2023-10-06, 22:09
Medlem
mr.aidss avatar
Förstår inte varför folk i tråden klagar så mycket på MacGregor. Av det relativt lilla jag sett av honom på PBD podcast och Tucker Carlsons show så tycker jag hans analys av Ukraina situationen känns ganska så on point.
Citera
2023-10-15, 16:00
Medlem
KjellSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.aids
Förstår inte varför folk i tråden klagar så mycket på MacGregor. Av det relativt lilla jag sett av honom på PBD podcast och Tucker Carlsons show så tycker jag hans analys av Ukraina situationen känns ganska så on point.

Har du ens sett på filmen som länkas i första inlägget? Inget han säger stämmer nu såhär 1 1/2 år senare.
Citera
2023-10-15, 16:40
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjellSortering
Har du ens sett på filmen som länkas i första inlägget? Inget han säger stämmer nu såhär 1 1/2 år senare.

Nej, jag skriver ju det i mitt inlägg att det enda jag har sett av honom är Tucker Carlson och PBD Podcast.

Vad menar du han säger som är visat sig vara helt fel? Orkar inte kolla igenom klippet just nu. Såg att klippet hette något i stil med ”the war is for all intents and purposes allready decided”, vilket enligt mig verkar ha stämt ganska så bra redan från början. Finns ju ingen värld där Ukraina besegrar Ryssland i längden utan NATO, även om dom varit mer framgångsrika än vad som troddes från början.
Citera
2023-10-15, 17:08
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Nej, jag skriver ju det i mitt inlägg att det enda jag har sett av honom är Tucker Carlson och PBD Podcast.

Vad menar du han säger som är visat sig vara helt fel? Orkar inte kolla igenom klippet just nu. Såg att klippet hette något i stil med ”the war is for all intents and purposes allready decided”, vilket enligt mig verkar ha stämt ganska så bra redan från början. Finns ju ingen värld där Ukraina besegrar Ryssland i längden utan NATO, även om dom varit mer framgångsrika än vad som troddes från början.
Fast nu får ju Ukraina hjälp av hela den civiliserade världen, inte bara Nato, så då stämmer alltså inte det som MacGregor säger.
Ditt resonemang är ju ungefär: "Om inte MacGregor hade haft fel, så hade han haft rätt." Är det speciellt smart att resonera så?
Citera
2023-10-15, 17:50
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Fast nu får ju Ukraina hjälp av hela den civiliserade världen, inte bara Nato, så då stämmer alltså inte det som MacGregor säger.
Ditt resonemang är ju ungefär: "Om inte MacGregor hade haft fel, så hade han haft rätt." Är det speciellt smart att resonera så?

Vilka länder i den civiliserade världen ingår inte Nato? I stort sett alla, inklusive oss själv snart. Men det är ju skillnad på att skicka resurser och materiell mot att skicka boots on the ground så att säga. Ukraina hålls just nu flytande av västmakterna men inte mer än så, sekunden som pengarna sinar så kommer Ryssland tyvärr köra över Ukraina.

Och nej, jag resonerar inte så. Det enda jag försökte framför är att av de lilla jag sett av honom (inte de klipp som länkas i ts) tycker jag hans analyser av Ukraina känns ganska så pricksäkra. Vad han säger i TS länkade klipp kan jag dock inte svara på om de stämmer eller inte. Varken du eller personen som citerade mig svarade på vad han säger i TS klipp som ni anser vara fel?
Senast redigerad av mr.aids 2023-10-15 kl. 17:53.
Citera
2023-10-15, 17:57
Medlem
Citat:
Vilka länder i den civiliserade världen ingår inte Nato? I stort sett alla, inklusive oss själv snart. Men det är ju skillnad på att skicka resurser och materiell mot att skicka boots on the ground så att säga. Ukraina hålls just nu flytande av västmakterna men inte mer än så, sekunden som pengarna sinar så kommer Ryssland tyvärr köra över Ukraina.

Och nej, jag resonerar inte så. Det enda jag försökte framför är att av de lilla jag sett av honom (inte de klipp som länkas i ts) tycker jag hans analyser av Ukraina känns ganska så pricksäkra. Vad han säger i TS länkade klipp kan jag dock inte svara på om de stämmer eller inte. Varken du eller personen som citerade mig svarade på vad han säger i TS klipp som ni anser vara fel?

Alla kan ha fel och det är inte konstigt i sig. Skillnaden med Trumpofanten är att han bara dubblar satsningen hela tiden trots att inget pekar på att något blivit mer positivt för pissRyZzarna. Han skämmer ut sig.
Citera
2023-10-15, 18:44
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjellSortering
Det har sin förklaring i att denne MacGreger är precis som alla петухи-ryzzar, som med hjälp av Google Translate förpestat Flashback den senaste tiden, fullständigt CP. Människor som sympatiserar med ideologin och mentaliteten därborta är helt enkelt primitiva och efterblivna:
(FB) Videor (sep 2022): Ryssland mobiliserar söndersupna män från landsbygden till kriget
(FB) Ryska mobiliseringen en total katastrof -Hel bataljon eliminerad timmar efter ankomst
Citera
2023-10-15, 18:54
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:

Det är ett gäng. Sverige som sagt. Men Nato är bara nordatlanten, alltså Nordamerika och Europa. Australien, Japan, Sydkorea och Taiwan till exempel stödjer Ukraina.

En sak som han definitivt har fel om är att "the war is for all intents and purposes allready decided”. För du inser väl att det fortfarande pågår hårda strider där borta och att det sista året typ så har Ukraina gått framåt och Ryssland bakåt?
För du tänker väl inte återigen påstå att det är rätt "om bara inte den civiliserade världen stödjer Ukraina"? För nu gör dom ju det. Och då vore det ju som att säga att MacGregor hade haft rätt om han bara inte hade haft fel. Och vi kom väl överens om att det är bra puckat att resonera så?
Citera
2023-10-15, 22:26
Medlem
RobbanUCs avatar
Med säkerhet så har Överste McGregor mera militär erfarenhet både teoretiskt och i att leda förband i strid än alla FBs tvivlare och troll tillsammans.
På samma sätt är det med detaljerade historiska kunskaper om konflikter och krig, ofta hundratals år tillbaka, detaljer som han har i ett mycket klart minne.
McGregor har baserat på erfarenhet och tidigare konflikter kommit till slutsatsen att Ukraina befinner sig på den sida som inte kommer att vinna.
Senast redigerad av RobbanUC 2023-10-15 kl. 22:29.
Citera
2023-10-16, 00:17
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Med säkerhet så har Överste McGregor mera militär erfarenhet både teoretiskt och i att leda förband i strid än alla FBs tvivlare och troll tillsammans.
På samma sätt är det med detaljerade historiska kunskaper om konflikter och krig, ofta hundratals år tillbaka, detaljer som han har i ett mycket klart minne.
McGregor har baserat på erfarenhet och tidigare konflikter kommit till slutsatsen att Ukraina befinner sig på den sida som inte kommer att vinna.
Ändå har jubelidioten fel hela tiden. Han har sagt att ryssen vinner när som helst nu i snart två år..
Citera
2023-10-16, 01:50
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Men Ivan: Varför har det då gått så pinsamt och fullkomligt uselt för er Uralmongoler i över 12 månader nu?
https://www.thedefensepost.com/2023/10/13/russia-lost-tanks-avdiivka/
Russia Lost 34 Tanks in Failed Capture of Avdiivka in Eastern Ukraine
Total Russian casualties in just one day were /.../ 34 tanks and 91 other armored vehicles destroyed in all, with human losses reportedly being 820 killed and 2,400 wounded.
Det måste vara i något helt annat än kriget som pågår i Ukraina som du och MacGreger menar att era primitiva Sovjet-strategier ska fungera i. Ni har fått militära experter världen över att hålla skämskuddar framför skärmen i typ ett och ett halvt år nu. Titta bara på det här, ni har inte en armé; ni har en bunt otränade churka-luffare:
https://twitter.com/EuromaidanPress/status/1711736295125303529
Citat:
Russian invaders try to reload a BM-21 Grad multiple rocket launcher, shoving cluster munitions in violation of all safety regulations *video*
Senast redigerad av zergrush 2023-10-16 kl. 02:06.
Citera
2023-10-16, 10:09
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Vilket är helt ok att tro. Och hade han bara sagt "Jag har kommit till slutsatsen att Ukraina kommer att förlora." så hade det inte varit några större problem. Men när han gång på gång säger att kriget kommer att vara slut inom 2 veckor och att Ukrainas militära förmåga är helt slut, när den uppenbarligen inte är det, ja, då får han leva med att folk hånar honom för att han har fel hela tiden. Eftersom han har fel hela tiden. Kriget har inte tagit slut en enda gång än. Och Ukraina är inte dom som har pressats bakåt det senaste året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in