2023-10-14, 21:10
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Nej, hon var inte adopterad.
Hon bar sin biologiska fars efternamn.
Om det duger med att räknas som svensk om det finns rötter tillbaka i Sverige från åtminstone 1860 så hade hon alltså en svensk far och en kongolesisk mor.
Föräldrarna var separerade och pappan dog för snart tio år sedan. Liza skulle växa upp med mamman.
Av handlingar i förvaltningsrätten framgår att hon inte hade det så bra och därför fick stöd från samhället/andra vuxna.
(Jag tänker inte lägga upp handlingarna då jag inte ser någon anledning att lämna ut mamman med flera.)
Hon växte alltså upp i förorten men hade en egen vilja att ”komma vidare” och fick dessutom hjälp med detta. Där kommer de övriga vuxna på adressen in i bilden.

Och som slutlig info:
Från att hon var 18 bestämde hon själv hos vem hon ville vara skriven och om hon ville vara med i media och berätta. Bortom ”exponeras”.

Ok Tack!
Jag behöver inte detaljerna från rätten men lite undringar.

När det finns handlingar från förvaltningsrätt var hon alltså initialt placerad genom LVU hos Pa och sambo?
Var det fattat i grund av eget beteende eller missförhållande i hemmet och vilken tid gällde det? Om det är grundat i eget beteende så kan vården kvarstå till den unge fyller 21 fast den måste såklart inte om Soc inte kontinuerligt förlänger annars är det 18.

Exponerad eller inte, trist att hon blir mördad där hon vart familjehemsplacerad i alla fall, även om hon nu blivit kvar där frivilligt ifall vården upphörde när hon fyllde 18.
Vet du om pappan försvann ur bilden vid dödsfallet eller dessförinnan, vid separationen?
Citera
2023-10-14, 21:53
Medlem
Den äldre kvinnan som mördades, vem var hon i förhållande till de som bodde i huset? Det stod att hon skulle passa sina barnbarn.
(Ej hunnit läsa ikapp i tråden )
Citera
2023-10-14, 21:54
Medlem
Jag får inte ihop det, killen är häktad och har inte hunnit ta ställning mellan den interna foxtrot konflikten. Varför blev han/hans familj måltavla i den interna konflikten det är ologiskt.
Citera
2023-10-14, 22:00
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocker111
Jag får inte ihop det, killen är häktad och har inte hunnit ta ställning mellan den interna foxtrot konflikten. Varför blev han/hans familj måltavla i den interna konflikten det är ologiskt.
Kanske Ibou Badji meddelat sin ståndpunkt via brev? Ibou Badji har inte haft fulla restriktioner, så han har sett nyheter på TV. Det framgår om man lyssnar på rättegången.
Citera
2023-10-14, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Den äldre kvinnan som mördades, vem var hon i förhållande till de som bodde i huset? Det stod att hon skulle passa sina barnbarn.
(Ej hunnit läsa ikapp i tråden )

Det är Marinkas mamma
Citera
2023-10-14, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Jag förstår inte hur det kan vara möjligt att i en tråd som denna det kan finnas så många totalt okunniga i läskonsten. För att inte tala om läsförståelsen som verkar ligga på minussidan.

Vi gör ett försök till: Pa har en HALVbror som är 20 år yngre. De har INTE växt upp tillsammans. De har samma pappa, inte mamma, och halvbrodern kom till långt efter uppbrottet mellan Pas mamma o pappa. Kontakten har varit minimal. Pa som växt upp med sin mamma har utvecklats åt ett håll medan halvbrodern som är pappans son utvecklats (20 år senare) åt ett annat håll.

När ni förstått stycket ovan kan ni fortsätta att kommentera men då förhoppningsvis med någon liten så hjärnfunktion igång så att man slipper harva sig igenom en massa oväsentliga, ointelligenta och banala inlägg.

Jag vet inte om det skrivits redan men det där stämmer inte helt. Pas mor dog när han var 5 år och i samband med det flyttade fadern till Sverige. Pa bodde då kvar med släktingar i Gambia. Vid 12 års ålder flyttade Pa och en syster efter och bodde resten av uppväxten hos pappan i Jordbro.

Men det stämmer säkert att han och halvbrorsan inte haft mycket till kontakt.
Citera
2023-10-14, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Jag förstår inte hur det kan vara möjligt att i en tråd som denna det kan finnas så många totalt okunniga i läskonsten. För att inte tala om läsförståelsen som verkar ligga på minussidan.

Vi gör ett försök till: Pa har en HALVbror som är 20 år yngre. De har INTE växt upp tillsammans. De har samma pappa, inte mamma, och halvbrodern kom till långt efter uppbrottet mellan Pas mamma o pappa. Kontakten har varit minimal. Pa som växt upp med sin mamma har utvecklats åt ett håll medan halvbrodern som är pappans son utvecklats (20 år senare) åt ett annat håll.

När ni förstått stycket ovan kan ni fortsätta att kommentera men då förhoppningsvis med någon liten så hjärnfunktion igång så att man slipper harva sig igenom en massa oväsentliga, ointelligenta och banala inlägg.

Vet inte om jag missförstått dig men det stämmer inte helt. Louise Gucci är väl född tjej?
Citera
2023-10-14, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagnitardigenkelt
Umgänge. Om jag har en partner som umgås 1 sekund med gäng så förtjänar jag att dö. Sen om hon har familj eller inte är ovidkommande. Menar självklart inte en sekund men om min partner har familj som är kriminell och inte aktivt tar avstånd / säger upp kontakten. Då får jag räkna med att bli skjuten helt enkelt och helst ska jag varken få vård eller upprättelse
Din världsbild synes mig märklig. Finns du på riktigt, och jag tolkar ditt svar som att du är rätt renons på juridisk kunskap.

De 2 mordoffren var på intet sätt skyldiga.
Mördaren är ytterst ansvarig. Vem är han?
Är han under 18 är hans föräldrar ansvariga, och skyldiga.
Citera
2023-10-14, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Du fokuserar på helt fel saker. Vad har det här med morden att göra? Helt ointressant.
Instämmer.
Det är mördarens identitet, hans ansvariga föräldrar och taxichaffisen som vi saknar info om.
Citera
2023-10-14, 22:58
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assar-Korv
Din världsbild synes mig märklig. Finns du på riktigt, och jag tolkar ditt svar som att du är rätt renons på juridisk kunskap.

De 2 mordoffren var på intet sätt skyldiga.
Mördaren är ytterst ansvarig. Vem är han?
Är han under 18 är hans föräldrar ansvariga, och skyldiga.

Fast föräldrarna har väl formellt inte rätt att utöva vårdnad om han var på HVB hem (såvitt det inte var en frivillig åtgärd)? Om man nu ska se till strikt juridiskt ansvar?
Citera
2023-10-14, 23:18
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Vet inte om jag missförstått dig men det stämmer inte helt. Louise Gucci är väl född tjej?
De kriminella använder olika alias vid krypterade mobilsamtal/chattar.

Den 190 cm långa Ibou Badjie med sin krulliga uppåtstående blomkrukefrisyr använder aliaset "Louise Gucci" när han t.ex. talar via systemet Signal.

Om han rakade ansiktet så skulle han nog kunna misstas för en svart kvinna, men han är en man (utan normala manliga egenskaper under pannloben)!
Citera
2023-10-14, 23:36
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assar-Korv
Instämmer.
Det är mördarens identitet, hans ansvariga föräldrar och taxichaffisen som vi saknar info om.
Enligt uppgift har mördaren kommit i samma taxi som han färdades därifrån och dessutom med ett vapen. Hur är det möjligt att taxichauffören har släppts?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in