2023-10-15, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Att hamas har tunnlar med järnväg? Det finns bilder på det. Vanliga mexikanska smugglare har det i tunnlar till USA. Så varför ska det vara falskt. tror du Hamas inte klarar av det?
Tror du inte Israel klarar av att upptäcka tunnlar som grävs in i deras område?
Citera
2023-10-15, 19:41
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Zzzznark, det där är inte semesterfirare...

Ja just det ja. Häng upp dig på ordet semester. Du sa ju förut att Gaza-borna befinner sig i ett HELVETE! Då var min fråga: Vem tar med sin familj, småbarn och åker till ett helvete? Du har ännu inte svarat på frågan. Avled diskussionen till att handla om semester som den lilla muslim du är. Vi vet hur ni fungerar.
Citera
Medlem
Citat:
Precis, hamas är en konstruktion från Israel

Bull. Hamas är en konstruktion av 1500 år gammalt tänk.

https://twitter.com/TONYxTWO/status/1713329760166674494

Läs en bok.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambessa
Dagen jag posta var det 200 idag är den siffran ETT TUSEN FYRA HUNDRA personer så vad menar du ?

Du pratade om raketerna och de har endast tagit ett fåtal israeler av daga. De flesta dödsoffren blev skjutna. Raketerna är som sagt jävligt dåliga.
Citera
2023-10-15, 19:42
Medlem
Overminds avatar
Känns som risken är jäkligt stor att detta blir ett stort krig i mellanöstern med flertalet länder inblandade. Håll i er. Kommande dagar lär man hålla ögonen på vad som försiggår där nere.
Citera
2023-10-15, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Det tragiska här är att din agenda är att vi skall fokusera oss på detaljerna som kan vara fel eller inte, inte helheten.

Därtill skall vi finna sympatier för eländet som sker mot Palestinierna och Hamas; INGEN tanke på självrannsakan eller fördömande för den majoritet av Palestinierna som stödjer Hamas.

Ett Israeliskt barn eller 500 gör ingen skillnad. Israel har all rätt att göra vad de kommer göra. Och vi i väst stödjer dem, precis som vi stödjer Ukraina.

Du stödjer terroristerna, alla vet det och alla har det i bakhuvudet när vi ser dina dryga inlägg.

Tvärt om.. vi fokuserar allt för lätt på en dödad isralisk bebis och detaljerade foton som av Israels militär paraderas i alla media, men missar den större bilden av att Israel konstant bombar och dödar 1000 tals fler. Inkl, 100.tals bäbisar. Detta är det större perspektivet.
Citera
2023-10-15, 19:43
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Det finns två fakta.
Det ena är mängden individer med svenskt medborgarskap som befinner sig i Gaza.
Det andra är vad de gör där.

KlokOchSnygg ifrågasätter inte mängden individer. Hen ifrågasätter vad de gör där.

Vad "semester" innebär är så klart individuellt men vad KlokOchSnygg tar upp till diskussion är om de alla är där på det som vi normalt kallar för semester eller om de vistas där över tid hos sin familj samtidigt som de försörjs via svenska statliga medel.

Jag har ingen egen åsikt i frågan. Men om Iraks försvarsminister kan gå på svenska bidrag i Irak så är det så klart en möjlighet att någon palestinier kan göra det i Gaza. Den procentuella mängden har jag ingen aning om.

Men han och alla andra Hamas-kramare säger ju att Gaza är världens största fängelse, ett koncentrationsläger, ett helvete!

Och då undrar jag vem som tar sin familj och semestrar där. Häng inte upp dig på ordet semester nu. VEM TAR SIN FAMILJ OCH ÅKER TILL ETT FÄNGELSE, KONCENTRATIONSLÄGER OCH HELVETE??
Citera
2023-10-15, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Bull. Hamas är en konstruktion av 1500 år gammalt tänk.
https://twitter.com/TONYxTWO/status/1713329760166674494
Läs en bok.
För att förstå situationen behöver du nog hålla dig till aktuell och kanske två generationer bakåt, allt annat är historik
Citera
2023-10-15, 19:44
Medlem
Citat:
Tror du på det där?

Jag kan lova dig att du har väldigt svårt att hitta människor som är beredda att transportera sig i en så smal och lång tunnel.

Herregud, det står att du var klok... Varför tror du att Israel använder tank busters, mitt i gator för att penetrera mark upp till 30 meter? För att det inte finns något där, utan bara för att det är skoj?
Citera
2023-10-15, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Retard
Du sa ju förut att Gaza-borna befinner sig i ett HELVETE!

Ingen, det är inga från Sverige som åker dit annat än om det handlar om jobb eller släkt
Citera
2023-10-15, 19:45
Medlem
Citat:
För att förstå situationen behöver du nog hålla dig till aktuell och kanske två generationer bakåt, allt annat är historik

lol.

För att förstå historien behöver man gå längre bak än den lilla tid som ni kommunister och araber hellre tar och diskuterar "lite mera om"..
Nu vet man att du är en idiot.
Citera
2023-10-15, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Herregud, det står att du var klok... Varför tror du att Israel använder tank busters, mitt i gator för att penetrera mark upp till 30 meter? För att det inte finns något där, utan bara för att det är skoj?
Nu handlade det om flera mil långa tunnlar för att transportera varor. Kortare tunnlar ja

En del här tycks tro att tunnlar var väldigt långa för att kunna smuggla varor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in