Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
M SKULLE vara aktiv på Js mobil.
VAR hon aktiv på snapchat?
Hon skriver ordagrant att hon valde att ta Johannas mobil än att följa med till BP.
Som jag skrev positionerar mobilen på deras tältplats vilket är identiskt med svaret till sitt ex som kunde ha brunnit upp:
Att hon var med Maja.
Om hon sen inte ordagrant beskrev varenda knapptryckning - trots att hon beskriver att tanken var att befinna sig som låtsas-Johanna på snap - så att hänger du fast vid som om det vore en jävla livboj.
Citat:
Givetvis vill J att det ska se ut så, vilket M redogör för. Vad hon däremot inte berättar är vad hon faktiskt gör mer än har mobilen.
Är du helt bokstavstrogen, låg central koherens eller vad fattas dig?
Tack och lov att du inte sitter i nåt förhösrum och helt ignorerar att en person ordagrant säger att hon har Johannas mobil.
Citat:
Jag tror inte att hon ser det som brottsligt att fippla med Js tfn, nej.
"jag skulle, ja, eh, ja hålla koll och vara aktiv på hennes snapchat då
för att ingen skulle misstänka, eh, att det skulle vara hon som hade gjort det."
"Misstänka att hon hade gjort det" betyder:
"BF: Men du det här med att tända eld hos H, vad var syftet med det?
M: Att bränna inne honom.
BF: Och när du säger bränna inne vad?
M: Ja döda"
Citat:
Vad hon menar med risky framgår inte. Det kan vara risken att åka fast men det kan även vara risken att de faktiskt skulle brinna inne.
Hon skiter i om de brinner upp om hon
a) vet i förväg att de ska brinna inne och inte gör ett förbannade dugg;
b) åker dit och ordagrant tittar på mordredskapen som ska tas i bruk nån timme senare.
Hur i hela friden kan du ens tro att en person bryr sig om hon åker till J för att softa och kolla på film timmar innan hon ska tända på?
Du skrev ang hennes fråga "hur gick det" om exet:
"Faktiskt kan det ha oroat henne eftersom hon undrar hur det gått när J kommer tillbaka."
Hon är alltså så oerhört orolig - att hon fortsätter festa och roa sig som om inget hänt:
Och tillåter att det sker två ggr till.
Waow.. Vår definition på att vara orolig och bry sig skiljer sig tydligen markant.
Hon är uppenbart kapabel att säga ifrån att hon vägrar festa efter en rejäl schism om samma ämne.
Hon vågar som sagt kritisera att J behandlar sitt ex F som trash och förhindra att PA åker över räcket.
Men när folk ska smygmördas för övrigt via eldsvådor är hon plötsligt retroaktivt oroligt varenda gång när J försökt mörda folk.
Sen skulle J smygmörda Tove. Hänsynsfullt stängde hon och låste badrumsdörren så inte Maja skulle höra.
Sen ville J gärna fyllköra till McD för att drottning Maja var plötsligt hungrig vid 03.
Citat:
Jag skriver om Ms rädsla att hoppa av båten och lämna tryggheten och du svarar att hon inte är rädd för J. ?!?
Ja, självklart - eftersom du skrev:
"men möjligheten att hoppa av ser jag som ytterst begränsad och förenad med stora risker."
Förenat med stora risker att lämna J?
Hon är väl för fan inte livegen som om J vore den sista människan på jorden, bärande på det sista riskornet.
Ytterst begränsade möjligheter?
Hon har en hel svärm av personer kring sig ända från skolan, via bup och i högsta grad föräldrarna.
Henne begränsningar ligger i att hon har så förbannade roligt ihop med J, att hon är så förtrolig och är med på allt.
Att hon därmed allierat sig och gynnar miljön.
Så vi är helt överens att hon är rädd för att lämnas - hon älskar nämligen att vara med J.
Hon ser mellan fingrarna på att folk riskerar dö, hänger på staket som blivande inbrottstjuv, ägnar sig åt skadegörelse och trakasserar och hånar sin fd väninna. Agerar som en pitbull på Nöjet angående Tove och sen tiger hon i 47 dagar.
Hade hon varit rädd hade hon medgett att hon varit med och gömt Tove - och pekat ut J som mördare - redan dag 1 som häktad.
Men Maja ville högst troligt fortsätta leva La Dolce Vita med Johanna - likt hon gjort efter tidigare mordförsök.