2023-10-15, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schizoflens
Men ä'r du handlingsförlamad och en sur, principfast gubbe?

Ta med dig skiten och kvittot till en fysisik butik bara, för fan!

Jag gjorde det, men de vägrar ta emot den. Skall dock göra ett nytt försök imorgon. Och yes, jag är en principfast gubbe. Detta kriget vinner de inte 😉
Citera
2023-10-15, 01:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Jag gjorde det, men de vägrar ta emot den. Skall dock göra ett nytt försök imorgon. Och yes, jag är en principfast gubbe. Detta kriget vinner de inte 😉

Har du använt, stött eller skadat/påverkat varan på annat sätt?

Detta är en ickefråga, borde bara vara att byta mot rätt, om det är som du säger...
Citera
2023-10-15, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Hur många kronor kostade din dränbrunn och hur många timmar har du lagt ner på att klaga och gräma dig plus skrivit inlägg här på FB?

Den kostade typ 850 kr, men frakten fick på 400 kr enkel väg. Om byggmax skall byta ut den, så behöver de punga ut med 400x2 enbart i frakt. Jag gissar att det är det faktiska problemet. Jag har väl i praktiken inte lagt särskilt många timmar på det formellt, men tankeverksamheten och energi, så är det de sista 3 veckorna av mitt liv. Sånt här retar gallfeber på mig!
Citera
2023-10-15, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Jag hade ett liknande problem med byggmax men när jag till slut skrev på deras Facebooksida så fick de bråttom med att hjälpa mig

Detta skall jag testa!
Citera
2023-10-15, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schizoflens
Har du använt, stött eller skadat/påverkat varan på annat sätt?

Detta är en ickefråga, borde bara vara att byta mot rätt, om det är som du säger...

Ja, det är absolut inget fel på varandra mer än att dimensionerna på in -och utlopp är 160 istället för 110 som jag beställde
Citera
2023-10-15, 02:21
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Den kostade typ 850 kr, men frakten fick på 400 kr enkel väg. Om byggmax skall byta ut den, så behöver de punga ut med 400x2 enbart i frakt. Jag gissar att det är det faktiska problemet. Jag har väl i praktiken inte lagt särskilt många timmar på det formellt, men tankeverksamheten och energi, så är det de sista 3 veckorna av mitt liv. Sånt här retar gallfeber på mig!

Mitt råd är att i fortsättningen handla av proffs typ bejer, bygma, k-bygg, optimera eller liknande, du får säkert betala lite mer men många gånger finns de i mindre orter och man kan handla i en fysisk butik där man får hjälp av kunnigt folk.
Har du större projekt så kan man be offert och förhandla priserna och då komma ner i liknande priser som hos bauhaus och byggmax.
Citera
2023-10-15, 06:37
Medlem
Citat:
Köpte en dränbrunn från byggmax hemsida. Fick fel brunn med fel dimensioner vilket klart och tydligt framgår på kvittot. Nu när jag försöker nå dem via mail, så svarade de först med ett standardsvar att jag själv skall stå för frakten. Jag hävdar att de skickat fel vara och att de bör således stå för frakten. Då svarar de inte alls. Nu har jag jagat dom i 2 veckor utan svar från deras support. Jag skall vända mig till ARN nu, men gör er själva en tjänst och beställ inget från deras hemsida!

Byggmax har MÅNGA butiker över hela landet så tag med dig prylen och lägg på servicedisken och begär byte nu då eller pengarna tillbaka. För lite pengar att tjafsa om för att sitta 2 veckor och försöka ringa. Du hade haft en med rätta måtten om du beställt ny direkt även om det var de som gjorde fel. Pengarna tillbaka vid besök vid servicedisken hade varit bättre. De brukar vara hjälpsamma på butikerna. Det är i alla fall min erfarenhet.
Citera
2023-10-15, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Mitt råd är att i fortsättningen handla av proffs typ bejer, bygma, k-bygg, optimera eller liknande, du får säkert betala lite mer men många gånger finns de i mindre orter och man kan handla i en fysisk butik där man får hjälp av kunnigt folk.
Har du större projekt så kan man be offert och förhandla priserna och då komma ner i liknande priser som hos bauhaus och byggmax.

Ja den läxan har jag lärt mig nu.
Citera
2023-10-15, 07:58
Medlem
canterburys avatar
Citat:
Ja, det är absolut inget fel på varandra mer än att dimensionerna på in -och utlopp är 160 istället för 110 som jag beställde

Så antagligen är det leverantören som skickat fel. Inte buggmax. Vad är du så upprörd över? Ett års öppet köp. Gott om tid? Kanske därför de har de om reklamation hanteringen är lite seg... annars får du granska dig själv. Mår du bra? Kanske är något annat som trycker än en liten grej som hade fel storlek. Du har ju inte blivit misshandlad direkt. Handlar nog om att inte bli sedd. Har du blivit mobbad tidigare? Inte känner dig tillräcklig? Osv. Kan va sånt. Ha en fin dag.

PS. Jag kommer ghosta ev svar. Ds
Citera
2023-10-15, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Har noll intresse av att prata med dig i dm. Vi kan fortsätta diskutera ARN i den här tråden om du har något vettigt att säga om det.
Tack.
Det var just ditt intresse för vad jag kunde tänkas dölja, som vi kanske skulle ta lite avsides. Men då är jag lugn igen.
Citera
2023-10-15, 08:41
Medlem
Citat:
Köpte en dränbrunn från byggmax hemsida. Fick fel brunn med fel dimensioner vilket klart och tydligt framgår på kvittot. Nu när jag försöker nå dem via mail, så svarade de först med ett standardsvar att jag själv skall stå för frakten. Jag hävdar att de skickat fel vara och att de bör således stå för frakten. Då svarar de inte alls. Nu har jag jagat dom i 2 veckor utan svar från deras support. Jag skall vända mig till ARN nu, men gör er själva en tjänst och beställ inget från deras hemsida!

Låter märkligt. Är väll bara ringa å reda ut det?
Citera
2023-10-15, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badsituation
Måhända.
Svårt, beror på hur avart ni beter er, men klart är att det är ni som är de konstiga och jag som är normal. Vad skulle du säg?

Var på skalan fäster du en som kollar upp Byggmax på ARN, som ska köpa en drän-vadenuva?
BM har en dom på sig i ARN. De fick en "uppsträckning" för att de inte följde konsumentköplagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in