Citat:
Ursprungligen postat av
mr.aids
Vilka länder i den civiliserade världen ingår inte Nato? I stort sett alla, inklusive oss själv snart. Men det är ju skillnad på att skicka resurser och materiell mot att skicka boots on the ground så att säga. Ukraina hålls just nu flytande av västmakterna men inte mer än så, sekunden som pengarna sinar så kommer Ryssland tyvärr köra över Ukraina.
Och nej, jag resonerar inte så. Det enda jag försökte framför är att av de lilla jag sett av honom (inte de klipp som länkas i ts) tycker jag hans analyser av Ukraina känns ganska så pricksäkra. Vad han säger i TS länkade klipp kan jag dock inte svara på om de stämmer eller inte. Varken du eller personen som citerade mig svarade på vad han säger i TS klipp som ni anser vara fel?
Det är ett gäng. Sverige som sagt. Men Nato är bara nordatlanten, alltså Nordamerika och Europa. Australien, Japan, Sydkorea och Taiwan till exempel stödjer Ukraina.
En sak som han definitivt har fel om är att "the war is for all intents and purposes allready decided”. För du inser väl att det fortfarande pågår hårda strider där borta och att det sista året typ så har Ukraina gått framåt och Ryssland bakåt?
För du tänker väl inte återigen påstå att det är rätt "om bara inte den civiliserade världen stödjer Ukraina"? För nu gör dom ju det. Och då vore det ju som att säga att MacGregor hade haft rätt om han bara inte hade haft fel. Och vi kom väl överens om att det är bra puckat att resonera så?