2023-10-16, 07:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Vad anser du är ett proportionerligt svar på terrorism? Behöver responsen vara "proportionerlig"? Ett par tusen personer dog i 911 och i USA:s respons på detta dog över en miljon civila i Irak och säkert hundratusentals i Afghanistan. Var det proportionerligt? Det har redan dött fler civila och fler barn i Israels nuvarande attack mot Gaza än vad som dog i Hamas attack. Finns det någon slags proportionalitet att ta hänsyn till eller inte?

Inte. Bara ond bråd död är det som gäller för Hamas spädbarnsmördare.
Citera
2023-10-16, 07:16
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
71årig judisk man knivhugger en sexåring palestinsk pojke till döds i Chicago för att hans folk inte vill flytta ifrån sitt land. Judarna visar sin humana sida?

Pressmeddelande från berörd polismyndighet

https://www.facebook.com/WillCountySheriff/posts/pfbid0KUUoQZaZb6KPoVG3EUy3sdoENpoyb7rk9FDV7GFJ9iZ3 FUPDapMj3gMnhvrCMiRGl
Citera
2023-10-16, 07:17
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=5UpClxURrSc

Vad tror ni om detta klipp. En israelisk "bodybagger" som påstår att 80 % av de döda utsatts för tortyr innan de dödades, inklusive barnen. Jag ska vara ärlig, jag tycker hans kroppsspråk och attityd verkar tillhöra en lögnare. En kylig lögnare, men likväl en lögnare. Enorma överdrifter kring övergrepp mot judar har bekräftats sedan långt innan det som kallas förintelsen. Är detta ett exempel på en sådan överdrift eller lögn eller tror ni att "bodybaggern" talar sanning?
Citera
2023-10-16, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Inte. Bara ond bråd död är det som gäller för Hamas spädbarnsmördare.

Så det innebär alltså att det är skit samma hur många palestinska spädbarn som dör? Det kanske rentav är bättre då ju fler palestinska spädbarn som dör?
Citera
2023-10-16, 07:18
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vansterLeft
Herregud! Skäms du inte! Var har Genevekonventionen varit under alla 75 år ? Netenyaho har dödats tiotusentals civila Palestinier, borde ni han inte vara i domstolen i Haag just nu?
I alla fall alla dessa konventioner tror jag inte på, de är påhittade av väst för att gynna väst intresse.
Väst är bara hycklare och ljugare, vi sett er i Iraq, Syrien, Afghanistan och överallt.
Ni använder dessa lagar när det gynnar er bara! I mina ögon om någon ockuperar mitt land då är han en ockupant och terrorist och förtjänar döden. Förutom barn som är alltid oskyldiga!

Tack för dina hoppningar att Israel ska sluta med bosättningar, men vem FAN bryr sig om vad du hoppas!
Israel och m.h.a. Fatah kör hårt med att bygga nya bosättningar. Judejävel förorenar Alaqsa dagligen och det är grundorsaken till det som hände 7/10. Hamas har varnat dem mkt. Ni kommer betala priset, sa Hamas. Högerextremister i Israel lyssnar inte, här får ni.

Fatah lever sina sista år i västbanken, jag lovar. Hamas och Jihad har de senaste två åren tagit över nästan alla stora flyktingläger i Västbanken. Hamas popularitet i Västbanken är dominerande, med förtryck från Fatah, som är i själva verket agenter till Israel, och hundra miljarder kronor från USA och Israel bara för att ha läget under kontroll. Jag är Palestinian och vet vad jag pratar, människor där är trötta på dem. Till exempel Hamas vinner i alla universitetsval som sker i Västbanken. De är korrupta och lever tillsammans med sina familjer i lyx i Dubai och Las Vegas på bekostnad av oss. Vi kommer att avrätta dem alla. Precis som du vaknade den 7/10 och blev chockad hur Hamas invaderade Israel. I snar framtid kommer du vakna och se att Hamas har tagit över hela Västbanken. Bara vänta!

Hade europerna under andra världskriget sagt att de vill sova utan att bli rädda från flygrad, då skulle Hitler tagit över hela Europa. Frihet kostar mycket! Vi krigar hela världen nästan! Hamas kommer att överleva det här, med Guds vilja, de har stor popularitet bland folk. Lyssna inte på rappotage på SVT.
De är 1000 gånger starkare och organiserade än vad de var 2007. Efter den misslyckade kommande markinvasion, Hamas kommer att gå ut från den ronden som räddare till Palestinier och Alaqsa.

7/10 kommer att vara den officiella dagen för början av Israels nedgång.
Tack för ett intressant inlägg!

Du har förstås rätt. När judarna säger att de ska utrota Hamas är det ungefär lika rimligt som när USA gick på att man kunde utrota terrorism. Netanyahu har ju också kallat 7/10 för judarnas 9/11.

Naturligtvis vet judarna om att det kommer att bli oerhört blodigt med markinvasion i Gaza, men denna kommer ändå att ske. Mycket står på spel nu även för USA, Iran och andra.
Att judarna av de anledningar du anger ovan i själva verket också de ser civila som kombatanter beror ju på det starka stödet för bland annat Hamas.

Vi lever i omvälvande tider.
Citera
2023-10-16, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Pressmeddelande från berörd polismyndighet

https://www.facebook.com/WillCountySheriff/posts/pfbid0KUUoQZaZb6KPoVG3EUy3sdoENpoyb7rk9FDV7GFJ9iZ3 FUPDapMj3gMnhvrCMiRGl

"Czuba". Kollar man ursprung på det namnet så kan han vara polsk.

https://abcnews.go.com/US/man-71-charged-murder-hate-crimes-stabbing-death/story?id=103999857
Citera
2023-10-16, 07:20
Medlem
Citat:
Vad anser du är ett proportionerligt svar på terrorism? Behöver responsen vara "proportionerlig"? Ett par tusen personer dog i 911 och i USA:s respons på detta dog över en miljon civila i Irak och säkert hundratusentals i Afghanistan. Var det proportionerligt? Det har redan dött fler civila och fler barn i Israels nuvarande attack mot Gaza än vad som dog i Hamas attack. Finns det någon slags proportionalitet att ta hänsyn till eller inte?
Du måste särskilja "Fina Vita/Judar" från "Smutsiga Muslimer" Skärpning....
Citera
2023-10-16, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Du måste särskilja "Fina Vita/Judar" från "Smutsiga Muslimer" Skärpning....

Jag gissar att du var sarkastisk och ville belysa hyckleriet hos de alldeles för många som är av denna åsikt? I så fall förstår jag precis vad du menar.
Citera
2023-10-16, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Bra och lite oväntat av Jordanien, men jag misstänker att det handlar om att de är skitskraja för flyktingkaos. Ett motiv så gott som något för angränsande länder att markera kraftfullt mot Israels skurkaktiga skitbeteende. Om Israel tänker ägna sig åt etnisk rensning av Gazaremsan vore det inte mer än rätt om man deporterade befolkningen till Israel. Alla palestinier som fördrivits tidigare till Europa bör så klart också deporteras till Israel.

Israel ska ta sitt folkrättsliga ansvar för områden de ockuperar och administrerar.

Den jordanska* ledningen påverkas av den egna befolkningens ilska. cirka 50 procent av befolkningen är Palestinsk. Staten utkämpade ett inbördeskrig med dem 1970-71. Så Jordanien känner sig säkert tvungen att agera, så att inte deras befolkning exploderar. Och ord är billigt.

Det är nu du börjar hitta ramarna för Israels kommande aktioner. Befolkningarna i arabländerna börjar bli sura och tvingar regimerna att åtminstone till en början att uttala sig. Jordanska armen är liten men anses vara relativt bra tränad. Det verkliga problemet är om Egypten blir "sura". Dvs deras befolkning "tvingar" regimen att agera.

Hittills står det 1-0 till Hamas. De har stoppat avtalet mellan Saudi och Israel. Och även om nuvarande Hamas utrotas, så kommer det Palestinska hatet regenerera ett nytt Hamas. Det är svårt att bekämpa människor som är beredda att dö för sin sak. Flera av Hamas uppdrag 7 Okt var självmordsuppdrag.

Jag förstår verkligen varför USAs sjätte flotta har kommit tutande och att USA skickar en till hangarskeppsgrupp. De vill verkligen signalera till Hizbollah, arabländerna och Iran att man tar detta på allvar. Om kriget inte sprider sig så ska man ge fundera på ge Biden Nobels fredspris. Släng även in Hizbollah i det priset.

Kanske FN ska ta sitt ansvar igen i 30 år och administrera de palestinska delarna igen. Det är uppenbart att Palestinierna inte kan styra sig själva och det funkar inget bra om "grannskapets mobbare ska göra jobbet."

* Jordanien är fast mellan hammaren och städet. Israel Kontroller indirekt stora delar av Jordaniens vattenförsörjning. Jordanien kan störa Israels också. Länderna hade ett vattenavtal även när de officiellt var i krig.
Citera
2023-10-16, 07:25
Medlem
Citat:

Att sluta jaga Hamas är uteslutet då det skulle leda till fler angrepp mot Israel. Du kan inte jämföra äpplen och päron. Jag har redan kommenterat det där.

Att få ut människor och sedan utföra en mångfacetterad attack är rätt väg att gå tror jag.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-10-16 kl. 07:28.
Citera
2023-10-16, 07:26
Medlem
Varför har Usa skickat 2 örlogs fartyg till medelhavet strax utanför kreta. Varför måste pappa blanda sig i varenda krig. Inte skickar Ryssland och Kina några fartyg. Sen bomba Israel en moske i Gaza där över 700 satt o bad under fredags bönen. Varför visar inte svenska nyheter det här för ? Mycket märkligt.
Citera
2023-10-16, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesko
Varför har Usa skickat 2 örlogs fartyg till medelhavet strax utanför kreta. Varför måste pappa blanda sig i varenda krig. Inte skickar Ryssland och Kina några fartyg. Sen bomba Israel en moske i Gaza där över 700 satt o bad under fredags bönen. Varför visar inte svenska nyheter det här för ? Mycket märkligt.

För att USA förstår allvaret och har stark relation med Israel . Utan USA så skulle världen vara väldigt dyster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in