2023-10-16, 11:33
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Satan vad trött man är på att ens höra fraser som "Hamas kräver att...." eller "Hizbolla tycker att....". Vi pratar om vedervärdiga terrororganisationer/ mördarsekter som är fullständigt fanatiska. De är ett gift på denna planet och medför enbart djupaste elände för alla. Båda organisationer bör totalt destrueras eftersom de aldrig kan vara en positiv kraft för vare sig världen eller folk de styr över.

Hamas har med sitt vidriga och oförlåtliga terrordåd mot civila israeler gjort sig omöjliga för alltid. Israel, och den övriga civiliserade världen, kan aldrig acceptera dem som part att interagera med. Till dess det blir säkerställt att Gaza väljer en konstruktiv modell för sitt område bör, när Israels militära insats är över, en bred demilitariserad zon skapas mellan Gaza och Israel. Vi talar taggtråd, drönarbevakning (även med IR-kameror), beväpnade styrkor osv. Israel, och dess befolkning, ska aldrig mer behöva råka ut för att lömska terrorister smyger över gränsen på natten för att döda civila. Det är uteslutet. Palestinierna får nu ta konsekvenserna av att ha röstat fram en terroristledning. Om x antal år, i fall Gaza blir konstruktivt och stabilt, kan situationen normaliseras. Men inte nu.
Du kan kanske få vad du önskar nu.

Vem ska styra denna demilitariserade zon om du får bestämma?
Citera
2023-10-16, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Palestinierna på Gaza har haft 18 år på sig att installera solceller eller på andra sätt fixa sin energiförsörjning. Att skylla på Israel är löjligt. Det har ju varit möjligt att importera mängder av militärt material trots Israels blockad av sådant gods, så det hade såklart varit möjligt att smuggla in material för egen produktion av solceller eller solceller tillverkade på annat håll. Om dina fantasier om Israel hindrat import av material för solceller hade varit sanna.

Det är dessutom löjligt att lägga hela ansvaret på att solceller inte installerats på Hamas. Att civila palestinier passivt suttit i 18 år och väntat på att den palestinska regeringen ska installera solceller åt dem i stället för att själv ta tag i saken är bortom mänsklig fattningsförmåga. Samma sak med andra förnödenheter. Hur kan det komma dig att civila palestinier - som det påstås i den palestinska offerpropagandan - inte har lagt upp förråd av mat, vatten och mediciner som räcker mer än några få dagar med tanke på de umbäranden som de enligt utsago har tvingats utstå sedan 1948? Om det vore sant att palestinierna har en så extrem just-in-time mentalitet när det gäller den egna försörjningen av nödvändiga basvaror, så är det en jävla tur för dem att de har Israel som granne. Annars skulle de alla ha törstat, svultit och frusit ihjäl för länge sedan.

Jaha, om jag är den enda som hatar på enskilda folkgrupper så är dina påståenden om att israeler och judar drivs av hat mot palestinier rent snack. I och med att jag varken är israel eller jude.

Du vet att det kostar massa pengar att installera solceller och att dom flesta i Gaza är fattiga? Det finns massa artiklar om folk som har installerat solceller (och problemen med att göra det) så det är inget som det inte görs nåt åt.

Vart har jag skrivit att judar drivs av nåt hat mot palestinier?
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Jag hatar foliehattsteorier, men lite märkligt är det att Israels alla säkerhetstjänster missat hela denna Hamas-operation, som måste tagit år att förbereda (tänk alla raketer). Gaza-remsan måste vara jordens mest övervakade område med drönare och satelliter 24/7, all telefon- och datatrafik avlyssnas och analyseras, det finns massor av tjallare på marken osv.

Även om Israel missat förberedelserna så är det ytterst märkligt att responsen dröjde så länge när Hamas attack väl var igång. Varför skickades inte Apache-helikoptrar, drönare och stridsflyg in och sköt terroristerna i stycken? Det måste ju även finnas snabbinsatsstyrkor på marken i närheten av Gaza som står beredda dygnet runt, oavsett helger och högtider.

"Yasmine" som var på rave-partyt säger i israelisk radio att det var israeliska poliser och inte Hamas-terrorister som dödade festivalbesökare:
https://www.bitchute.com/video/mHPD2O36oadB/

En judisk bosättarkvinna påstår att Netanyahu med flit lät Hamas genomföra sitt dåd:
https://www.bitchute.com/video/W0dOBiIei02k/

Kan vara fejk såklart, men det osar lite katt här ändå...
Ja det osar katt utav det hela.
De som tjänar mest på det här och vinner mark är IS.
Deras mål är ju att få västerlänningar och judar att hata muslimer genom rädsla och vidriga beteenden och i sin tur då väcka muslimers försvar mot hatare IS har skapat genom sina avskyvärda handlingar.
Och sionister i sin tur har drag utav terroristerna och vill också ha krig mellan västerlänningar, judar och muslimer.
I tråden här ser man ju tydligt att IS lyckats med sitt i allafall.
Muslimer själva säger inte mycket vad gäller terroristers idioteri. De är kloka nog att inte gå i fällan. Hur länge de kan stå emot är en annan fråga.

Hamas är väl en slags lillebror till IS.
Likaså Hizbolah och till stor del även sionister.

Man bör akta sig för att gå deras hatväg.
De vill att vi skall slåss ÅT dem.
Senast redigerad av gabrielle2 2023-10-16 kl. 11:50.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Tillfälligt har alltid en tendens att bli permanent, och speciellt i detta fall då vi talar om Israel med intresse av etnisk rensning i Gaza.

Okej. Du tänker alltså likadant som Hamas och övriga arabvärlden. Det är bättre att palestinier är kvar i Gaza och riskerar sina liv än att de får tillfälligt skydd i ett annat land. För annars kan man 1) inte beskylla Israel för att döda dem och inte ge dem el och vatten, och 2) man riskerar att Israel ska få för sig att vägra låta dem komma tillbaka.

Är det korrekt uppfattat? I så fall kan du inte påstå att det är civilas liv du prioriterar högst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Enbart "givarkonferensen" 2007 gav palestinierna ca 90 miljarder svenska kronor, t o m gnidna Qatar har givit dem miljarder och inte minst EU har öst pengar över palestinierna. 880 miljarder € sedan 2000 = ca 11.500 miljarder SEK bara från EU. ELVA TUSEN FEMHUNDRA MILJARDER KRONOR på 20 år bara från EU! Lägg sedan till FN och länder (humanitära stormakter) som Sverige mm mm. Inget folk i världen har någonsin fått lika mycket gratispengar inpumpat per capita, år efter år. Ändå har de inte ens kunnat göra något vettigt av pengarna utan köpt vapen, bott på lyxhotell i Qatar och grävt tunnlar istället.

https://civil-protection-humanitarian-aid.ec.europa.eu/where/middle-east-and-northern-africa/palestine_en

Japp. Talande exempel på hur Hamas har roffat åt sig och förstört Gaza.
Citera
2023-10-16, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EBITDADDY
Det är Hamas som offrar civila. Inte Israel.

Vad vet du förresten om "internationell lag", förutom vad du läst i nyheterna?

Hamas offrar absolut civila, dom är en vidrig terrororganisation. Jag har som sagt aldrig förvarat dom.

Israel offrar civila med. Kan man inte se det är man blind.

Jag vet en hel del. Är det nåt specifikt du undrar över?
Citera
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EBITDADDY
Du låter som en förvirrad och paranoid antisemit. Ser judar under varje sten.

Om bussen är sen är det säkert också judarnas fel i din värld

Du bemöter inget av mina argument. Snarare du som är förvirrad när judars offentliga lobby och makt diskuteras. Självklart vill judarna att Israel ska finnas till och skyddas, konstigare vore det annars? För övrigt var min länk till en israelisk tidning: https://www.haaretz.com/2003-04-03/ty-article/white-mans-burden/0000017f-e398-d804-ad7f-f3fa5d520000

Är de antisemiter?

Hur tror du Israel kom till och expanderar? Varför tror du att USA ens har en militär närvaro Mellanöstern?

Läs denna boken om du vill lära dig grundläggande fakta: https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Israel_Lobby_and_U.S._Foreign_Policy
Senast redigerad av sxephil 2023-10-16 kl. 11:43.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Problemet skulle naturligtvis inte vara att Assad skulle ha en stark militär. Sov du under hela kriget i Syrien? Ryssarna är där och är allierade med Assad.

Juste, Assad klarar inte ens av att behålla kontrollen över sitt eget land utan Rysslands hjälp. Ett sånt land kan omöjligtvis gå i krig med andra länder. Det vore livsfarligt, närmast självmord, för dem.

Ryssland kan självklart inte gå i krig i mellanöstern. De klarar inte ens av att hantera kriget i Ukraina. De har absolut inga resurser att avvara någon annanstans.

Citat:
Syrien var för övrigt bara ett exempel av flera.

Låter som att du också har kommit till "insikt", som inte ens Blinken har.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Då ska vi använda oss av logik här, ett väldigt kraftfullt verktyg mot idioter:

Om jag blir illa behandlad och attackeras av radikala muslimer, har jag då rätt att elda upp oskyldiga muslimer levande ?

Att jämföra Hamas med det där är patetiskt och löjeväckande. Det är inte den israeliska staten som står bakom det där.

Att jämföra den där fjuttartikeln med det Hamas har gjort tyder på att allt inte står rätt till i hjärtbanken din.

Staten Israel stöttar inte radikala israeler som dödar palestinier, om så var fallet, varför står det då följande i din artikel: ''Two Israeli settlers and at least five Palestinians were arrested by Israeli security forces, who say they are still investigating the incident.''.

De israeliska säkerhetsvakterna jobbar ju för staten.

Du verkar legitimera det Hamas har gjort mot oskyldiga judar utifrån vad några radikala israeler har gjort mot palestinier, något som inte ens stöttas av den israeliska staten då det blev arresteringar.

Så om ett par invandrare beter sig hotfullt mot mig och tar till våld, då har jag rätt att elda upp oskyldiga invandrare levande bara för att de är av samma folkslag?

Du är dummare än vad jag trodde. Det går inte att jämföra de där två. Ingen har sagt att israelerna är guds bästa barn men att ta ut sin vrede på oskyldiga människor (israeler) som råkar tillhör samma folkslag är ren ondska och rasism.

Tänk ett varv extra innan du skriver obotligt korkade saker.

Det hamas har gjort är betydligt värre. I artikeln nämns ett par dödsfall, på musikestivalen dog flera hundra, och vi pratar om 1000+ totalt. Det är löjeväckande att jämföra de två.

Hur många civila palestinier tror du har dött av israeliska kulor och israeliska bomber sedan israelerna först fördrev och började mörda palestinier efter andra världskriget? Hur många civila israeler tror du dött under samma tidsperiod? Om du tror att bosättningarna är ett litet "fjuttproblem" så avslöjar det allt som behövs om din okunnighet. Rekommenderar som sagt att du läser på mer om israeliska bosättares ockupation av palestiniers hem på västbanken. Jag säger inte att du är en ond person, bara en väldigt ignorant person.
Citera
2023-10-16, 11:38
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Okej. Du tänker alltså likadant som Hamas och övriga arabvärlden. Det är bättre att palestinier är kvar i Gaza och riskerar sina liv än att de får tillfälligt skydd i ett annat land. För annars kan man 1) inte beskylla Israel för att döda dem och inte ge dem el och vatten, och 2) man riskerar att Israel ska få för sig att vägra låta dem komma tillbaka.

Är det korrekt uppfattat? I så fall kan du inte påstå att det är civilas liv du prioriterar högst.
Nej, jag tänker inte så. Jag har inte den prioriteringen, och jag månar inte främst om vare sig judar eller araber.

Däremot konstaterar jag att egyptiska farhågor är baserade i verkligheten. Israel behöver också lära sig att ta ansvar och inte bara låta andra ta hand om deras problem.
Citera
2023-10-16, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Enbart "givarkonferensen" 2007 gav palestinierna ca 90 miljarder svenska kronor, t o m gnidna Qatar har givit dem miljarder och inte minst EU har öst pengar över palestinierna. 880 miljarder € sedan 2000 = ca 11.500 miljarder SEK bara från EU. ELVA TUSEN FEMHUNDRA MILJARDER KRONOR på 20 år bara från EU! Lägg sedan till FN och länder (humanitära stormakter) som Sverige mm mm. Inget folk i världen har någonsin fått lika mycket gratispengar inpumpat per capita, år efter år. Ändå har de inte ens kunnat göra något vettigt av pengarna utan köpt vapen, bott på lyxhotell i Qatar och grävt tunnlar istället.

https://civil-protection-humanitarian-aid.ec.europa.eu/where/middle-east-and-northern-africa/palestine_en

OUFF!
Citera
2023-10-16, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Jenkins
Hamas offrar absolut civila, dom är en vidrig terrororganisation. Jag har som sagt aldrig förvarat dom.

Israel offrar civila med. Kan man inte se det är man blind.

Jag vet en hel del. Är det nåt specifikt du undrar över?

Ja, för det finns nämligen ingen internationell "lag". Det är bara avtal.

Hur menar du att man kan besegra Hamas utan att angripa dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in