2023-10-15, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Om #292 jobbar/jobbat som säljare på folkpool förklarar ju det varför han bara har 350’ i årsinkomst.
Däremot förklarar det inte varför han i sin profil på linkedin skriver att han är handläggare på nordea men det finns ju iofs ingen lag på att man måste skriva sanningen på linkedin.
Jag tyckte också det var märkligt att han sommarjobbade på SPV men nu förstår vi ju varför.
Intressant också att han på frågan om hur barn påverkas av sexuella övergrepp svarar ”det vet jag tyvärr alltför väl”.
Den naturliga infallsvinkeln för dumpen borde då vara att låta honom förklara men nejdå det struntar de i 🤔
Citera
2023-10-15, 18:40
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan51
292 an säger "ni får gärna muddra mig" ... aldrig hört en gädda erbjuda Patrik och Sara att de får lov att visitera gäddan. Han kör alla trick/kommentarer för att lägga sig platt och därmed försöka avdramatisera det hela

Han kanske hoppades på en olämplig smekning så som han råkade smeka sina kollegor när han ställde in kontorsstolar.

Var inte han lite ”hej Patrik, oj Patrik, tjena Patrik” antingen starstruck eller kär verkade han vara när han tilltalade honom.

Usch så jobbig dag, svetten rann och han behövde harkla sig minst två gånger. Det inte lätt att vara pervers.
Citera
2023-10-15, 18:46
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Intressant också att han på frågan om hur barn påverkas av sexuella övergrepp svarar ”det vet jag tyvärr alltför väl”.
Den naturliga infallsvinkeln för dumpen borde då vara att låta honom förklara men nejdå det struntar de i 🤔
Han kanske är en av de som själv blivit utsatt.
Citera
2023-10-15, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Han kanske är en av de som själv blivit utsatt.
Verkar så ja.
Hade varit intressant att höra men Patrik såg till så det inte blev så. Han verkar otroligt stressad vid varje konfrontation.
Citera
2023-10-15, 19:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Han kanske hoppades på en olämplig smekning så som han råkade smeka sina kollegor när han ställde in kontorsstolar.

Var inte han lite ”hej Patrik, oj Patrik, tjena Patrik” antingen starstruck eller kär verkade han vara när han tilltalade honom.

Usch så jobbig dag, svetten rann och han behövde harkla sig minst två gånger. Det inte lätt att vara pervers.

Reagerade med på att han sade Patriks namn frekvent. Tror med han var starstruck/ försökte knyta an till Patrik genom att tilltala honom med förnamn, med syftet att komma lättare undan.
Citera
2023-10-15, 19:42
Avslutad
Jag tror inte att Henrik kommer att få särskilt stora problem med livet. Det finns tvärtom mycket som tyder på att frugan stannar. Med tanke på naturen i klippet så är det ett tag sedan filmen spelades in, minst fyra till sex veckor. Det har varit höst i en månad, framförallt norröver. Under den tiden som Dumpen verkar ha avvaktat har Henrik säkert åkt hem och berättat allt för frun. Han ger bilden av att vara lösningsorienterad och manipulativ och när den värsta chocken har lagt sig har han insett att det bästa sättet att försätta sig själv i ett bättre utgångsläge är att själv berätta, istället för att stoppa huvudet i sanden och vänta på att fruns väninnor hör av sig på Facebook. Frun har garanterat fått reda på alltsammans bara dagar efter filmen. Sedan har paret haft en månad på sig att rensa nätet på sociala medier och andra personliga avtryck. Jag hittar en enda bild på honom och ingen på henne. Det tyder på att man haft tid på sig att städa.

Att frun fortfarande är skriven på samma adress som Henrik trots att det gått så lång tid tyder också på att hon inte blivit så förfärad att hon velat ta avstånd. Hon har lön och bil och Sundsvall är inte Stockholm, det går att skramla fram en hyrestvåa på ett par veckor om man har pengar och motivation. Det har hon inte gjort. Tvärtom har hon ägnat den tiden till att ta ner sina sociala medier, så tecknen tyder snarare på att hon tänker hålla ner huvudet tillsammans med honom än att göra som andra fruar och kasta ut maken och sedan styrkekramas med sina väninnor på Facebook.

Till saken hör också att frun stannade förra gången det brann i knutarna och Henrik fick sparken för sexuella trakasserier (enligt utsaga i tråden). Hon har alltså minst en gång tidigare valt att acceptera Henriks gränslösa beteende. Vad säger att den här gången blir annorlunda? Sedan kommer han säkert att få sparken från poolfirman men det är ju inte första gången det händer. Hon har kvar sin lön, så dom härdar nog ut tillsammans.
Citera
2023-10-15, 19:54
Medlem
Antero-Rokkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Jag tror inte att Henrik kommer att få särskilt stora problem med livet. Det finns tvärtom mycket som tyder på att frugan stannar. Med tanke på naturen i klippet så är det ett tag sedan filmen spelades in, minst fyra till sex veckor. Det har varit höst i en månad, framförallt norröver. Under den tiden som Dumpen verkar ha avvaktat har Henrik säkert åkt hem och berättat allt för frun. Han ger bilden av att vara lösningsorienterad och manipulativ och när den värsta chocken har lagt sig har han insett att det bästa sättet att försätta sig själv i ett bättre utgångsläge är att själv berätta, istället för att stoppa huvudet i sanden och vänta på att fruns väninnor hör av sig på Facebook. Frun har garanterat fått reda på alltsammans bara dagar efter filmen. Sedan har paret haft en månad på sig att rensa nätet på sociala medier och andra personliga avtryck. Jag hittar en enda bild på honom och ingen på henne. Det tyder på att man haft tid på sig att städa.

Att frun fortfarande är skriven på samma adress som Henrik trots att det gått så lång tid tyder också på att hon inte blivit så förfärad att hon velat ta avstånd. Hon har lön och bil och Sundsvall är inte Stockholm, det går att skramla fram en hyrestvåa på ett par veckor om man har pengar och motivation. Det har hon inte gjort. Tvärtom har hon ägnat den tiden till att ta ner sina sociala medier, så tecknen tyder snarare på att hon tänker hålla ner huvudet tillsammans med honom än att göra som andra fruar och kasta ut maken och sedan styrkekramas med sina väninnor på Facebook.

Till saken hör också att frun stannade förra gången det brann i knutarna och Henrik fick sparken för sexuella trakasserier (enligt utsaga i tråden). Hon har alltså minst en gång tidigare valt att acceptera Henriks gränslösa beteende. Vad säger att den här gången blir annorlunda? Sedan kommer han säkert att få sparken från poolfirman men det är ju inte första gången det händer. Hon har kvar sin lön, så dom härdar nog ut tillsammans.

Bra formulerad analys och du får säkert rätt.
Men så har ju Kåt-Henke ett 2dm långt heligt vapen som han doppar i matolja!🤣

Det som talar mot din teori det är på vilket sätt han skriver i chattloggen, han är rak på sak och är mycket tydlig i vad han vill, är du rakad, vilken färg har du på trosorna, har du stora bröst, är du oskuld, har du bh/topp sedan att han skriver att det minsann var inte första gången han träffar småtjejer det har hänt 2ggr tidigare.
Läser frun detta och låter det sjunka in kommer hon iallafall överväga exit till den där 2:an.
Citera
2023-10-15, 20:44
Medlem
Jodasaatt70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps

Jo just det, det reagerade jag också på att det var ett sånt fjäskande för Patrik. Jag tror att han på fullt allvar trodde att han skulle kunna manipulera Patrik med sin ”vi är kompisar” jargong.
Citera
2023-10-15, 20:45
Medlem
Vad ville gäddan berätta om sin son då han avbröts?
Citera
2023-10-15, 20:46
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
292 an säger "ni får gärna muddra mig" ... aldrig hört en gädda erbjuda Patrik och Sara att de får lov att visitera gäddan. Han kör alla trick/kommentarer för att lägga sig platt och därmed försöka avdramatisera det hela
Han avslöjade sig själv som en öppen bok. Det var en riktigt dålig dag för honom och det värsta har inte ens börjat.
"Jag har löst mina problem"
Det du sade "Ni får gärna muddra mig".
Ett manipulativt svin som spelar på andras ödmjukhet.
Sen kan man undra vad som fick honom att tro att man var intresserad att muddra honom.

Hans snabba reaktion med att berätta att det inte var bajs och att fråga om de filmade live var guld.

Nån som känner honom förresten?
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Det måste vara extraordinärt kåta människor som på fullaste allvar tror att en 14-åring verkligen tycker att de är den snyggaste de sett.

Har någon i världshistorien fått ligga genom att ta en bild på sin erigerade penis vilandes på ett dåligt städad toasits ovanför en nerplaskad klosett?

Om inte annars borde det vara ett test för att se om det är en gäddfiskare man pratar med. Om personen fortsätter svara är det garanterat en gäddfiskare.
Rätt opassande att du utbildar pedofilerna men nu har flera gäddor berättat att de känner till Dumpen och ändå åkt dit så låt gå!
Citat:
Ursprungligen postat av Gluggens
Vad ville gäddan berätta om sin son då han avbröts?
Det kan man undra men Sara avfärdade det snyggt.
Senast redigerad av sunless 2023-10-15 kl. 20:50.
Citera
2023-10-15, 20:49
Medlem
Insperatuss avatar
Citat:

Skrattade till när han erbjöd muddring. Konstig grej att säga. En ny favorit efter "Pappamaster är hemma nu" eller "Ni vet ingeting, detta gäller en tjej som heter NATT-ali"
Citera
2023-10-15, 20:54
Medlem
139s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jodasaatt70
Jo just det, det reagerade jag också på att det var ett sånt fjäskande för Patrik. Jag tror att han på fullt allvar trodde att han skulle kunna manipulera Patrik med sin ”vi är kompisar” jargong.

Runt 7:15 in i videon när Sara står och berättar för gäddan om allt som kommer hända härnäst med trauma för familjen och långa samtal osv, så vänder sig gäddan mot Patrik och tittar på honom med den mest vädjande blick jag sett och säger "Patrik..." och ögonen fullständigt lyser "hörru, kom igen, kan vi inte bara lägga ner det här?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in