäkring eftersom standard reseförsäkringar inte gäller så lång tid.
Citera
2023-10-16, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Jag håller delvis med, men som du själv säger du så finns det en del ställen man bör undvika , i synnerhet vid sämre väder.

Jag själv var och reste runt med ett gäng vänner för 6 -7 år sedan där vi spenderade en hel del tid på mopeder. Såhär i efterhand när man reflekterar så inser man att man tog lite väl höga risker vid vissa tillfällen.

Kontentan är att med lite konsekvenstänk och sunt förnuft så brukar det oftast sluta bra, bristen på dessa två element är det som ställer till det, vilket enligt mig är orsaken till denna tragiska olycka.
Ja man får verkligen vara på alerten då allt går fortare och att man kan köra lite hur man vill, så håller med om det du säger. Men menar mest att det här ryktet att det är fullkomligt livsfarligt att köra i Thailand är en myt. Kan man köra och inte tvekar i trafiken så ska det gå bra.Thailändarna kör inte som galningar eller värre än vad folk gör i Sverige, utan det är mer trafiken som fungerar annorlunda.
I Vietnam däremot kommer jag aldrig någonsin köra scooter, där kör folk som riktiga idioter och stannar inte för någon.
Citat:
Ursprungligen postat av Titanlife
Skugen försäkring gäller om du inte följer givna lagar !

Första som kollas av försäkringsbolaget när det är dessa summor som skall betalas ut , körkort, hjälm, nykter !
Precis och det är vad jag tror ligger bakom detta men som familjen mörkar i och med att hon körde utan hjälm. Skrev nästan alla för att mitt försäkringsbolag som jag använder är det enda jag vet som täcker även utan hjälm/körkort.
Citera
2023-10-16, 12:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
När man har skrapat ihop allt man kan är det kanske inte orimligt att man försöker få ihop resten på annat sätt exempelvis genom ett tiggar-konto . Men då ljuger man naturligtvis inte ihop en påhittad historia. Det är riktigt fult gjort.

Kanske. Men inte många har 1,4 mille att bara slänga upp så där direkt. Man kommer ju därmed försöka få till det så bra som bara möjligt för staten eller kanske rika svenskar ska gripa in. Tycker inte det är fult att göra så. I deras värld är säkert denna kvinnan fortsatt bara den där hästtjejen som hon var vid 15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in