2023-10-15, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Menar du på fullaste allvar att de vacciner som idag ingår västvärldens olika barnvaccinprogram endast har testats på vuxna i de obligatoriska fas 3-studierna?

Allvar?

Du skrev att det är vuxna som testats i de fas 1- och fas 2-studier som genomförts på de vacciner som ingår i barnvaccinprogrammen, vilket ju ger att dessa än mindre går att referera till som underlag för påståendet om att vaccinernas skadeverkningar är kända innan godkännande.

Nu menar du även att fas 3-studierna har genomförts på vuxna och inte på ett statistiskt representativt urval av de barn som ju är vaccinernas målgrupp?

Sedan när är en vuxen människa likvärdig ett litet spädbarn med avseende på de skadeverkningar ett injicerat preparat kan åsamka än människa, menar du?

VAD är "off topic", menar du?

Att diskutera huruvida de vacciner som ingår i västvärldens olika barnvaccinprogram har testats mot äkta placebo i de obligatoriska fas 3-studier de måste genomgå innan de godkänns och inlemmas i sagda program?

Varför är det "off topic" i en tråd med rubriken:
Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.)
...menar du?

Kan det bli mer ON topic än så, menar du? Än att i det läget diskutera designen på de enda obligatoriska kliniska studier (fas 3) med statistiskt säkerställda resultat avseende vacciners säkerhet (och effektivitet), som genomförs innan de godkänns, inlemmas i respektive lands barnvaccinprogram för att därpå injiceras i miljontals små barn, år ut och år in?

Förklara hur du menar.

Och glöm nu inte att sakligt och begripligt svara på mitt senaste inlägg om din "metastudie", när du har fixat din "större skärm".

Här: (FB) Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.)

Du kan gräla hur länge du vill för JA ditt jävla pucko, fas 3 körs med vuxna och expanderas sedan till barn. Att du kan se att jag någonsin skrivit att det är bara fas 1 och 2 indikerar att du skiter i vad som skrivs.

Håll dig till topic och släpp din enhörning... 🤣
Citera
2023-10-15, 10:21
Medlem
Citat:
Jag vill att du bemöter det här innan vi fortsätter. Igen:

1. Du tycker att det är "oetiskt" att inte ge kontrollgrupp ett äldre etablerat vaccin, men inte "oetiskt att inte ge testgrupp ett äldre etablerat vaccin, trots att det nya vaccinets eventuella skydd mot smittämnet i fråga per definition inte är statistiskt säkerställt. Varför?

2. Du anser att det där med "äkta placebo" (fas 3) inte behövs för att fastställa ett nytt vaccins skadeverkningar, trots att det är det enda sättet att statistiskt säkerställa sagda skadeverkningar i absoluta tal. Varför?

Du måste vara helt sjuk någon stans inkl. knoppen, du har extremt svårt att förstå vad jag tidigare skrivit och du letar bara punkter att gräla på. Vet inte vart du lärt dig att det är ETT bra sätt att vinna en debatt på. Kan det vara på Putins rysstrollsskola?

Men vi tar det igen då.

Nä, jag tycker inte det är oetiskt att ge ett äldre beprövat vaccin som placebo när man testar en ny medicin. Man är väldigt säker hur den nya medicinen fungerar när man kommer till fas 3 men man vet där inte hur den på en bred grupp slår med biverkningar och effektivitet eftersom (som du med garanti redan förstår) man vet att samtliga mediciner kan fungera väldigt olika beroende på person. Vi är inte ännu där då man kan skräddarsy medicinerna genetiskt. Det skulle vara sjukt oetiskt att om vi t.ex. säger vi har en medicin mot cancer inte ge denna (gamla) medicin till placebogruppen när man testar den nya medicinen osv. Att du som sadist tycker annat får stå för dig, du kommer få med dig få forskare på din väg vilket du självklart redan förstått.

Nu är din grälsjuka nerv där igen, VART har du sett att jag påstår att fas 3 inte behövs? Har du verkligen läst vad jag skrivit?
Om det är medicinen för barn du hänger upp dig på så körs oftast fas 1, 2 och 3 på vuxna för att sedan expandera till barn. Där om du inte själv varit med i fler studier än mig har du nog fått Dunning-Kruger deluxe. Jag har förklarat för dig hur det oftast går till när man testar en medicin på barn med mera, att du så ivrigt vill påstå att man på något magiskt sätt inte behöver fas 3 är bara tramsigt vilket du självklart förstår eller hur?

Så vad vill du gräla vidare om nu, har du ingen egen erfarenhet kan du istället cirkulera för i så fall har jag definitivt mer erfarenhet av medicinska studier än vad du har och du bara hittar på saker efterhand som du vill trigga folk.
Senast redigerad av M18A1-Claymore 2023-10-15 kl. 11:17.
Citera
2023-10-15, 10:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Till er andra.
J det är uppenbart att du skriver till andra än mig eftersom du inte svarar på frågorna jag ställer - vi tar det igen:

Det är väl ändå inte så illa som att när du tidigare påstått att barn i USA får ett mycket stort antal vaccin så har du räknat MPR (MMR) som 3 vacciner - men nu när det gynnar din argumentation att istället hålla nere antalet vacciner i en studie så räknar du det som 1 vaccin??
onopono Ett vaccin här och ett där är kanske inte så farligt, men nu är t.ex. USA uppe i över 38 vacciner innan 5 års ålder och som ett litet barn måste injiceras med för att få gå i skola med alla andra vaccinerade barn.

Citat:
Det är just för att statistiskt säkerställa ett nytt vaccins säkerhet och effektivitet som det måste genomgå en fas 3-studie, branschens "gold standard" för att avgöra hur säkert och effektivt ett nytt vaccin är.
Så bra att de alla gjort det då.

Citat:
Det här innebär i sin tur att de barn som randomiseras till testgruppen utsätts för precis den risk som de barn som randomiseras till kontrollgruppen gör om de ges äkta placebo.
Inte alls - du har fullständigt missförstått vad som krävs av en medicin för att den ska godkännas för fas 3-studier.
Citera
2023-10-15, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
[personangrepp]
fas 3 körs med vuxna och expanderas sedan till barn.
Hur då "expanderas sedan till barn"? "Expanderas" en fas 3-studie medan den pågår, menar du? Och hur går i så fall det till?

Citat:
Att du kan se att jag någonsin skrivit att det är bara fas 1 och 2 indikerar att du skiter i vad som skrivs.
Jag frågar dig igen:
Fas 1: Endast vuxna försökspersoner?

Fas 2: Endast vuxna försökspersoner?

Fas 3: Först endast vuxna försökspersoner varefter även barn inkluderas?
Är det så här du menar att det ska gå till när nya vacciner testas för säkerhet och effektivitet innan de godkänns och inlemmas i respektive lands barnvaccinprogram och har du i så fall en källa du vill hänvisa till?

Citat:
Håll dig till topic
Varför är inte designen av de studier avseende ett blivande vaccins säkerhet och effektivitet innan det godkänns och inlemmas i respektive lands barnvaccinprogram "on topic" i en tråd som handlar om huruvida sagda vacciner kan orsaka/bidra till att människor blir sjuka (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.), menar du?

Citat:
och släpp din enhörning... 🤣
Va?
Citera
2023-10-15, 18:49
Medlem
men så ska vi lära oss lite om hur det går till när man tillverkar vaccin?

MAKING OF THE POLIO VACCINE

Would you like to know how the original Salk polio vaccine was made?

1. Put all the glassware inside a hot steam bath or sterilize it.

2. Import Macaca mulatta monkeys from India for the experiments.

3. Prepare a mixture called "medium 199" - containing 2 % calf serum, 200 units/ml penicillin, 200, g/ml dihydrostreptomycin and 50 units/ml Myostatin (nystatin Squibb); the pH of the medium was brought to 7.0 by the addition of a NaHCO3 solution.

4. Euthanize the monkeys, remove their kidneys, and then place the kidney into a tube and hand mince it with scissors into small bits.

5. After the kidney tissue was weighed and decapsulated, they put the tissue in a centrifuge tube where they washed it in a phosphate buffered saline and placed in a trypsinization flask. Trypsin enzymes break down the proteins and is then centrifuged at 800-1000 RPM for 10 minutes to separate the tissue and cells.

6. The kidney cells are then mixed with the medium 199 and incubated (fermented, rotted essentially) at 37C for 6-8 days. By the end of the 6-8 day period, the bottles and tubes were covered with a "confluent sheet of cell growth".

7. Once the medium 199 is exhausted, half is siphoned off to be replaced by fresh medium 199.

8. They then add the "polio virus" for the first time. 3 different strains supposedly, with no other details on source, isolation process, or genome determination (because that wasn't discerned until 1981 when Dr. Vincent Racaniello and Dr. David Baltimore at MIT were said to have sequenced the virus)

9. The bottles continue to rock for 4 days in the solution culturing, fermenting, decaying, and then it's ready for harvesting.

10. Scientists then visually look at the vials under a microscope to do a "titration test" to discern how much live virus is in the solution, hand counting particles that could be ANYTHING. (very scientific...)

11. Next is filtration, the most egregious part. They filter the solution first through porcelain filters (heavy metal risk), and then through MULTIPLE SHEETS OF ASBESTOS to drain out any kidney tissue or stray bacteria. (This part of the process is not disclosed in the video, but is detailed in the original paper on the polio vaccine process. They made multiple carcinogen, vaccine pools, with some having additional additives like sodium bisulfite, along with parabens, a known carcinogen and endocrine disruptor)

12. Now rabbits, monkeys, guinea pigs, and chickens are injected with the "live virus" vaccine solutions to ensure it's free of other pathogens.

13. Now the "climax" of the process as they call it, inactivation. This is where they mix the vaccine solution with formaldehyde, and then let it sit together for 66-68 hours. The narrator then hilariously says "then what remains can only do good, can provide humans with protection of paralytic polio." - "The enemy of man can now become his servant". Propaganda in 1900s just hits different, doesn't it?

14. Then the process of mass distribution. They get these massive tanks and mix in all the solutions, adjuvants, chemicals, and ingredients for mass production and "preservation".

15. Before mass administration, they do a couple experiments on mice and monkeys to ensure the vaccine is creating enough "polio fighting antibodies" in humans. The remainder of the process details the various "tests" they do as the vaccine lots are distributed, before really turning up the propaganda and showing President Eisenhower's son receiving the polio vaccine. Welcome to modern vaccinology. A hilariously unscientific process predicated on insane barbarism, rife with fraud and immense hubris.

låter det som något man vill ha injicerat i sin kropp? som något det allra minsta hälsofrämjande?

lägg till det faktum att något virus aldrig har bevisats existera i verkligheten, aldrig blivit funnen som partikel, endast teoretiskt konstruerad (sekvenserad) ur den enorma mängd genetiska sekvenser som går att finna i en döende cellkultur.
Citera
2023-10-15, 18:52
Medlem
Citat:
Hur då "expanderas sedan till barn"? "Expanderas" en fas 3-studie medan den pågår, menar du? Och hur går i så fall det till?

Jag frågar dig igen:
Fas 1: Endast vuxna försökspersoner?

Fas 2: Endast vuxna försökspersoner?

Fas 3: Först endast vuxna försökspersoner varefter även barn inkluderas?
Är det så här du menar att det ska gå till när nya vacciner testas för säkerhet och effektivitet innan de godkänns och inlemmas i respektive lands barnvaccinprogram och har du i så fall en källa du vill hänvisa till?

Varför är inte designen av de studier avseende ett blivande vaccins säkerhet och effektivitet innan det godkänns och inlemmas i respektive lands barnvaccinprogram "on topic" i en tråd som handlar om huruvida sagda vacciner kan orsaka/bidra till att människor blir sjuka (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.), menar du?

Va?

Nu spelar du bara dum som den grälsjuke användare du är.
Förklarat hur det går till, NÄR, läs NÄR en studie i fas 3 är godkänd eller nödgodkänd så expanderas detta till att innefatta barn om det är där det ska användas.

Innan du ens förstått detta enkla kan du gräla med någon annan helt enkelt.
Citera
2023-10-15, 19:19
Medlem
Citat:
[personangrepp]

Men vi tar det igen då.

Nä, jag tycker inte det är oetiskt att ge ett äldre beprövat vaccin som placebo när man testar en ny medicin.
Trots att det därmed blir omöjligt att avgöra det nya vaccinets skadeverkningar i absoluta tal? Varför då alls inkludera en blindad och randomiserad kontrollgrupp, menar du?

Citat:
Man är väldigt säker hur den nya medicinen fungerar när man kommer till fas 3 men man vet där inte hur den på en bred grupp slår med biverkningar och effektivitet eftersom (som du med garanti redan förstår) man vet att samtliga mediciner kan fungera väldigt olika beroende på person. Vi är inte ännu där då man kan skräddarsy medicinerna genetiskt.
Exakt. Precis vad jag försöker förklara för dig.

Poängen med fas 3-studier är att det är först med ett statistiskt säkerställt representativt underlag (tillräckligt många representativa försökspersoner tillräckligt länge) går att fastställa ett nytt vaccins verkliga skadeverkningar och verkliga effektivitet (trigga antikroppar), åtminstone under den tid studien pågår.

Om du då skippar äkta placebo till kontrollgruppen så skippar du samtidigt fas 3-studiens möjlighet att identifiera vaccinets verkliga skadeverkningar = studien klarlägger endast vaccinets effektivitet (i att trigga antikroppar) men INTE dess säkerhet, dess verkliga skadeverkningar när det sedan injiceras i miljontals spädbarn världen över, år efter år.

Helt ok, tycker du?

Citat:
Det skulle vara sjukt oetiskt att om vi t.ex. säger vi har en medicin mot cancer inte ge denna (gamla) medicin till placebogruppen när man testar den nya medicinen osv.
Vacciner ges till friska barn. Cancermedicin ges till cancersjuka.

Behöver jag förklara varför din 'analogi' är ett totalhaveri?

Citat:
Att du som sadist tycker annat får stå för dig,
Att du ser min oro över att vacciner ligger bakom vår tids epidemi av kroniska sjukdomar och funktionsnedsättningar för "sadism", är däremot ett utmärkt bevis för att du har en inverterad värdegrund. Där upp är ner och ner är upp....

Citat:
du kommer få med dig få forskare på din väg vilket du självklart redan förstått.
Att den medicinska forskningen och farmakologin är köpt och betald av läkemedelsindustrin är som bekant pudelns kärna, ja.

Det enda som kan förändra det är aktivism på gräsrotsnivå, ja.

Min förhoppning är att industrin i och med Covid 19 agerade på sätt som leder till critical mass.

Citat:
Nu är din grälsjuka nerv där igen, VART har du sett att jag påstår att fas 3 inte behövs? Har du verkligen läst vad jag skrivit?
Du är allt annat än klar och tydlig i ditt skrivande, ja.

Citat:
Om det är medicinen för barn du hänger upp dig på så körs oftast fas 1, 2 och 3 på vuxna för att sedan expandera till barn. Där om du inte själv varit med i fler studier än mig har du nog fått Dunning-Kruger deluxe. Jag har förklarat för dig hur det oftast går till när man testar en medicin på barn med mera, att du så ivrigt vill påstå att man på något magiskt sätt inte behöver fas 3 är bara tramsigt vilket du självklart förstår eller hur?
Se ovan.

Citat:
Så vad vill du gräla vidare om nu, har du ingen egen erfarenhet kan du istället cirkulera för i så fall har jag definitivt mer erfarenhet av medicinska studier än vad du har och du bara hittar på saker efterhand som du vill trigga folk.
Se ovan.
Citera
2023-10-15, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
men så ska vi lära oss lite om hur det går till när man tillverkar vaccin?

MAKING OF THE POLIO VACCINE

Would you like to know how the original Salk polio vaccine was made?

1. Put all the glassware inside a hot steam bath or sterilize it.

2. Import Macaca mulatta monkeys from India for the experiments.

3. Prepare a mixture called "medium 199" - containing 2 % calf serum, 200 units/ml penicillin, 200, g/ml dihydrostreptomycin and 50 units/ml Myostatin (nystatin Squibb); the pH of the medium was brought to 7.0 by the addition of a NaHCO3 solution.

4. Euthanize the monkeys, remove their kidneys, and then place the kidney into a tube and hand mince it with scissors into small bits.

5. After the kidney tissue was weighed and decapsulated, they put the tissue in a centrifuge tube where they washed it in a phosphate buffered saline and placed in a trypsinization flask. Trypsin enzymes break down the proteins and is then centrifuged at 800-1000 RPM for 10 minutes to separate the tissue and cells.

6. The kidney cells are then mixed with the medium 199 and incubated (fermented, rotted essentially) at 37C for 6-8 days. By the end of the 6-8 day period, the bottles and tubes were covered with a "confluent sheet of cell growth".

7. Once the medium 199 is exhausted, half is siphoned off to be replaced by fresh medium 199.

8. They then add the "polio virus" for the first time. 3 different strains supposedly, with no other details on source, isolation process, or genome determination (because that wasn't discerned until 1981 when Dr. Vincent Racaniello and Dr. David Baltimore at MIT were said to have sequenced the virus)

9. The bottles continue to rock for 4 days in the solution culturing, fermenting, decaying, and then it's ready for harvesting.

10. Scientists then visually look at the vials under a microscope to do a "titration test" to discern how much live virus is in the solution, hand counting particles that could be ANYTHING. (very scientific...)

11. Next is filtration, the most egregious part. They filter the solution first through porcelain filters (heavy metal risk), and then through MULTIPLE SHEETS OF ASBESTOS to drain out any kidney tissue or stray bacteria. (This part of the process is not disclosed in the video, but is detailed in the original paper on the polio vaccine process. They made multiple carcinogen, vaccine pools, with some having additional additives like sodium bisulfite, along with parabens, a known carcinogen and endocrine disruptor)

12. Now rabbits, monkeys, guinea pigs, and chickens are injected with the "live virus" vaccine solutions to ensure it's free of other pathogens.

13. Now the "climax" of the process as they call it, inactivation. This is where they mix the vaccine solution with formaldehyde, and then let it sit together for 66-68 hours. The narrator then hilariously says "then what remains can only do good, can provide humans with protection of paralytic polio." - "The enemy of man can now become his servant". Propaganda in 1900s just hits different, doesn't it?

14. Then the process of mass distribution. They get these massive tanks and mix in all the solutions, adjuvants, chemicals, and ingredients for mass production and "preservation".

15. Before mass administration, they do a couple experiments on mice and monkeys to ensure the vaccine is creating enough "polio fighting antibodies" in humans. The remainder of the process details the various "tests" they do as the vaccine lots are distributed, before really turning up the propaganda and showing President Eisenhower's son receiving the polio vaccine. Welcome to modern vaccinology. A hilariously unscientific process predicated on insane barbarism, rife with fraud and immense hubris.

låter det som något man vill ha injicerat i sin kropp? som något det allra minsta hälsofrämjande?

lägg till det faktum att något virus aldrig har bevisats existera i verkligheten, aldrig blivit funnen som partikel, endast teoretiskt konstruerad (sekvenserad) ur den enorma mängd genetiska sekvenser som går att finna i en döende cellkultur.

Sicket trams, du kan ringa närmaste labb och be att få veta hur de isolerar virus. Enkelt, kanske lite för enkelt för er?
Du kan faktiskt välja ett labb i valfritt land, fundera sedan på hur genomet kan ha kartlagts om vi inte kunnat isolera och odla virus.

Tramsar du vidare behöver du inte svara för du kommer inte få svar från mig innan du gjort lite jobb själv.
Citera
2023-10-15, 19:25
Medlem
Citat:
[personangrepp]
Förklarat hur det går till, NÄR, läs NÄR en studie i fas 3 är godkänd eller nödgodkänd så expanderas detta till att innefatta barn om det är där det ska användas.
Bra. Förklara stegvis hur en sådan fas 3-studie går till och ge exempel från en eller flera sådana studier.

Citera och hänvisa till källa.
Citera
2023-10-15, 19:29
Medlem
Citat:
Trots att det därmed blir omöjligt att avgöra det nya vaccinets skadeverkningar i absoluta tal? Varför då alls inkludera en blindad och randomiserad kontrollgrupp, menar du?

Exakt. Precis vad jag försöker förklara för dig.

Poängen med fas 3-studier är att det är först med ett statistiskt säkerställt representativt underlag (tillräckligt många representativa försökspersoner tillräckligt länge) går att fastställa ett nytt vaccins verkliga skadeverkningar och verkliga effektivitet (trigga antikroppar), åtminstone under den tid studien pågår.

Om du då skippar äkta placebo till kontrollgruppen så skippar du samtidigt fas 3-studiens möjlighet att identifiera vaccinets verkliga skadeverkningar = studien klarlägger endast vaccinets effektivitet (i att trigga antikroppar) men INTE dess säkerhet, dess verkliga skadeverkningar när det sedan injiceras i miljontals spädbarn världen över, år efter år.

Helt ok, tycker du?

Vacciner ges till friska barn. Cancermedicin ges till cancersjuka.

Behöver jag förklara varför din 'analogi' är ett totalhaveri?

Att du ser min oro över att vacciner ligger bakom vår tids epidemi av kroniska sjukdomar och funktionsnedsättningar för "sadism", är däremot ett utmärkt bevis för att du har en inverterad värdegrund. Där upp är ner och ner är upp....

Att den medicinska forskningen och farmakologin är köpt och betald av läkemedelsindustrin är som bekant pudelns kärna, ja.

Det enda som kan förändra det är aktivism på gräsrotsnivå, ja.

Min förhoppning är att industrin i och med Covid 19 agerade på sätt som leder till critical mass.

Du är allt annat än klar och tydlig i ditt skrivande, ja.

Se ovan.

Se ovan.

Det är vad du uppe på din vänstra topp i Dunning-Kruger tror, om du satte dig in i hur saker fungerar så skulle du förstå bättre.

Vi har förstått att du är sadistiskt lagd och vill utsätta människor för onödiga risker för att du tror du vet hur det fungerar.

För dina andra frågor som du ändå kommer tramsa med att du inte förstår om jag svarar på, ring ett par olika läkemedelsbolag och fråga hur de provar vaccin som ska användas till barn.
Har som sagt varit med på ett antal studier där medicinen ska till barn så jag vet hur stegen går till.
Citera
2023-10-15, 19:33
Medlem
Citat:
Bra. Förklara stegvis hur en sådan fas 3-studie går till och ge exempel från en eller flera sådana studier.

Citera och hänvisa till källa.

Du kommer bara tramsa så ring hellre vaccintillverkarna och be om rapporterna för hur Covid-19 vaccinen testades för barn och hur det gick till.
Varit med själv och du kan gräla vidare för det ändrar inte deras tillvägagångssätt.
Citera
2023-10-15, 21:00
Medlem
Citat:
Det är vad du uppe på din vänstra topp i Dunning-Kruger tror, om du satte dig in i hur saker fungerar så skulle du förstå bättre.

Vi har förstått att du är sadistiskt lagd och vill utsätta människor för onödiga risker för att du tror du vet hur det fungerar.

För dina andra frågor som du ändå kommer tramsa med att du inte förstår om jag svarar på, ring ett par olika läkemedelsbolag och fråga hur de provar vaccin som ska användas till barn.
Har som sagt varit med på ett antal studier där medicinen ska till barn så jag vet hur stegen går till.
Det är DU som hävdar att DU vet hur det går till när ett nytt presumtivt vaccin tas fram och testas för säkerhet och effektivitet innan det godkänns och inlemmas i respektive lands barnvaccinprogram.

Förklara nu hur du menar att en fas 3-studie först inkluderar endast vuxna försökspersoner för att därpå "expandera" till att inkludera även barn, som ju är det nya vaccinets målgrupp.

Exemplifiera med en fas 3-studie av ett nytt vaccin som visar just det.

Förklara, citera och hänvisa till källa.

Jag väntar här.

Till er andra.

Jag vill visa följande avseende de vacciner som ingår västländers olika barnvaccinprogram:
- INGET av dessa har testats för säkerhet mot (äkta) placebokontroll i de fas 3-studier dessa måste genomgå innan godkännande = dess skadeverkningar är inte statistiskt säkerställda innan de godkänns och inlemmas i respektive barnvaccinprogram.

- Att de program (t.ex. VAERS i USA) som ska bevaka vaccinets skadeverkningar efter det att det godkänns endast rapporterar in max 1% av alla de skadeverkningar som uppkommer.

- Att exakt 0% av dessa rapporterade 1% följs upp med kliniska studier i syfte att ta reda på vad som har hänt och varför.

- Att samtliga de epidemiologiska studier som så här långt har genomförts av/på uppdrag av ansvariga myndigheter (i.e. CDC) har visat sig vara direkt felaktiga och i vissa fall till och med rena bedrägerier.

- Att INGA retrospektiva populationsstudier där fullt ut vaccinerade barns hälsa har jämförts med helt ovaccinerade barns dito, så här långt har genomförts någonstans i något västland.

- Att de olika vaccinernas verkliga effektivitet (västländer) = skyddar mot sjukdomen i fråga med avseende på smittspridning, allvarlig sjukdom och död, dessutom är långt ifrån klarlagt, ger att det idag inte finns något säkert underlag för en förälders möjlighet att ge eller inte ge sitt 'informerade medgivande' när det blir dags att vaccinera sitt barn. Omöjligt för föräldern att informerat väga cost/benefit.

- Att andelen barn som i dag lider av kroniska sjukdomar och/eller funktionsnedsättningar i t.ex. USA utgör 50%!! Hälften av det landets barn. 1 av 2 amerikanska barn (med familjer) lider idag av någon eller några former av kronisk sjukdom och/eller funktionsnedsättning.

- Att samma lands andel barn som idag lider av t.ex. autism, sedan 60-talet har gått från 1/10000 till ca 1/50, där ca 1/25 pojkar är drabbade (4 ggr fler pojkar än flickor). Samt att denna explosion/epidemi av fall löper exakt parallellt med den likaledes dramatiska ökningen av de vacciner och doser som har ägt rum sedan åtminstone 1986 då läkemedelsindustrin fick igenom en lag som tog bort deras ansvar för deras vacciners skadeverkningar. Ett ansvar som istället lades på skattebetalarna samt alla de miljontals barn/föräldrar med familjer som drabbas av skadeverkningarna när de tvingas välja mellan att inte få gå i skola eller att injiceras med vaccinerna i fråga.
Dvs, allt det här och mer därtill måste först kartläggas och klarläggas innan en diskussion avseende de studier som säger sig visa på en koppling mellan vacciner och kroniska sjukdomar och funktionsnedsättningar kan föras på ett vettigt sätt.

Och självklart så är det då de första (och enda) kliniska studierna ett vaccin måste genomgå (fas 1-3) som därmed också bör diskuteras först. De utgör grunden för varje vidare diskussion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in