2023-10-16, 01:34
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Tack för att du uppmärksammade min felskrivning.
Men om du inte förstår att det var en felskrivning, då är det du som är korkskallen.

Inte heller betyder det att hon mördat.
Däremot betyder det att hon skall betraktas som oskyldig!

Ja, och att Tove skickat med sin mobil med Johanna för att Johanna skulle kunna använda den för att köpa en hamburgare åt Tove, som var hungrig, men så glömde Johanna det.
Eller nåt sånt.
Ja, knäppgök var ordet. Definitivt.
Men det där är symptomatiskt för Maja-hatare, att hitta på en massa helgalna historier om hur Maja eller Johanna borde ha agerat istället. Som om ni själva vore experter på hur man mördar eller kommer undan med mord.
Du påstår att det är förtal att säga att Maja är en mörderska. Sen när började förtalet?
1) Var det ok att kalla Maja för mörderska när hon blev dömd i TR?
2) Var det ok att kalla Maja mörderska under inledningen av hovrättsförhandlingarna?

Domen i hovrätten har inte fallit än så varför anser du att det är förtal att kalla henne för mörderska nu? Vi kan bara anta vad domen blir
Citera
2023-10-16, 02:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
M SKULLE vara aktiv på Js mobil.
VAR hon aktiv på snapchat?
Hon skriver ordagrant att hon valde att ta Johannas mobil än att följa med till BP.
Som jag skrev positionerar mobilen på deras tältplats vilket är identiskt med svaret till sitt ex som kunde ha brunnit upp:
Att hon var med Maja.

Om hon sen inte ordagrant beskrev varenda knapptryckning - trots att hon beskriver att tanken var att befinna sig som låtsas-Johanna på snap - så att hänger du fast vid som om det vore en jävla livboj.
Citat:
Givetvis vill J att det ska se ut så, vilket M redogör för. Vad hon däremot inte berättar är vad hon faktiskt gör mer än har mobilen.
Är du helt bokstavstrogen, låg central koherens eller vad fattas dig?

Tack och lov att du inte sitter i nåt förhösrum och helt ignorerar att en person ordagrant säger att hon har Johannas mobil.
Citat:
Jag tror inte att hon ser det som brottsligt att fippla med Js tfn, nej.

"jag skulle, ja, eh, ja hålla koll och vara aktiv på hennes snapchat då för att ingen skulle misstänka, eh, att det skulle vara hon som hade gjort det."

"Misstänka att hon hade gjort det" betyder:

"BF: Men du det här med att tända eld hos H, vad var syftet med det?
M: Att bränna inne honom.
BF: Och när du säger bränna inne vad?
M: Ja döda"
Citat:
Vad hon menar med risky framgår inte. Det kan vara risken att åka fast men det kan även vara risken att de faktiskt skulle brinna inne.
Hon skiter i om de brinner upp om hon
a) vet i förväg att de ska brinna inne och inte gör ett förbannade dugg;
b) åker dit och ordagrant tittar på mordredskapen som ska tas i bruk nån timme senare.

Hur i hela friden kan du ens tro att en person bryr sig om hon åker till J för att softa och kolla på film timmar innan hon ska tända på?

Du skrev ang hennes fråga "hur gick det" om exet:
"Faktiskt kan det ha oroat henne eftersom hon undrar hur det gått när J kommer tillbaka."

Hon är alltså så oerhört orolig - att hon fortsätter festa och roa sig som om inget hänt:
Och tillåter att det sker två ggr till.

Waow.. Vår definition på att vara orolig och bry sig skiljer sig tydligen markant.

Hon är uppenbart kapabel att säga ifrån att hon vägrar festa efter en rejäl schism om samma ämne.
Hon vågar som sagt kritisera att J behandlar sitt ex F som trash och förhindra att PA åker över räcket.

Men när folk ska smygmördas för övrigt via eldsvådor är hon plötsligt retroaktivt oroligt varenda gång när J försökt mörda folk.

Sen skulle J smygmörda Tove. Hänsynsfullt stängde hon och låste badrumsdörren så inte Maja skulle höra.

Sen ville J gärna fyllköra till McD för att drottning Maja var plötsligt hungrig vid 03.
Citat:
Jag skriver om Ms rädsla att hoppa av båten och lämna tryggheten och du svarar att hon inte är rädd för J. ?!?
Ja, självklart - eftersom du skrev:

"men möjligheten att hoppa av ser jag som ytterst begränsad och förenad med stora risker."

Förenat med stora risker att lämna J?
Hon är väl för fan inte livegen som om J vore den sista människan på jorden, bärande på det sista riskornet.

Ytterst begränsade möjligheter?

Hon har en hel svärm av personer kring sig ända från skolan, via bup och i högsta grad föräldrarna.

Henne begränsningar ligger i att hon har så förbannade roligt ihop med J, att hon är så förtrolig och är med på allt.
Att hon därmed allierat sig och gynnar miljön.

Så vi är helt överens att hon är rädd för att lämnas - hon älskar nämligen att vara med J.

Hon ser mellan fingrarna på att folk riskerar dö, hänger på staket som blivande inbrottstjuv, ägnar sig åt skadegörelse och trakasserar och hånar sin fd väninna. Agerar som en pitbull på Nöjet angående Tove och sen tiger hon i 47 dagar.

Hade hon varit rädd hade hon medgett att hon varit med och gömt Tove - och pekat ut J som mördare - redan dag 1 som häktad.
Men Maja ville högst troligt fortsätta leva La Dolce Vita med Johanna - likt hon gjort efter tidigare mordförsök.
Senast redigerad av develi 2023-10-16 kl. 03:11.
Citera
2023-10-16, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Vi får hoppas att rättvisa kommer att utdömas och Maja kommer att få sitt straff i det jordliga livet inom kort.

Jag förstår att det är en antal här i tråden som försöker få uppmärksamhet genom att utrycka Maja till en oskyldiga uppenbarelse.

Försök att få uppmärksamhe istället genom att tända ett ljus för Tove det verkliga offret.

Hela Vetlanda är i sorg, möjligen inte några av de trehundra pingstvänner som bebor Vetlanda, men ni är bara 10% av befolkningen.

Att tycka synd om Maja med anhang lol, mördar familjen HELLm@n. Inget att tycka synd om vi kommer snart att få läsa om ytterligare våldsbrott från den familjen.

Fantastisk tur att du inte har någon makt inom Göta hovrätt.
Citera
2023-10-16, 04:46
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnJohnOlof
Fantastisk tur att du inte har någon makt inom Göta hovrätt.

Om inte Göta hovrätt ser till så att MH får sitt straff så får vi vänta på Karma. Och hoppas att hon inte mördar någon mer under tiden.
Citera
2023-10-16, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Om inte Göta hovrätt ser till så att MH får sitt straff så får vi vänta på Karma. Och hoppas att hon inte mördar någon mer under tiden.

Karma för vad? Varför skulle hon mörda någon?
Det är Johanna som är mördaren.
Citera
2023-10-16, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnJohnOlof
Karma för vad? Varför skulle hon mörda någon?
Det är Johanna som är mördaren.

Så du tror Maja låg och sov genom ett mord?
Citera
2023-10-16, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
du tror inte toves familj kommer överklaga för att båda ska åka dit för mord?
får johanna livstid eller 14år kommer hon sannolika överklaga
Vi får hoppas att Toves familj har styrkan att överklaga
Om det nu går att överklaga och att de inte måste stå för advokatkonsnader själva
Citera
2023-10-16, 06:54
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Som jag sa - både Johanna och Maja fick otäcka syner av haschkakan. Både Johanna och Maja blev utåtagerande mot varann. Både Johanna och Maja vägrade att göra saker under kvällen.

Det resulterade i att de blev osams. Johanna åkte hem och ville vara ensam, utan Maja. Kanske pga att Maja hade dragit i henne utanför Nöjet och vägrat låta Johanna gå in, fast hon ville?

Maja å sin sida accepterade inte att Johanna ville vara ensam utan sprang runt i hennes trapphus hela natten. Kanske lite pinsamt inför grannarna?

Om nu Johanna inte ville ha Maja där, kan man kanske förstå om hon blev irriterad. Eller är Johanna tvungen att alltid göra som Maja vill, för att du inte ska stämpla deras relation som ojämlik?

Det är väl ganska absurt att Majas pappa lägger sig i deras tonårstjafs och kontaktar en kompis till Maja för att medla? Det är något som varken Maja eller Johanna nämner, utan uppgiften kommer från Majas pappa. Tydligen blir de vänner redan nästa dag, så det är oklart om kompisen ens "medlar" eller om det bara löser sig. Och särskilt orolig över vänskapen är som sagt inte Maja, samma kväll väljer hon att stanna hemma när Johanna vill gå ut. Vänskapen överlevde även det.

Så händelsen resulterade i ingenting.
Slutsats: Vittnen kan man inte tro. De har ljugit och hittat på egna historier om inte M och J bekräftat.
Som följd av det förmodar jag då att även de som uppger "fel" info ljuger.
Citera
2023-10-16, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Fast rättsläkaren lutar sig ju mot exakt det, vetenskapen, som lutar sig mot statisktik och erfarenhet.
Att rättläkarna hävdar att det går, det är inget det taigt ur luften.

Läkaren ska arbeta i enlighet med vetenskap och beprövad erfarenhet.

Och även om nu något är ovanligt, vad hjälper det i det specifika fallet?

Rättsmedicin är ingen exakt vetenskap, det har vi fått lära oss under denna rättegång. Därav vore det intressant att veta var som underbygger hennes slutsats som i min mening är central för MH:s inblandning.
Citera
2023-10-16, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag måste fråga dig hur du har uppfattat detta och vad stämmer i det han säger

Under rättegången så säger Gillberg att han kunde snabbt gå in på M mob och se allt som polisens it tekniker och troligtvis den info som du du har bidragit med och att han fick fram det snabbt före polis och om jag förstått det rätt att han kontaktat Appels för att få fram detta

Det var inte vad han sa. Han syftade på sluttiderna i MH:s iPhone som syns i Hälsa-appen när man använder den. Jag har visat i tråden hur. Alltså på det sättet som radions granskning visade grannens skärm.
Senast redigerad av Avel 2023-10-16 kl. 08:03.
Citera
2023-10-16, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Så du tror Maja låg och sov genom ett mord?

Jag respekterar Göta hovrätt, och tror givetvis som varje förståndig människa att vad hovrätten kommer fram till är vad som är närmast sanningen.
Citera
2023-10-16, 07:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Karma för vad? Du tycker inte att ddt är straff nog att ha suttit misstänkt för mord, sedan dömd till livstid för mord, efter att ha tvingats hjälpa den riktiga mördaren, Johanna, att bära ner Toves kropp och få in kroppen i bilen? Tvingas memorera en uppdiktad story av Johanna, annars kommer Johanna se till att du åker dit för mordet?!

Att sitta isolerad, med chocken över att någon du trodde var din kompis, har dödat en person som hon uttalat så mycket hat mot.
Jag tror inte att Maja i sin vildaste fantasi hade kunnat tro att Johanna skulle kunna döda någon.

Chocken och ångesten över att ha blivit indragen i att bära en död kropp, en vän, som din bff uppenbarligen dödat, det är så bisarrt att man inte vet vad man ska göra.
Rädslan över vad Johanna visat sig kapabel till, inte bara elaka ord, förstörelser, eldande, utan mord.
Kunde hon döda en gång, finns det inga spärrar kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in