2023-10-15, 13:36
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Med dina ständiga frågor är du i facto en peddo in disguise Jag menar hur menar du helt ärliigt blotta är ens att jämföra med barnknullande? Folk som blottar sig oftast sjuka de vet om att det är fel. Men de är inte så sjuka att de gör något illa emot barn.
Nej det är inte jämförbart, men att sätta hårt mot är jämförbart. Det har alltid varit olagligt i överskådlig tid tillbaka, men detta att locka fram brott för att kontrollera folk är unikt i vissa stater. Blotta sitt hår, att blotta sitt kön kan skrämma och barnet blir konfunderad och förstår inte, kan ge konstiga tankar.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2023-10-15 kl. 13:42.
Citera
2023-10-15, 13:55
Medlem
Ankan-mannens avatar
Folk här framhåller att Dumpen är sanningen själv, när de presenterar dumper rakt upp och ner. Men Dumpen kollar inte in om det som skrivs är sant, annan media kollar så långt det är möjligt.

Om det är sant att #291s syster hållit på på samma sätt, varför konfronterar de inte systern med de uppgifterna, för att utröna om det är sant och om det är det hänga ut henne.

Jag vet varför, Dumpen anser sig inte ha den tid som behövs för att vara någorlunda seriösa. Dumpen ägnar tid åt att fånga uthängningsbar information, inte att hamna så nära sanningen som möjligt.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2023-10-15 kl. 13:59.
Citera
2023-10-15, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers
Precis så.

Yes!
Citera
2023-10-15, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Folk här framhåller att Dumpen är sanningen själv, när de presenterar dumper rakt upp och ner. Men Dumpen kollar inte in om det som skrivs är sant, annan media kollar så långt det är möjligt.

Om det är sant att #291s syster hållit på på samma sätt, varför konfronterar de inte systern med de uppgifterna, för att utröna om det är sant och om det är det hänga ut henne.

Jag vet varför, Dumpen anser sig inte ha den tid som behövs för att vara någorlunda seriösa. Dumpen ägnar tid åt att fånga uthängningsbar information, inte att hamna så nära sanningen som möjligt.

Det ligger inte i deras sak att göra det! Alltihop är polisanmält så nu är det polisens ansvar förstår du inte ens det.
Citera
2023-10-15, 15:36
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers
Det ligger inte i deras sak att göra det! Alltihop är polisanmält så nu är det polisens ansvar förstår du inte ens det.
Vad jag förstår är polisen informerad, någon konkret anmälan är inte gjord angående systern. Att läcka information om brott som inte är bekräftat är fel.
Citera
2023-10-15, 15:53
Medlem
Citat:

De utreder inte gäddorna för att komma fram till någon sanning. Varför skulle de göra det?
Citera
2023-10-15, 16:07
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
De utreder inte gäddorna för att komma fram till någon sanning. Varför skulle de göra det?
De måste utreda det de påstår har en sanning. Då de inte redovisar alla loggar så kan läsaren inte få en rättvis bild. Då måste de därmed ge en rättvis bild av fallet, men de redovisar bara det negativa, inte något som talar för. Mr X fall drog de sig för att berätta att de använde 28 år för att locka honom.
Citera
2023-10-15, 16:10
Medlem
Citat:
De måste utreda det de påstår har en sanning. Då de inte redovisar alla loggar så kan läsaren inte få en rättvis bild. Då måste de därmed ge en rättvis bild av fallet, men de redovisar bara det negativa, inte något som talar för. Mr X fall drog de sig för att berätta att de använde 28 år för att locka honom.

Fast det står ju i deras artikel att dom bokade upp den psykotiska dåren med en 28åring?
Citera
2023-10-15, 16:21
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Fast det står ju i deras artikel att dom bokade upp den psykotiska dåren med en 28åring?
Det har jag inte sett från början, kommit till efteråt.
Citera
2023-10-15, 16:23
Medlem
Citat:
Det har jag inte sett från början, kommit till efteråt.

Naturligvis det är ju inte du som läser som en som en kratta...
Citera
2023-10-15, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Hank (#292) en tuff konfrontation på många sätt.

Men det var något nytt att Sara berättar exakt för gäddan på plats vad som kommer att hända och hur dom kommer att gå tillväga innan videon släpps, hon informerar om kommande långa telefonsamtal med gäddan och sedan påföljande framtida samtal i timmar med gäddans anhöriga och så vidare. Det här var något nytt i alla fall för mig, har inte hört Sara prata på det här utförliga sättet innan till gäddor vid ett möte. Intressant..

EDIT-- Jag tycker att Sara Nilsson blir bättre och bättre. Hon är verkligen super-proffesionell numera i konfontationerna. Hon var fantastisk i samtalet med den tidigare hongäddan och också nu med den här mannen. Patrik Sjöberg är väl också bra, men inte i närheten av Saras upphöjda lugn.

Jag håller med. Fint att se att Processtrappan är tillbaka i napp 292. Har varit knäpptyst kring trappan sedan napp 263 i Varberg. Då sprang Sara upp och ner i trappan, försvara, förneka, förstå mm men dom stannade tyvärr på trappsteget förvirrad. Endagskurs med Stella räckte inte för att Sara som psykologistudent skulle öva sin profession i ett verkligt möte. Antar att det blev bakläxa då det mest haglade termer i Varberg men nu ser det bättre ut.

Vet att många psykologer använder sig av trappan och nu även Dumpen. Varför inte, den är ju evidensbaserad.
Citera
2023-10-15, 16:32
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Naturligvis det är ju inte du som läser som en som en kratta...
Jag hade fel i detta fall. Men en seriös lägger ned mer tid på att förstå och redovisar både det som talar mot och det som talar för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in