2023-10-15, 12:59
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
De vägtar ta emot den trots att jag köpte den via deras terminal på deras hemsida.
Du har två veckors returrätt på allt du köper online. Spelar ingen roll om det var rätt eller fel vara, de måste ta emot den.

Om du handlat som privatperson vill säga.

Läs på om distansköpslagen.
Citera
2023-10-15, 14:46
Medlem
volvo 240s avatar
Åk till butiken istället så slipper du internettjafset.
Citera
2023-10-15, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av canterbury
Så antagligen är det leverantören som skickat fel. Inte buggmax. Vad är du så upprörd över? Ett års öppet köp. Gott om tid? Kanske därför de har de om reklamation hanteringen är lite seg... annars får du granska dig själv. Mår du bra? Kanske är något annat som trycker än en liten grej som hade fel storlek. Du har ju inte blivit misshandlad direkt. Handlar nog om att inte bli sedd. Har du blivit mobbad tidigare? Inte känner dig tillräcklig? Osv. Kan va sånt. Ha en fin dag.

PS. Jag kommer ghosta ev svar. Ds

Nu förstår jag inte alls din reaktion. De svarade på supporten efter 12 timmar. Sedan har de inte svarat på 2 veckor, och brunnen skall vara nergrävd innan vintern. Tycker du att jag inte skall göra nånting alls och vänta på att det blir försent att gräva ner brunnen? Vilken tid anser du att de skall ha på sig att fixa till detta? Om jag vill häva köpet vid mer krångel så är väl fortfarande det bara 30 dagars öppet köp?
Citera
2023-10-15, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Void
Nej då, inga konstigheter. :Rolleyes: maximera bara all makt åt framtidens ledare i toppen av bankhierarkin och storföretagen med ai-massövervakad, elektronisk valuta som kan hålla koll på alla och den mesta handeln i världen ännu "lite' extra"....kanske lite schyssta credit scores, (och förmåga för banker att frysa folks tillgångar med fel åsikter) och annat på det.

Jag menar inte att byggmax ansvarar för det i någon större skala, byggmax är som du säger bara en av många många som lydigt går med på att göra det enklare att införa någon annans vision av ett kontantlöst samhälle. genom att låta sina verksamheter förneka kontanter som giltigt betalmedel, eller alltid enbart handla med korten. "För tryggheten och bekvämligheten..." Men man tänker inte på den makt man ger bort till företagsregeringar. Eller andra risker med det. finns även en del potentiella baksidor med det som byggmax och andra företag kan få bita i sen pga det, men får väl som svar "hur tjock är din foliehatt egentligen, vilken modell har du" eller något så orkar inte slösa tid på något längre inlägg just nu... ha det

Jag håller med, väl medveten om baksidan, men jag slåss inte för det längre. Det kostar tyvärr för mycket personligen att sträva emot. Jag tror heller inte lösningen är att sträva emot utvecklingen utan lösningen är att komma på ny teknik där vi får behålla kakan och äta den också (e.g. VPN, blockchain osv).
Citera
2023-10-15, 19:36
Medlem
Vad är diskussionsunderlaget? Att ts fått fel brunnslock?
Citera
2023-10-15, 20:28
Medlem
Personligen fortsätter jag som kund, på plats. E-handlar aldrig i Sverige.
Citera
2023-10-15, 20:37
Medlem
En liknande grej hände mig i somras. Jag beställde en pryl från byggmax, de skickade något annat. Jag påpekade det via mail. De svarade inte. Det fina i kråksången var att prylen de skickade var 10 gånger dyrare än den jag beställt och betalat för. Så jag sålde skiten på blocket istället. Efter några veckor svarade de på mitt mail, men då var det så dags. Det mailet slängde jag i papperskorgen. Sen dess har jag nämnt denna anekdot för en byggare som jobbar hos mig nu. Han sa att han har handlat på byggmax en gång, men aldrig igen.
Citera
2023-10-15, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Level3
Maila karl.sandlund@byggmax.se och berätta läget. Den bästa supporten får du uppifrån.

Tackar! Jag har skickat ett mail till honom nu 🙂
Citera
2023-10-15, 21:57
Medlem
canterburys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Nu förstår jag inte alls din reaktion. De svarade på supporten efter 12 timmar. Sedan har de inte svarat på 2 veckor, och brunnen skall vara nergrävd innan vintern. Tycker du att jag inte skall göra nånting alls och vänta på att det blir försent att gräva ner brunnen? Vilken tid anser du att de skall ha på sig att fixa till detta? Om jag vill häva köpet vid mer krångel så är väl fortfarande det bara 30 dagars öppet köp?

Nä ett år står de
Citera
2023-10-15, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedRight
Gå till en fysisk butik och byt skiten! Hur svårt kan de vara?

Håller med, Byggmax finns överallt, åk och byt.
Citera
2023-10-15, 22:54
Medlem
grejigabosses avatar
Detta är pinsamt. En kund som bemöter människorna i ett företag som skrot och flugskit i sina dialoger kommer få väldigt svårt att få fram en lösning. Att dessutom hota med ARN biter inte på någon personal som förstår vad ARN är.

I mitt företag kan vi ibland till och med rekommendera kunden att gå till ARN i ren vänskaplig dialog, så att vi kan få in en opartisk part i att säga sitt. Om ARN går vidare och faktiskt gör ett yttrande så är det klockrent, bara att följa, oavsett om det gynnar företaget eller kunden. Målet borde såklart i alla lägen vara att aldrig behöva gå till den nivån, men inte alla fall är solklara och när det rör sig om mycket pengar kan det istället vara en hjälp.

Så sluta hota med ARN. Ring till byggmax som en trevlig person och förklara snällt vad som hänt. Får du inget gehör på telefon så går du till en butik, behöver inte ens nämna att du fått negativa svar tidigare. Gör det på ett schysst sätt, så skall du se att du blir schysst bemött. Det kan faktiskt finnas detaljer som gör att byggmax har rätt i vissa delar, att erkänna sina egna misstag kan vara svårt ibland.
Citera
2023-10-16, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Du har två veckors returrätt på allt du köper online. Spelar ingen roll om det var rätt eller fel vara, de måste ta emot den.

Om du handlat som privatperson vill säga.

Läs på om distansköpslagen.

Fast om du nyttjar distanavtalslagen så måste TS stå för returfrakten, och det är ju det TS inte vill eftersom det är en reklamation.

Å andra sidan så är det inte helt klart om TS har reklamerat eller bara ångrat köpet.

Oavsett så ska man stå för returfrakten vid nyttjande av distansavtalslagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in