2023-10-15, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jag har inte kallat någon för luder.

Det är inte att pissa på brottsoffren att säga som det är. De har betett sig som idioter. Jag har också varit en idiot flera gånger i mitt liv. Har inte du det?

Brottsoffren kommer förhoppningsvis lära sig utan att läsa vad vi skriver här, men de har redan bränt sig.

Tänk istället på alla andra potentiella framtida brottsoffer som finns i tråden, de kanske lär sig något genom att få läsa sanningen om vad folk egentligen tycker om dessa offer. De är inte utan skuld, alla vuxna människor bär ansvar för sitt eget beteende.

Jämför med tonen i dokumentären eller på sociala medier där problemet alltid ligger utanför offrets kontroll, det är den otäcka dummingen som manipulerat dem och de är passiva offer, det hade kunnat "hända vem som helst". Det är ju inte sant, detta bedrägeri kan bara drabba bekräftelsetörstande idioter. Det får man lära sig här på Flashback. Var inte en bekräftelsetörstande idiot, så slipper du bli manipulerad och förlora dina pengar.

Det här var det roligaste jag läst på hela veckan

Tro mig jag har lärt mig mycket den hårda vägen i livet. Än mer har jag försökt lära mig av andras misstag, i hopp om att slippa begå dem själv. Ingen av dessa pedagogiska strategier innefattar någon utomstående som pissat på mig när jag redan mått som värst. Jag har lärt mig alldeles utmärkt av livet ändå.

Argumentet "jag kränker inte, jag hjälper ju bara" är bara ett genomskinligt rättfärdigande för att få kränka utan att framstå som ett rövhål. Sen om man bara försöker lura andra, eller också sig själv, är nog individuellt. Jag vet inte om du varit inne i den sjuka Lotta-tråden (hon som vart ihjälslagen av Martin Jonsson), där det pissades på henne i 7 år innan tråden till slut stängdes, tack o lov. De flashbackare som gjorde till sin livsuppgift att pissa på liket använde exakt samma grundargument som du. Dvs att andra kvinnor tack vare dem kommer undvika män som slår ihjäl dem. Som att de på riktigt räddar liv när de sida upp och sida ner kräks ur sig att Lotta fick skylla sig själv. När de egentligen bara får utlopp för sitt eget dåliga mående. För det är nästan alltid det som ligger bakom att någon skammar den som redan är svag. Precis som vid "vanlig" mobbning.

Om man nu på riktigt vill få andra att inte hamna i samma fälla som de aktuella tjejerna så finns det ett mycket effektivare och mindre själadödande tillvägagångssätt, och det är att upplysa om hur dessa psykopater agerar. Be dem kolla denna dokumentärserie till exempel. Den är nog ett ganska bra vaccin för de flesta. Och de som ändå inte fattar lär knappast bli mer mottagliga för att man pissar på dem efter att allt gått åt helvete. Vilket för övrigt är läxa nog i sig. En av tjejerna övervägde ju t.o.m. självmord. Då tillför nog inte yttre påpekanden om hur värdelös hon är, särskilt mycket konstruktivt.

Men som jag skrev i den inledande kommentaren har jag noll förhoppning om att få någon här att tänka om. Skriver mest för att iaf i marginalen väga upp all gegga i tråden.
Citera
2023-10-15, 11:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Han har väl på sätt och vis högt socialt värde, iom att svenska kvinnor vill ha honom och inte de andra 99% av alla män ur mansöverskottet i sverijestan..

Men representerar kvinnorna i dokumentären "svenska kvinnor" i allmänhet? Folk skriver ju att de kvinnorna är "bottenskrap", "andrasortering", "white trash", "feta kossor", "ruggugglor", fula, otrogna, korkade, desperata, lättfotade, har för många barn, inte har en chans på en kriminell, hemlös utan jobb i Adidasoverall? Gäller det svenska kvinnor generellt?

Hur ska ni ha det? Var ska dessa individer placeras på samhällsstegen? Hur rankas var och en på en skala? Namn och siffra tack! Red ut det här nu istället för att gång på gång gapa ur diverse tillmälen. Tänk först och tala sen.
Citera
2023-10-15, 11:16
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Men representerar kvinnorna i dokumentären "svenska kvinnor" i allmänhet? Folk skriver ju att de kvinnorna är "bottenskrap", "andrasortering", "white trash", "feta kossor", "ruggugglor", fula, otrogna, korkade, desperata, lättfotade, har för många barn, inte har en chans på en kriminell, hemlös utan jobb i Adidasoverall? Gäller det svenska kvinnor generellt?

Hur ska ni ha det? Var ska dessa individer placeras på samhällsstegen? Hur rankas var och en på en skala? Namn och siffra tack! Red ut det här nu istället för att gång på gång gapa ur diverse tillmälen. Tänk först och tala sen.

De du nämner är väl ganska typiska svenska kvinnor idag, jag tycker fina kvinnor med självrespekt utan en väldans massa red flags är de som tyvärr är ovanliga i dagens sverijestan. Det är inte många jag skulle dejta i dagens läge och tänka, man kanske skulle göra en familj av det här.. ur mitt personliga perspektiv är majoriteten bottenskrap.
Senast redigerad av MrSwedeGliderRunt 2023-10-15 kl. 11:20.
Citera
2023-10-15, 11:18
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Snubbe med tatueringar i ansiktet vill låna 100 000.. Jajjamän, varsågod!

Jag tror att han såg ut som på de 2 första bilderna då och att han skaffat ansiktstatueringarna ganska nyligen.
Citera
2023-10-15, 11:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kolibriii
Det är okej, jag litar inte på dig heller

Det är inte jag som påstår att jag vet saker om Tinderbedragaren. Jag har bara hänvisat till offentlig information som vemsomhelst kan läsa och kontrollera om det stämmer eller ej.

Det är inte jag som på allvar pratar om "Borderline" och "psykopati" och på riktigt tror att en 33-åring skulle ha de diagnoserna. Du är inte så allmänbildad. Det är fakta och inget man behöver tro nåt om. Och det säger en hel del om dig: "har hört att han har fyra diagnoser, tror det är Borderline och psykopati men kommer inte ihåg den sista". Du verkar vara ungefär lika pålitlig som Tinderbedragaren.

Och nej, jag tycker INTE att det är okej att du sprider dynga om allvarliga psykiatriska diagnoser. Det tycker jag är helt åt helvete och nåt som du borde lägga av med direkt. Den hår typen av ryktesspridning tycker jag inte att nån förtjänar.
Citera
2023-10-15, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B3ck
Är det någon som vet när han skaffade tatueringarna i ansiktet?
Och när han skaffade den på halsen?

4 bilder på Robin (tack till er som delat med er!):
https://www.bildtagg.se/bild/ttwhbd8sdzqxx5zc8fo4zeq

.

Är det samma snubbe på alla 4 bilder? Tänker på gaddarna som ej finns på de två första.
Citera
2023-10-15, 11:24
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Är det någon som vet när han skaffade tatueringarna i ansiktet?
Och när han skaffade den på halsen?

4 bilder på Robin (tack till er som delat med er!):

.

Intresant. Bilden längst till vänster: Ser ut som en rufflartyp, en bedragare inom exkulsiva begagnade bilar, fastigheter eller små skumma finansbolag. Säkert en del fruntimmer som faller för stilen som signalerar "macho, bra med pengar". Inga normala fruntimmer skulle dejta en sådan här snubbe, utan det blir bimbos som är ute efter spänning och möjligheten att vistas i en penningstark miljö, om än bara tillfälligt.

Näst längst till vänster, på gymmet: Ser ut som en helt vanlig reko snubbe. Kan attrahera en hel del vanliga damer. Inget konstigt med det.

Bilderna till höger: Ser ut som en kåkfarare och luffare. Kan nog attrahera damer som vill ha en "tuff, lite mer spännande" man. Finns damer som vill kännas sig viktiga och "styra upp och hjälpa" vilsa män. Inga normala brudar attrahetas av män med halstatueringer. Finns också en del rivjärn till damer som gillar halstatuerade snubbar, men dessa är i regel tuffingar som hade vikt ihop den är här Robin och skickat hem honom till morsan i en papplåda.
Citera
2023-10-15, 11:24
Medlem
Citat:
Point taken. Det finns mycket kvinnohat i den här tråden, det kan jag inte säga emot.

Vad gäller dubbla måttstockar, har du sett en dokumentär som visar offren för golddiggers, i samma anda som den här dokumentären visar offren för tinderbedragaren?
Jag har sett program som handlar om sugar-daddys men där är "offren" väl medvetna om premisserna. Män som köper fruar från fattiga länder bör också vara medvetna om att det är en transaktion och de kvinnorna får det bättre än i sitt hemland men knappast ett lyxliv - antar att det är dessa som kan kallas gold-diggers men de får inte ett guldliv ihop med en man som vill ha en lydig fru.
Tror inte det finns många gold-diggers i Sverige eftersom kvinnor här kan tjäna pengar själva och detsamma gäller i de flesta moderna länder. Muslimerna har hemmafruar som föder massa barn och de är inte heller gold-diggers. Bedragare finns men det är nog fler män än kvinnor.
Citera
2023-10-15, 11:25
Medlem
Citat:
Jag tror att han såg ut som på de 2 första bilderna då och att han skaffat ansiktstatueringarna ganska nyligen.

För övrigt lite nyfiken på hur man som relativt hatad och jagad person med skyddad identitet, kommer fram till att nya tatueringar i just ansiktet är en bra idé.
Citera
2023-10-15, 11:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Amigon
Är det samma snubbe på alla 4 bilder? Tänker på gaddarna som ej finns på de två första.

Han kan ju ha sminkat över eller photoshopat på nån bild? För att inte bli igenkänd, för att verka pålitlig osv.
Citera
2023-10-15, 11:30
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Intresant. Bilden längst till vänster: Ser ut som en rufflartyp, en bedragare inom exkulsiva begagnade bilar, fastigheter eller små skumma finansbolag. Säkert en del fruntimmer som faller för stilen som signalerar "macho, bra med pengar". Inga normala fruntimmer skulle dejta en sådan här snubbe, utan det blir bimbos som är ute efter spänning och möjligheten att vistas i en penningstark miljö, om än bara tillfälligt.

Näst längst till vänster, på gymmet: Ser ut som en helt vanlig reko snubbe. Kan attrahera en hel del vanliga damer. Inget konstigt med det.

Bilderna till höger: Ser ut som en kåkfarare och luffare. Kan nog attrahera damer som vill ha en "tuff, lite mer spännande" man. Finns damer som vill kännas sig viktiga och "styra upp och hjälpa" vilsa män. Inga normala brudar attrahetas av män med halstatueringer. Finns också en del rivjärn till damer som gillar halstatuerade snubbar, men dessa är i regel tuffingar som hade vikt ihop den är här Robin och skickat hem honom till morsan i en papplåda.

Citat:
Ursprungligen postat av Amigon

Ja, samma snubbe.

De 2 bilderna till vänster visar nog hur han såg ut när han fångade och lurade tjejerna.

Jag tror han skaffat ansiktstatueringarna ganska nyligen, för (förlåt för mina fördomar men...) ingen hade väl på riktigt kunnat tro att en snubbe med ansiktstatueringar är en seriös och rik affärsman?
Citera
2023-10-15, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AD-3sTrIpEs
Den överviktiga tjejen i svart hår som gjort mycket pengar via företagande, hon är undantaget där. Resten av brudarna gick igång på att han "hade pengar", var "driven" och gav sken av ett sexigt yttre.

De förtjänade det inte, självklart inte. Men de sköt sig själva i foten. Det är otroligt många som gör det. Resultatet kanske inte alltid blir att man luras på miljoner, men att man får stryk eller blir utsatt för otrohet m.m.
Jag har inte sett programmet än, ska göra det när jag hinner. Jag förstår att tjejerna varit godtrogna och charmats av bedragaren och kanske misstänkte de att han lurades men ville inte tro på att det verkligen var så. De har straffats ekonomiskt för sin dumhet men nu bör bedragaren straffas för hans beräknande utnyttjande som är ett mycket värre brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in