Citat:
Ursprungligen postat av
karlenn
Jag håller delvis med, men som du själv säger du så finns det en del ställen man bör undvika , i synnerhet vid sämre väder.
Jag själv var och reste runt med ett gäng vänner för 6 -7 år sedan där vi spenderade en hel del tid på mopeder. Såhär i efterhand när man reflekterar så inser man att man tog lite väl höga risker vid vissa tillfällen.
Kontentan är att med lite konsekvenstänk och sunt förnuft så brukar det oftast sluta bra, bristen på dessa två element är det som ställer till det, vilket enligt mig är orsaken till denna tragiska olycka.
Ja man får verkligen vara på alerten då allt går fortare och att man kan köra lite hur man vill, så håller med om det du säger. Men menar mest att det här ryktet att det är fullkomligt livsfarligt att köra i Thailand är en myt. Kan man köra och inte tvekar i trafiken så ska det gå bra.Thailändarna kör inte som galningar eller värre än vad folk gör i Sverige, utan det är mer trafiken som fungerar annorlunda.
I Vietnam däremot kommer jag aldrig någonsin köra scooter, där kör folk som riktiga idioter och stannar inte för någon.
Citat:
Ursprungligen postat av
Titanlife
Skugen försäkring gäller om du inte följer givna lagar !
Första som kollas av försäkringsbolaget när det är dessa summor som skall betalas ut , körkort, hjälm, nykter !
Precis och det är vad jag tror ligger bakom detta men som familjen mörkar i och med att hon körde utan hjälm. Skrev nästan alla för att mitt försäkringsbolag som jag använder är det enda jag vet som täcker även utan hjälm/körkort.