2023-10-14, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfarfar
Fler som har problem ikväll? Inte lirat på flera timmar.

Beror ju på vilken leverantör man har...
Citera
2023-10-15, 01:55
Medlem
Surcitrons avatar
Hallå!

Någon mer som har problem med adressen som slutar på Nl?
Eller om det är appen på min tv som har problem.

Mvh
Citera
2023-10-15, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Testa att kolla via mobilen via wifi. Då kollar du om problemet är tvn eller appen

Testa att kolla via telefonen och 4G. Då kollar du om problemet är router eller din uppkoppling.

Om problem kvarstår är det tjänsten som är ostabil.

Jag testade via mobilen och det fungerade bra både via wifi och 5G. Jag testade med IBO player genom en annan leverantör för IPTV och det fungerade bra första 10h sen började ljudet komma innan bilden igen, men nu får jag i alla fall ingen playback error. Kan det ha att göra med TV att ljudet kommer före bilden eller hemmabio systemet ?
Citera
2023-10-15, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jossi94
Jag testade via mobilen och det fungerade bra både via wifi och 5G. Jag testade med IBO player genom en annan leverantör för IPTV och det fungerade bra första 10h sen började ljudet komma innan bilden igen, men nu får jag i alla fall ingen playback error. Kan det ha att göra med TV att ljudet kommer före bilden eller hemmabio systemet ?

Det att ljudet kommer före bilden hände mig också ibland när jag körde app direkt i tvn. Bytte jag kanal fram och tillbaka synkade den igen. Tillfällig lösning.Det verkar vara enormt svårt att göra stabila appar i LG eller samsungs operativsystem. Därför blir det bättre att köra tv-stickor eller boxar som bygger på Android. Då agerar tvn bara som en skärm och all beräkning sker i stickan/boxen som har bättre hårdvara och mjukvara.
Man ska komma ihåg att iptv protokollet är mer krävande än tex kolla film på youtube eller netflix
Senast redigerad av kakkaduva 2023-10-15 kl. 15:37.
Citera
2023-10-15, 17:30
Medlem
Jag har precis köpt ny box, en 705 4k.
Kanalerna funkar men jag fattar inte hur nya fjärrkontrollen fungerar.

Någon här som vet hur man ändrar/lägger till textning och hur man byter till svenska språket på barnfilmer? Nya dosan har typ hälften så många knappar som gamla.

Har googlat och det verkar som att ”alla” 705 har lika box o dosa oavsett vem man köper av.
Citera
2023-10-15, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vrykul
Jag har precis köpt ny box, en 705 4k.
Kanalerna funkar men jag fattar inte hur nya fjärrkontrollen fungerar.

Någon här som vet hur man ändrar/lägger till textning och hur man byter till svenska språket på barnfilmer? Nya dosan har typ hälften så många knappar som gamla.

Har googlat och det verkar som att ”alla” 705 har lika box o dosa oavsett vem man köper av.
Kan vara att du skall trycka FN, pil upp (mode) om det är den fjärr jag tänker på.
Citera
2023-10-15, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Kan vara att du skall trycka FN, pil upp (mode) om det är den fjärr jag tänker på.

Japp!!! Teknikens under 🤷‍♀️ Helt säker på att jag testat det flera gånger men nu så..nu funkade det! Tackar!!
Citera
2023-10-15, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vrykul
Japp!!! Teknikens under 🤷‍♀️ Helt säker på att jag testat det flera gånger men nu så..nu funkade det! Tackar!!
Varsågod, hade "problem" med den fjärren också så jag köpte en med fler knappar, t ex 's.info' som är samma kommando.
Citera
2023-10-16, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emileflournoy
Funderar på att skaffa iptv, och står nu i valet och kvalet vilken VPN-tjänst jag ska skaffa! Man har ju läst att vissa leverantörer kan funka dåligt med IPTV. Jag funderar mellan Nordvpn och expressvpn, vilken funkar bäst för IPTV?

Jag använder nordvpn. Personligen gjorde det iptv snabbare för mig, faktiskt.
Citera
2023-10-16, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emileflournoy
Funderar på att skaffa iptv, och står nu i valet och kvalet vilken VPN-tjänst jag ska skaffa! Man har ju läst att vissa leverantörer kan funka dåligt med IPTV. Jag funderar mellan Nordvpn och expressvpn, vilken funkar bäst för IPTV?

Kan rekommendera privatevpn, billig och stabil snabb vpn..
Citera
2023-10-17, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikey1995
Kan rekommendera privatevpn, billig och stabil snabb vpn..

Håller med.
Samma tjänst finns också som Misshosting VPN på misshosting.se
Dom har ofta erbjudande så man kan få den nästan gratis typ ett år
Citera
2023-10-17, 12:49
Medlem
Köpa via Alibaba, är det legit och funkar det någorlunda? Sjukt billigt ju
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto